Ga naar inhoud


Heeft het nadelen om MSAccess database te gebruiken?


boaz

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een forum gestart met MSAccess als database.

Waarom? Simpel standaard aanwezig en ik ken Access goed.

 

Heeft het voordelen over te gaan op MySQL?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alvast een kleine (maar engelse) verklaring van een "expert".

 

Citaat:
Motivation for MS Access to MySQL Migration

 

Access is the default choice of departmental developers with moderate technical skills. Often, Access applications are built by downloading corporate data to Excel, converting the spreadsheet to an Access database, then adding ad hoc forms and reports. Because they grow organically, these applications usually lack formal requirements.

 

MySQL users cited increasing pressures for companies to migrate Access applications:

 

* Low data quality: Access applications often have out-of-date corporate data or corrupt data based on poorly defined schemas

* Poor security: Access applications do not integrate with corporate security and do not allow advanced security such as role-based access controls

* Limited manageability: Access applications can not be centrally managed by IT

* No web-based distribution: Access applications cannot be accessed over the web

* SOX compliance: Access applications are often identified in corporate audits as a significant source of risk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, zijn inderdaad nadelen, maar ik hoef niets te doen met de database. Alle handelingen worden door de software zelf afgehandeld.

Maar ik kan wel heel makkelijk de back-up nu gebruiken met Access.

 

Vooralsnog dus nog geen redenen over te stappen.

 

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eigen gebruikers MS access "applicatie" ervaring:

 

Wat ik een nadeel vind is dat MS access bij heel veel data erg traag wordt, ook al zat ik toen helemaal alleen in de applicatie te werken. Ik denk dat een "echte" database server hier beter mee ook zou gaan en als je het bij gratis en MS wil houden kan je ook voor de gratis versie van MSSQL gaan (de database heeft dan geloof ik een maximale en dus beperkte grote van 2Gb)!

 

En dat je bij een beschadidge "database" file iedereen er zelf uit de applicatie moest laten gaan om de file niet gelocked te hebben zodat je hem kan/kon fixen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook als de database op een normaal niet te bereiken lokatie op de server staat?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...