Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Philips DSR 7005 ( Div.fouten )

Div.fouten ontstaan door elco-tjes in de voeding welke in waarde verlopen en/of gaan lekken met alle gevolgen voor de div. vitale i.c's in het app.en de schakelingen die daar aan hangen.De elco-tjes zijn te krap gekozen voor de werkspanning die er moet worden verwerkt.In het ergste geval werkt het app.helemaal niet meer,wil niet volledig booten,valt uit, harde schijffouten enz.

Mijn DSR 7005 ging steeds meer kuren vertonen tot hij er helemaal mee op hield.Ik heb het app. naar mijn dealer gebracht en binnen 4 dagen was het app. gerepareerd.De monteur heeft 6 elco-tjes vervangen in de voeding( met een hogere werkspanning ) en de zaak is opgelost.

Ik hoop dat andere forumleden wat hebben aan deze informatie.

Gr.

MLS

Geplaatst:

Aanvulling.c.q.correctie op vorig bericht over de DSR 7005.Daar staat volgens mij een schrijffout in.Er staat een aantal keren elco-tjes,maar achteraf bedacht ik dat dat niet juist is. Moet het misschien elcotje's zijn??? O.K. Het gaat in ieder geval over hele kleine elco's in de voeding.Tevens vraag ik mij af of dit soort fouten wel hardware fouten zijn??? Nu nog de aanvulling,voor zover ik de monteur heb begrepen gaat het vooral over het voedingsgedeelte voor de schakelingen van de harde schijf.Daardoor worden de gegevens onvoldoende "opgehaald" van de schijf met foutieve werking (welke zich uit in div.vervelende "fouten") als gevolg,tot uiteidelijk niet meer opstarten.Gr.

MLS

Geplaatst:

Hallo Malisat

Ik heb ook een DSR 7005 ben niet helemaal ongelukkig ermee maar na een kapotte harde schijf heb ik nu weer dat tuner 2 niet werkt (heb je een idee wat het probleem kan zijn ) we hebben er een hotbird/astra LNB quatro op zitten wat ik helemaal niet begrijp is dat je wel net5 kan opnemen en dan SBS6 en veronica kan kijken maar geen andere zenders nu de tuner 2 niet werkt !!

bedankt voo je hulp suggesties

smartkid

philips 7005 DSR en de strong SRT 6855 met inverto astra-HB LNB

Geplaatst:

Hallo smartkid,ik heb het probleem begrepen en kan misschien proberen mee te denken zonder te pretenderen dat ik de oplossing voor handen heb.Tevens heb je misschien zelf al wat uitgevogeld,maar ik waag het er op.Controleer alle instellingen die betrekking hebben op de keuze van de tuners,te vinden in het menu instellingen en dan antenne-instellingen.Tevens de type LNB die je gebruikt,welke sateliet(en) en de DiSeEqC instellingen. Dan zou ik elke tuner apart controleren.Tuner 1 met alleen antenne ingang 1 gebruiken.Dan tuner 2 met alleen ingang 2.Dat geeft info per tuner.De reden dat er een tuner niet werkt is ook b.v.mogelijk omdat de geen spanning (15V of 18V,afhankelijk van de polarisatie)voorhanden is op de antenne-uitgang door een voedingsfout in de DSR of een sluiting in de LNB op deze voedingslijn waardoor de betreffende LNB niet kan werken.Dat kan je met een eenvoudige universeel-meter meten.Als je een satfinder hebt kun je dat ook zien aan de uitslag van de signaalmeter of de LNB's werken,dus signaal leveren.Zo kan je door het e.a. logisch te volgen een eind komen.Waarom het ene wel goed gaat,opnemen kijken, en een andere keuze niet weet ik niet maar het defect kan de oorzaak zijn of ???, nogmaals ik pretendeer niet de oplossing te hebben maar hoop dat ik een beetje met mee heb kunnen denken naar de oplosing.Gr. en susses.

MLS

Geplaatst:

Smartkid, ik heb nog een aanvulling op mijn vorige tips. Wanneer je elke antenne-ingang apart controleert, moet je wel zeker weten dat de coaxkabels van de LNB naar de reciever niet onderbroken zijn of dat er in één v.d. kabels geen sluiting is ontstaan. Ook de LNB kan defect zijn, b.v.sluiting op de voedingslijn. Dit alles is eenvoudig te meten, wel de kabels los nemen v.d.LNB en de reciever. Als de kabels goed zijn controleer je eenvoudig elke tuner ingang apart, b.v. op ingang tuner 1 sluit je achtereenvolgens kabel 1 aan en dan kabel 2, en zo ook met ingang 2. Dat geeft je een hoop informatie over resp. de LNB, kabel en tuner. Wanneer je geen voedingspanning meet op de antenne ingang 1 of 2, en er is geen sluiting op één v.d. kabels, dan heb je een voedings fout van de betreffende tuner.Is er wel sluiting geweest in één v.d.kabels dan kan er een beveiliging defect zijn, b.v.een beveiligingsweerstandje, mogelijk hersteld de voeding zich automatisch wanneer de sluiting is opgeheven.Gr.

MLS

Geplaatst:

Hallo Malisat

Ik had gisteren eindelijk even tijd om alles te onderzoeken en het volgende gevonden ! wel signaalsterkte maar geen signaalkwaliteit ?? en het probleem ligt niet in de kabels die heb ik uitgewisseld ook in de LNB zit het probleem niet ,nu heb ik een kabel verwijderd en de loopthrough aangesloten nu zijn er iets meer mogelijkheden maar het is niet de oplossing heb je nog ideeen ?

bedankt ,

gr smartkid

philips 7005 DSR en de strong SRT 6855 met inverto astra-HB LNB

Geplaatst:

Smartkid,als je beeld hebt van Astra 1 en 3 via de loop, dat begrijp ik uit je verhaal,(ik meet ook geen kwaliteit op 3 alleen signaalsterkte) dan zijn tuners, is 1 kabel(meet de andere op event.sluiting of onderbreking voor de zekerheid),en de LNB OK maar dat had je al vastgesteld, dan zou ik het zoeken in de antenne instellingen wanneer je de twee tuners apart wil aansluiten, zie blz.59 handleiding,sorry dat het belerend klinkt maar dat is niet zo bedoeld.Verder zou ik het nu niet weten, of er zit een mij onbekende fout in,wie ben ik ??? we proberen logisch mee te denken, meer zit er niet in. Succes, Gr.

MLS

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen