Ga naar inhoud


Duo LNB voor Astra 1 &2 ?


Belsat

Aanbevolen berichten

Heeft die thomson dezelfde zoek-methode als de oudere generatie seca ontvangers zoals b.v. de Philips 6063 ?

Daar werd bij het kanalen zoeken gescand op :

0 - 25 % Vertikaal hoge band

25 - 50 % Horizontaal hoge band

50 - 75 % Vertikaal lage band

75 - 100 % Horizontaal lage band

 

Door op het juiste moment de lnb af te dekken of af te koppelen (F-snel stekker) kun je een (ruwe) selektie maken van de kanalen die je intressant vind .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hartelijk dank voor de overweldigende respons. We gaan het gewoon proberen en met "trial and error" komen we er wel uit :-) Ik heb nu tenminste wat meer inzicht over hoe het kanalenzoeken bij de Thomson verloopt.

 

Het is sowieso nog maar afwachten of Astra 2 hier in Oost Belgie sterk genoeg is voor een enkele schotel met 2 LNB's. Zelf heb ik hier een aparte schotel voor Astra 2 en dat gaat prima.

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45

Je hebt daarom een redelijk grote kans dat de decoder DiseqC C omzet naar DiseqC B
Hij moet tenslotte wat met de C die hij niet kwijt kan ......
Gebeurt dit laatste, wat ik verwacht, dan kan je dus met weinig moeite Astra1 en Astra2 ontvangen.


Hier kom ik op terug.
Ik heb de snelscan lijst van de Philips decoder kunnen bekijken.
Nu blijkt dat in deze snelscan lijst de astra2 kanalen op DiseqC A staan.
Zelfde als de Astra1 kanalen dus schakelen tussen astra1 en astra2 is er niet bij.

Blijft over de methode die Redcat al zo'n 10 jaar geleden beschreven heeft voor de goedgekeurde CanalDigitaal decoder.

Klik hier voor de Redcat handleiding.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik nog niet weet is het type en merk schotel, bij een aantal soorten kon de bijna 10 graden verschil tussen de satellieten moeilijk worden.

Ik zelf zou een tone burst nemen zoals wpw al schreef met 2 ingangen dit werkt echt wel, alleen oppassen als je een twin lnb aansluit dan willen sommige tone burst nog wel eens problemen geven.

En als je eerst in willekeurige volgorde schotel 2 neemt en later de astra 1 toevoegd denk ik dat je het minst hoeft te bewerken.

En samen met de redcat uitleg moet het gewoon goed komen.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnieuw hartelijk dank!

 

Ik kom in de handleidingen voor de Antenneinstellingen regelmatig iets tegen zoals bv voor HB dit:

 

-Satelliet : OVERIGE

-Schotelnummer : 2

-Band : KU

-Frequentie : 11766

-LO LNB : 10600

-Polarisatie : Verticaal

-Schakeling (22KHz) : Nee

 

Wat is dat voor frequentie? Wat moet hier staan in geval van Astra 2?

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

betekend dat je een andere satelliet dan astra 1 op zoekt.

Band ku de frequentie spectrum is opgedeeld in banden ku is de band waarin de normale hier gangbare satellieten in zitten.

frequentie op deze frequentie staat de signaal sterkte meter op afgesteld en deze freq. is vertikaal gepolariseerd. lo lnb 10600 heeft te maken met het feit dat een lnb de frequentie naar een lagere waarde brengt word iets te veel om op te tikken maar zoek even en dan vind je wel hoe het werkt.22 khz heeft ook met deze afstelfreq te maken.

Als je je tone burst schakelaar op ingang 2 hebt aangesloten zal hij als je dit menu ziet en op zoeken drukt nu dus jou astra 2 satelliet gaan afzoeken.

als je op kingsat of iets dergelijks zoekt bij frequentie op de astra 2 en dit goed invult is dit geen probleem.

Maar zoals ik schrijf dit is alleen om de sterkte te meten dus eigenlijk kun je de moeite besparen.

 

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik denk dat ik het begin te begrijpen. Het ging me vooral om die frequentie. Met deduceren en combineren van alle antwoorden kom ik er waarschijnlijk wel uit. Jammer dat CDS het ons zo moeilijk maakt....

 

Ik begin mijn eigen d-Box steeds meer te waarderen :-)

 

Nogmaals hartelijk dank! Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...