Ga naar inhoud


Verbod plasma TV Europa?


ceesv

Aanbevolen berichten

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: Allure
Er komt helemaal geen verbod, ze moeten alleen energiezuiniger worden. Welnu, daar zijn de fabrikanten allang mee bezig.

Overigens is het een fabeltje dat een LCD zuiniger is. Bij gelijke grootte, verbruikt een LCD ongeveer hetzelfde als een plasma. Het verschil zit hem in het feit dat een LCD door de backlight verlichting een continue stroomverbruik heeft, waar dit bij de plasma afhankelijk is van de beeldinhoud. Als je helderheid en contrast terugschroeft wordt het verbruik al minder.


oei.
pas maar op.
er zijn hier een aantal lcd fanaten die daar echt anders overdenken. :P

zelf ben ik het met je eens
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: gigantaandemuur
T gaat idd om t vermogen wat de huidige plasma s gebruiken.
Meer als 100 watt


Grotere LCD's verbruiken ook meer dan 100 watt. De NOS stelt met het woord "plasma" de plasma televisie dus weer eens ten onrechte in een negatief daglicht.

Men had dus gewoon in het journaal moeten zeggen "tv's (in het algemeen) mogen per 2012 niet meer dan 100 watt gebruiken". Of het nou een LCD, Oled, plasma of wat dan ook is. Want dát is de wet die komen gaat.

Op de één of andere manier lijkt er een anti-plasma lobby te heersen onder bepaalde groeperingen, die dolgraag willen dat je niet meer voor het mooiste beeld mag kiezen maar de tv moet nemen die 3 watt zuiniger is. Pleur toch op met dat gepamper. Laat het Europese parlement eerst eens hun één op 5 lopende BMW of Mercedes inruilen voor een superzuinige Daihatsu Cuore, dan praten we verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

Men had dus gewoon in het journaal moeten zeggen "tv's (in het algemeen) mogen per 2012 niet meer dan 100 watt gebruiken". Of het nou een LCD, Oled, plasma of wat dan ook is. Want dát is de wet die komen gaat.



Toch door die zuinige EU norm zullen de paar fabrikanten van plasma TV's het meest getroffen zijn, waarschijnlijk is het voor hun het moeilijkst om aan de norm te gaan voldoen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Agent Mike
Origineel bericht van: Allure
Er komt helemaal geen verbod, ze moeten alleen energiezuiniger worden. Welnu, daar zijn de fabrikanten allang mee bezig.

Overigens is het een fabeltje dat een LCD zuiniger is. Bij gelijke grootte, verbruikt een LCD ongeveer hetzelfde als een plasma. Het verschil zit hem in het feit dat een LCD door de backlight verlichting een continue stroomverbruik heeft, waar dit bij de plasma afhankelijk is van de beeldinhoud. Als je helderheid en contrast terugschroeft wordt het verbruik al minder.


oei.
pas maar op.
er zijn hier een aantal lcd fanaten die daar echt anders overdenken. :P

zelf ben ik het met je eens


vergelijk een 46'' sony met een panasonic, beide goede merken met beide 100hz, full hd, hd tuner, etc dan zie je toch wel wat vershil in stroom gebruik.

Of je nu bij die ''aantal lcd fanaten'' hoort of niet ik denk dat een plasma gebruiker ook wel het vershil ziet van de sony 221 watt ( winkel afstelling ) 172watt ( huis afstelling ) en de panasonic 470 watt ( vermeld ) 387 watt ( actueel verbruik )
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toch vind ik deze beslissing mijn vrijheid behoorlijk beperken.

Het is wel een nieuwe trend, het verbieden van een vrije keuze.

Tot nu toe mocht je alleen extra betalen in de vorm van een of andere slurp- of ecotax.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: hagar
Origineel bericht van: Agent Mike
Origineel bericht van: Allure
Er komt helemaal geen verbod, ze moeten alleen energiezuiniger worden. Welnu, daar zijn de fabrikanten allang mee bezig.

Overigens is het een fabeltje dat een LCD zuiniger is. Bij gelijke grootte, verbruikt een LCD ongeveer hetzelfde als een plasma. Het verschil zit hem in het feit dat een LCD door de backlight verlichting een continue stroomverbruik heeft, waar dit bij de plasma afhankelijk is van de beeldinhoud. Als je helderheid en contrast terugschroeft wordt het verbruik al minder.


oei.
pas maar op.
er zijn hier een aantal lcd fanaten die daar echt anders overdenken. :P

zelf ben ik het met je eens


vergelijk een 46'' sony met een panasonic, beide goede merken met beide 100hz, full hd, hd tuner, etc dan zie je toch wel wat vershil in stroom gebruik.

Of je nu bij die ''aantal lcd fanaten'' hoort of niet ik denk dat een plasma gebruiker ook wel het vershil ziet van de sony 221 watt ( winkel afstelling ) 172watt ( huis afstelling ) en de panasonic 470 watt ( vermeld ) 387 watt ( actueel verbruik )


ongetwijfeld dat een plasmagebruiker dit verschilt ziet.
of het hem ene biet interesseerd is een tweede.

ik wil goed beeld, dat ik op jaarbasis 35 euro meer betaal aan electriciteit is peanuts..

(op basis van 3 uur per dag, 350 dagen per jaar)
Link naar reactie
Delen op andere sites

de laatste generatie lcd's geven echt wel een goed beeld, welk van de twee de voorkeur heeft is voor ieder verschillend.

 

Hier staat de tv toch wel wat langer aan dan die 3 uur die jij in jou berekening vermeld ( 2-3 keer meer ) en de stroom kosten is iets dat elk jaar omhoog gaat dus het verschil op jaar basis zal in de buurt zijn van 125-150 euro per jaar. Dat maakt toch wel uit voor een even goed beeld.

 

 

Wat ceesv in zijn post schrijft is waar het om gaat. Vrijheid van keuze wat jij wilt kopen en de kosten die daar bij horen. De fabrikanten gaan vanzelf wel met de ontwikkeling verder met verbruik vermindering als ze zien dat de stroom verbruik uit maakt met het aanschaffen van de tv set op zich.

 

Ik kijk er wel na, als ik zie dat het nieuwe model met de zelfde opties de helft minder stroom verbruikt als het voorgaand model dan koop ik het nieuwe echt wel, wie dat niet doet steelt van zich zelf wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Nog niet zo erg lang geleden verbruikte een 61 cm kleuren TV 650 Watt.....


Onze 15 jarige 63 cm CRT gebruikt maximaal 250W volgens het zwarte plaatje achterop dat nog net te ontcijferen is. Op de Blaupunkt van mijn ouders die in de vorige eeuw ergens de geest gaf na ruim 15 dienstjaren stond iets soortgelijks, ook in de orde van 250W. En da's maximaal, niet wat de TV doorgaans gebruikt, want dat hangt ook bij een CRT van het beeld af. Er staat ook nog een ZW buizen TV op zolder bij hullie, die was volgens mij ook in de orde van 200W.

Dus ik begrijp niet hoe je aan die 650W komt.

En niemand die zeurt over de 200W aan sfeervolle halogeenspotjes in dezelfde huiskamer...
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

MiLo, de waarheid ligt zoals gewoonlijk in het midden.

Volgens deze link lag het gebruik van een 61 cm kleuren tv rond de 400 Watt.

Mijn 650 Watt zijn dus lichtelijk overdreven.

 

Blijft onverlet dat een 150 cm plasma (60") tegenwoordig ook rond de 400 Watt verbruikt, ondanks zijn 3 x grotere schermdiameter.

 

 

Met dank aan marcelstvmuseum.com

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Toch vind ik deze beslissing mijn vrijheid behoorlijk beperken.
Het is wel een nieuwe trend, het verbieden van een vrije keuze.
Tot nu toe mocht je alleen extra betalen in de vorm van een of andere slurp- of ecotax.


Zeer gevaarlijke ontwikkeling.
Immers waar houd het op??

My DM7025 is MiLo-powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Yoran
Origineel bericht van: ceesv
Toch vind ik deze beslissing mijn vrijheid behoorlijk beperken.
Het is wel een nieuwe trend, het verbieden van een vrije keuze.
Tot nu toe mocht je alleen extra betalen in de vorm van een of andere slurp- of ecotax.


Zeer gevaarlijke ontwikkeling.
Immers waar houd het op??


Als je beurs geplunderd is en het milieu naar de klote.



Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mij stond die komma ook verkeerd.

Je ziet hier overigens het grote prijsverschil voor energie binnen europa

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...