Ga naar inhoud


Het grote F1 2009 topic!


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten


  • Reacties 254
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Nowtv
Ferrari bevestigd terugtrekking uit Formule 1
Uitgegeven door Casper Bekking 12 mei 2009 18:25

Ferrari neemt geen deel aan het wereldkampioenschap Formule 1 als het geplande budgetplafond van veertig miljoen pond door gaat. Het Italiaanse F1-team heeft dit vandaag officieel bekendgemaakt in een statement vanuit Maranello.

"Dezelfde regels voor alle teams, stabiliteit in het reglement, continuïteit in de FOTA en progressieve kostenreductie zijn belangrijke uitgangspunten voor de toekomst", zo meldde het statement. "Als deze belangrijke regels niet worden nageleefd en het budgetplafond doorgang vindt neemt Ferrari geen deel aan het kampioenschap in 2010. Ferrari is ervan overtuigd dat alle fans wereldwijd deze moeilijke beslissing begrijpen."

Inschrijven voor het komende seizoen kan tot 29 mei. Toyota en Red Bull hebben beiden publiekelijk al bekendgemaakt niet deel te nemen als de geplande maatregelen niet gewijzigd worden. Naar alle waarschijnlijkheid voegen andere fabrikanten zich bij deze boycot. Tot op heden hebben alleen privéteams Brawn GP, Williams en Force India ingestemd met de wijzigingen.



Logisch dat ze eruit willen ze zullen hun gezicht te veel verliezen als de kleinere teams de meest podium plaatsen pakt.

Ik vind het wel een goed idee, zou ook bij voetbal moeten worden gedaan, nu hier in spanje kopen de grote teams het kampioenschap voor 50% door de beste spelers op te kopen en zo kleiner teams veel minder kans hebben om kampioen te worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe lijkt het de FIA niet te interesseren als Ferrari (en mogelijk andere teams) zich niet inschrijven voor 2009.

 

Het belangrijkste doel van de FIA is kostenreductie. Als er door de verschillende regelementen F1 teams stoppen, dan gebeurt dat maar.

 

Als er door de kostenreductie 2 of 3 nieuwe teams bijkomen, zorgt dat wel voor de nodige vernieuwing.

 

En als met deze kostenreductie de prijs van een F1 kaartje omlaag gaat, ben ik helemaal tevreden

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Wat een sensatiezoekende koppen weten ze tegenwoordig te verzinnen.

 

Ze hebben helemaal nog niks besloten en het is ook niet omdat ze tegen een budgetlimiet zijn.

Wat ze terecht tegenstaat is dat er voor 1 sport twee regelgevingen komen als de FIA doorzet.

Je krijgt dan Formule 1a en 1b.

 

En dat geldt ook voor Toyota, Red Bull, Toro Rosso enz..

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Wat een zootje is het de laatste weken tussen de FOTA en de FIA.

De European Automobile Manufacturer's Association (ACEA) heeft zich net achter de FOTA geschaard. Ik hoop zelf ook dat de FIA de regels van de FOTA accepteert, maar ben ook wel benieuwd naar een afzonderlijke raceserie met de FOTA-teams. Ik weet wel welke serie ik dan ga volgen.

 

Pat

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het jammer, maar ik heb er geen probleem mee. Zoals het nu bij sommige teams gaat is ronduit belachelijk. Ca. 600 of 800 man in dienst die ik weet niet hoeveel geld kosten per jaar en dat allemaal om 2 auto's rond te laten rijden.

 

Van mij mag het best wat minder en dat gaat nu ook gebeuren. wink

 

En 13 teams krijgen ze best bij elkaar voor 2010. Er hadden zich totaal 25 teams aangemeld bij de FIA i.v.m. de nieuwe regels.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige teams hebben inderdaad de laatste jaren belachelijk veel geld uitgegeven, maar de manier waarop de FIA de nieuwe regels en door wil drukken slaat ook echt nergens op.

 

Ondanks meerdere voorstellen van de FOTA is de FIA niet akkoord gegaan met kostenbesparende maatregelen. De teams zien zelf ook wel in dat er bezuinigd moet worden, maar ruimte voor elkaars standpunt is er niet.

 

Ik geef de teams groot gelijk dat de nu aangegeven hebben met de F1 te willen stopppen. Nu is de FIA aan zet als ze de F1 nog willen redden.

 

Ik denk dat er ook wel een oplossing komt, want ook uit commercieel oogpunt zal Ecklestone dit niet laten gebeuren.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: The Iron Maiden

Ik denk dat er ook wel een oplossing komt, want ook uit commercieel oogpunt zal Ecklestone dit niet laten gebeuren.


Ik denk dat Ecklestone de oorzaak van het gedoe is, hij verdient er best lekker aan.

De FOTA-teams willen dat geld gewoon zelf in de zak steken.

SingleSlow
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

De grootste onenigheid gaat over de budgetlimiet en de daaraan gekoppelde regels die de FIA heeft verzonnen.

Ecclestone gaat over het organiseren van de races en de televisierechten/inkomsten dat is totaal wat anders.

 

En de FIA is hardleers:

 

Citaat:
FIA sleept FOTA voor de rechter

19 juni 2009

 

 

De FIA gaat juridische stappen ondernemen tegen de FOTA-teams en dan met name tegen Ferrari. De FOTA wil een eigen kampioenschap opstarten, maar de FIA is van mening dat er contracten gebroken worden en wil via de rechtbank zijn gelijk halen. De aankondiging van de officiële lijst van teams voor 2010 wordt hiermee uitgesteld.

 

"De advocaten van de FIA onderzoeken de dreigingen van de FOTA om een nieuwe raceklasse te beginnen", las een verklaring van de autosportbond. "De handelingen van de FOTA als geheel en die van Ferrari in het bijzonder zijn serieuze wetsovetredingen, zoals contractbreuk, het niet nakomen van Ferrari's verplichtingen en een grove overtreding van het concurrentiebeding. De FIA zal direct beginnen met de juridische stappen."

 

"De voorbereidingen op het seizoen 2010 zullen doorgaan, maar de publicatie van de lijst van deelnemers in 2010 wordt uitgesteld."

 

Bron: F1 Racing

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik denk dat Ecklestone de oorzaak van het gedoe is, hij verdient er best lekker aan.

 

Dat klopt, maar als Ecclestone niet tot een compromis komt verdient hij helemaal niks meer...

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...