plex Geplaatst: 12 januari 2009 Geplaatst: 12 januari 2009 Ik heb al het een en ander gelezen over dit onderwerp maar ik krijg het nog steeds niet duidelijk. Ik gebruik zelf de mgcamm. Om te sharen (intern) kun je alleen met een andere camm sharen?Is er een voorbeeld hoe je de config moet instellen. Er is veel informatie beschikbaar maar als beginner is er niet een duidelijk overzicht. Wie kan mij helpen of verwijzen naar de juiste info. ps ik heb een ipbox 9000 met de laatste NLB software. bvd dank
Gast arvy Geplaatst: 12 januari 2009 Geplaatst: 12 januari 2009 mmm heb je maar 1 box? Dat wordt lastig sharen intern Sorry.. kon het niet laten
plex Geplaatst: 12 januari 2009 Auteur Geplaatst: 12 januari 2009 sorry je hebt gelijk. De 2e is een dm7020 die op de slaapkamer moet komen te staan.
Bigbrothers2000 Geplaatst: 12 januari 2009 Geplaatst: 12 januari 2009 Origineel bericht van: plex Ik heb al het een en ander gelezen over dit onderwerp maar ik krijg het nog steeds niet duidelijk. Ik gebruik zelf de mgcamm. Om te sharen (intern) kun je alleen met een andere camm sharen?Is er een voorbeeld hoe je de config moet instellen. Er is veel informatie beschikbaar maar als beginner is er niet een duidelijk overzicht. Wie kan mij helpen of verwijzen naar de juiste info. ps ik heb een ipbox 9000 met de laatste NLB software. bvd dank gebruik mgcamd 1,31 newcs 1,62 op je ipbox9000, geef users in je newcs.xml en op je dm moet je newcamd installeren en je users gegevens invullen en klaar is kees
plex Geplaatst: 13 januari 2009 Auteur Geplaatst: 13 januari 2009 Moet je newcs in dezelfde dir zetten als de mgcamd? Alleen de xml van de nescs aanpassn en geen aanpassingen in de mgcam?
Bigbrothers2000 Geplaatst: 13 januari 2009 Geplaatst: 13 januari 2009 Origineel bericht van: plex Moet je newcs in dezelfde dir zetten als de mgcamd? Alleen de xml van de nescs aanpassn en geen aanpassingen in de mgcam? ipbox=var/tuxbox/config/newcs.xml deze moet je configureren voor je users(als je niet lukt stuur naar mij en ik pas het voor je aan) en op je dreambox, var/keys denk ik daar is je newcamd.list en hier je login gegevens invullen wat je hebt ingevult in je newcs.xml mvg
plex Geplaatst: 14 januari 2009 Auteur Geplaatst: 14 januari 2009 Bedankt,ik ga dit proberen. Ik heb al een voorbeeld van de xml file zoals deze zou moeten worden.Dus als ik het goed begrijp pas je op de ipbox alleen de newcs aan en doe je verder niets aan de mgcam ?Ik probeer een beetje te begrijpen hoe het principe werkt van het sharen.
SAT-FAN Geplaatst: 21 januari 2009 Geplaatst: 21 januari 2009 beetje omslachtig ? je stop je kaart in de 7020 daar heb je vermoedelijk CCcam opstaan. maak daar een F: regel naar voor je IPbox Zet op je IPbox Incubus camd, verwijs in incubus.conf naar je Cccam en walla beeld S-F
plex Geplaatst: 23 januari 2009 Auteur Geplaatst: 23 januari 2009 @Sat Fan, Kun je een voorbeeld geven van een verwijzing zoals je die in de incubus.conf maakt?
plex Geplaatst: 25 januari 2009 Auteur Geplaatst: 25 januari 2009 @Bigbrothers2000 Ik heb je de News.xml via de mail gestuurd. Ik hoop dat je hem kan aanpassen,dan leer ik er ook weer wat van.
Gast ramses55 Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Origineel bericht van: Bigbrothers2000 Origineel bericht van: plex Moet je newcs in dezelfde dir zetten als de mgcamd? Alleen de xml van de nescs aanpassn en geen aanpassingen in de mgcam? ipbox=var/tuxbox/config/newcs.xml deze moet je configureren voor je users(als je niet lukt stuur naar mij en ik pas het voor je aan) ik vind die file enkel onder var/keys ... is dat de juiste?
Moderator wiz Geplaatst: 25 januari 2009 Moderator Geplaatst: 25 januari 2009 Dat is de juiste, de plaats verschilt tussen de images dacht ik. Bij nlb staat ie in /var/keys. groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
plex Geplaatst: 27 januari 2009 Auteur Geplaatst: 27 januari 2009 Helaas nog niemand gereageerd op een voorbeeld van een xml file.Iemand anders nog?
Bigbrothers2000 Geplaatst: 29 januari 2009 Geplaatst: 29 januari 2009 Origineel bericht van: plex @Bigbrothers2000 Ik heb je de News.xml via de mail gestuurd. Ik hoop dat je hem kan aanpassen,dan leer ik er ook weer wat van. Ik zie geen mail, stuur nog een keer aub, anders kopieer de inhoud en schrijf het hier dan markeer ik wel waar je dingen moet veranderen mvg
plex Geplaatst: 29 januari 2009 Auteur Geplaatst: 29 januari 2009 @Bigbrothers200 Zeker verkeerd gegaan. Nogmaals de xml fil: - <newCSconfig> - <readers name="Card Readers"> - <device> <name>Card no boxkey</name> <type>sci</type> <mhz>357</mhz> <node>/dev/sci0</node> <export>yes</export> <enabled>yes</enabled> <blocksa>No</blocksa> <blockua>No</blockua> <blockga>No</blockga> <PTShandshake>no</PTShandshake> <crypto-special>no</crypto-special> <carddetect>yes</carddetect> <newcamd_port>32100</newcamd_port> <priority>round</priority> </device> - <device> <name>Card boxkey 0000000000</name> <type>sci</type> <mhz>357</mhz> <node>/dev/sci1</node> <export>yes</export> <enabled>yes</enabled> <blocksa>No</blocksa> <blockua>No</blockua> <blockga>No</blockga> <boxkey>0000000000</boxkey> <rsa>0000000000</rsa> <PTShandshake>no</PTShandshake> <crypto-special>no</crypto-special> <carddetect>yes</carddetect> <newcamd_port>32101</newcamd_port> <priority>round</priority> </device> </readers> - <cache> <emm>10</emm> <ecm>10</ecm> </cache> - <httpd> - <server> - <!-- Port to accept connections on --> <port>9000</port> <enabled>yes</enabled> </server> - <user> <name>root</name> <password>relook</password> <accesslevel>admin</accesslevel> </user> </httpd> - <debug> <level>normal</level> <type>init</type> <output>console</output> <logfile /> <console_options /> <file_options /> </debug> - <newcamdserver> <enabled>yes</enabled> <name>cardserv</name> <deskey>11 12 13 14 15 16 17 18 19 10 11 12 13 14</deskey> - <!-- <userfile>/tmp/users.txt</userfile> --> - <user> <name>ip9000</name> <password>nlbimage</password> <au>on</au> <cardlevel>1</cardlevel> </user> - <user> <name>ip9000pip</name> <password>nlbimage</password> <au>on</au> <cardlevel>1</cardlevel> </user> - <user> <name>ip9000rec</name> <password>nlbimage</password> <au>on</au> <cardlevel>1</cardlevel> </user> - <user> <name>ip9002</name> <password>nlbimage</password> <au>on</au> <cardlevel>1</cardlevel> </user> - <user> <name>ip9002pip</name> <password>nlbimage</password> <au>on</au> <cardlevel>1</cardlevel> </user> - <user> <name>ip9002rec</name> <password>nlbimage</password> <au>on</au> <cardlevel>1</cardlevel> </user> </newcamdserver> </newCSconfig>
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen