Ga naar inhoud


geen LAN en geen WIFI maar toch internet ???


mapi

Aanbevolen berichten

Zo is het ook. Mijn overbuurman heeft een cafe, daar heeft hij zo een muziek computer die hij kan aansluiten op het net om zo met zijn abo muziek te downloaden van de server van zijn leverancier. ( BUMA is dan betaald... ) Nu heeft hij geen enkele mogelijkheid om een LAN kabel te leggen :o, heb zelf me te pletter gezocht naar een gaatje in de muren etc.... WIFI is ook uit den boze, de leverancier wil het niet en het is ook niet mogelijk in het systeem te komen....( dan deden we het toch ;)). Nu zoek ik een andere oplossing..... Iets waar men gewoon een Lan stekker inplugt en dan verbinding kan maken met het netwerk,.... Nu heb ik zo een davolo gezien om via de electriciteit te gaan. Weet iemand of dit een "plug and play" oplossing kan zijn ?. Kan dus geen aanmelden cq ww invullen doordat ik niet in het systeem kom...

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: theparasol
Origineel bericht van: mapi
Nu heb ik zo een davolo gezien om via de electriciteit te gaan.


Werkt prima, is plug en play!


oke, dat is dan de optie, nu nog kijken welke. heb gezien dat ze er nogal wat hebben...

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij een bridge is er geen client nodig voor de server dus de leverancier merkt er niks van, en is ook geen deel van het wireless netwerk. Die plugt gewoon op een ethernet portje in.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen lan en wiffi mogelijk ? mijn voorstel misschien ?

zet de (analoge) uitgang van de pc op een zender / ontvanger setje en koppel de uitgang op de versterkers dit wordt door sommigen zo gebruikt om hun sat / vcr of dvd signaal over te brengen naar een 2é TV toestel ? goedkoop en makelijk enkel de afstand nazien , deze dingen werken meestal slechts 30 meter , verkrijgbaar bij elke sat of hifi schop en is gewoonlijk voorzien van scart aansluitingen

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

opgelost smile

 

een devolo kloon geplaats. stekker erin en klaar... :D

 

 

De cafe eigenaar gaat binnenkort een bezem opeten .... "als dat werkt eet ik een bezem op".... zei die toen ik vertelde over internet via het stopcontact whistle

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...