Ga naar inhoud


Verbod plasma TV Europa?


ceesv

Aanbevolen berichten

Ik draai nu nog steeds met een Plasma televisie en ik vind de beeldkwaliteit nog steeds vele malen mooier dan een doorsnee genomen LCD televisie. Ik wil niet de discussie opvoeren met de keuze tussen LCD of Plasma, maar de verschillen in energieverbruik liegen er inderdaad niet om.

 

Mijn plasma die nu aan de muur hangt (42PF9966/10)heeft toch nog altijd een energieverbruik van 400/450 watt. Dit is doorsnee genomen best veel. De huidge generatie grotere LCD televisies verbruiken een stuk minder, maar nog altijd veel meer dan de 100 watt grens die gaat komen.

 

Maar ..... gaan ze dan ook de receivers aan banden leggen.

Een beetje audiofreak die een losse receiver heeft (450/ 500 watt verbruik) plus een Blue Ray DVD Spelertje (26 watt) en dan een LCD van 1.07m (225 watt).

Bij elkaar toch al gauw een 700 watt.

 

En gaan ze dan ook de waterkokers, koffiezetapparaten, haar fohn aan banden leggen.

 

Pffffttt .... ik ben benieuwd waar dit allemaal gaat eindigen.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: satmarc
Pffffttt .... ik ben benieuwd waar dit allemaal gaat eindigen.

Tja, je zag het al aankomen, een paar geleden had ieder merk z'n plasma-TV's en één voor één zijn ze afgehaakt met Pioneer als de laatste 'grote jongen' en nu blijven alleen nog maar Samsung en Panasonic over.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

dus.

 

mijn plasma gebruikt 241 watt per uur.

 

laten we zeggen dat ik 5 uur per dag kijk (ipv 3 uur).

dat 350 dagen per jaar (ik ga ook nog ff op vakantie)

is een verbruik van 421 kW per jaar.

met 22 cent per kW, kost het mij 92,79 euro.

 

nou poehoe.

wat erg, ik betaal aan CD meer dan 100 euro voor enkel het basispakket...

 

Als de EU echt wil besparen op energie, hoeven ze echt niet de consument te pakken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben eigenlijk benieuwd, of de fabrikanten/importeurs van Plasma schermen hiertegen in beroep gaan bij de rechter.

 

Hoe langer ik hierover nadenk, des te meer vind ik het een onbegrijpelijk besluit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...