Ga naar inhoud


Kaart overnemen + downgrade STB->FTV, hoe?


Koen B

Aanbevolen berichten

Hallo. smile

 

Heb CDS-kaart met STB-abbo. De persoon op wiens naam die kaart staat, is onlangs overleden. Om zijn weduwe niet op kosten te jagen, wil ik de kaart graag registreren op naam van iemand anders. Ik wil ook meteen downgraden van STB naar FTV. Hoe kan ik dat het beste doen?

 

Op de site van CDS staat dat je bij een overlijden je abbo kan opzeggen door een brief + rouwkaart naar hen te zenden. Ik vraag me af of het volgende mogelijk is: wachten tot de weduwe de Merlinkaart ontvangen heeft, en vervolgens procedure opzeggen abbo bij overlijden volgen. Vraag: wordt de kaart in dat geval FTV (precies wat ik wil) of wordt ze gewoon helemaal uitgeschakeld?

 

Als de kaart bij procedure einde abbo wegens overlijden helemaal wordt uitgeschakeld, moet ik dus kiezen voor de overnameprocedure. Alleen moet je op het overnameformulier aankruisen welk abbo de nieuwe eigenaar wil... en ik wil dus geen abbo meer. Iemand een idee?

 

(Sorry als dit al eerder behandeld is... dit lijkt me typisch zo'n vraag waarin de belangrijke termen zo algemeen zijn dat het zoeken naar eerder gegeven antwoorden bijna ondoenbaar is.)

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toevallig is daar vandaag een vraag over geweest op een forum waar CDS ook meeleest en antwoordt geeft en dit is het,

 

Citaat:
Een smartcard is eenvoudig over te schrijven door middel van het overname formulier, waarbij men aan kan geven welk pakket de nieuwe eigenaar wenst te ontvangen.

 

Het advies van een ander antwoordt op dit topic, hoe goed bedoelt ook, is niet juist en wij adviseren dit advies niet op te volgen vanwege juridische redenen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Henk,

 

Klantenservice CanalDigitaa

 

Ja overschrijven naar Belgie zal niet gaan.:Dlaugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dream7020
je kan dan toch sowieso alles op zeggen omdat persoon is overleden
vaak een kopie toevoegen van overlijdenakte maar dan ben je er wel van af


Juist niet gewoon zoals het antwoordt van CDS is dus geen kopie van de overlijdensakte dat is juridisch niet juist. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

bron hun eigen site

 

Vraag

Hoe zeg ik het abonnement op bij overlijden?

 

 

Antwoord

Als u als nabestaande de administratieve zaken van een overledene afhandelt, dan kunt u het abonnement schriftelijk opzeggen. Er dient wel een kopie van de rouwkaart of overlijdensakte te zijn bijgevoegd.

 

Dit is de makkelijkste manier lijkt mij Zo staat het ook op hun site vermeld

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke ik reageer alleen even op de stelling:

 

Juist niet gewoon zoals het antwoordt van CDS is dus geen kopie van de overlijdensakte dat is juridisch niet juist.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...