marco24 Geplaatst: 15 januari 2009 Auteur Geplaatst: 15 januari 2009 http://www.baxi.nl/sentry/MC_52-119KW.htm ja con , jij bent de rekenmeester op sat4all toch afhankelijk van de prijsvan het toestel en haalbaarheid van gastoevoer moeten we gaan bepalen of we voor een doorstroom gaan van 16 of 34 liter pm. voorraad warm water kost ook geld , en elke dag hebben we weer een andere niet goed te voorspellen hoeveelheid warm water nodig. als we voor 16 liter p.m. gaan (voor de hogedrukreiniger) moet er wel een boiler of voorraad wezen voor de vaatwasser.
Big fellow Geplaatst: 15 januari 2009 Geplaatst: 15 januari 2009 Origineel bericht van: marco24 @big fellow Citaat: Als de ontharder goed werkt voor 18 l/min dan heb ik graag het merk/type want dan bestel ik er meteen een paar voor op mijn werk die toevoer van 18 liter per minuut word maar heel even in de wascyclus van 3 minuten aangesproken. dus er word zeker geen 18 liter verbruikt!!!! Maar de waterontharder moet wel voor de flow van 18 l/min geschikt zijn, anders krijgt hij de kans z'n werk niet te doen. Het is niet zo dat als hij maar 10 sec flow heeft van 18 l/min dat de capaciteit van de ontharder 3 l/min kan wezen. Hij moet dan nog altijd een capaciteit van 18 l/min hebben. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Con Geplaatst: 15 januari 2009 Geplaatst: 15 januari 2009 Ik ben bevoor-oordeeld en dat gaat en koste van mijn enthousiasme met betrekking tot doorstroomtoestellen dus dit wordt en is een gekleurd verhaal. Daarnaast moest ik even naar de site van Sentry omdat ik dit toestel niet kende. Het gesloten toestel (de MC is een open toestel) kost bruto zo'n € 6000,00 ex de BTW en dat vind ik een woest bedrag. (ik heb wel installateurskortingen gezien van een kleine 40%) Vervolgens moet je een gasleiding hebben met een diameter 1", een en ander uiteraard afhankelijk van de afstand. Daarnaast zal je waarschijnlijk een grotere gasmeter moeten aanvragen, dit vermogen valt niet meer onder het huis. tuin en keukenverbruik. Omdat de MC een open toestel is wordt de verbrandingslucht onttrokken van de opstelruimte. Deze ruimte moet daar niet alleen voor geschikt zijn maar in de winter trek je zo'n 100m3 lucht per uur (tegenwoordig van -18) door de opstelruimte, iets waar je niet vrolijk van wordt. Baxi heeft het over een wisselaar waar geen kalkafzetting op zou plaatsvinden. Geloof mij, iedere gasboiler, want meer is het niet heeft last van kalkafzetting. Dat geeft Baxi ook min of meer toe omdat je wordt geadviseerd een hoge stromingsnelheid toe te passen over de wisselaar. Ik verzeker je dat bij weinig afname dat om de drommel niet mee valt, sterker nog dat kan natuurlijk niet. Reden voor Baxi om een voorraad te adviseren met een pomp waarbij de stromingssnelheid over de wisselaar hoog blijft. Dan is de MC geen HR-toestel en het rendement ligt flink onder de 90% en dat komt iedere dag weer terug. Kortom, je moet toch een goed florerend bedrijf hebben om een dergelijk doorstroomtoestel te kopen en te kunnen blijven betalen. Ik zou opteren voor een indirect gestookte boiler, stukken goedkoper in aanschaf, geen grotere gasmeter, nagenoeg geen kalkaanslag, geen verbrandingsluchtproblemen, geen grote gasleiding, relatief kleine opstellingsruimte nodig en globaal hetzelfde rendement als de ketel die eraan hangt. Als jedan slim bent verwarm je de voorraad op de momenten wanneer je geen cv nodig hebt (snachts of . . .) Het verbruik is natuurlijk niet zo moeilijk, je weet tenslotte hoelang de vaatwasser en de HD-spuit wordt gebruikt en het verbruik is bekend. En als je ketelkapaciteit over hebt kan de boiler kleiner worden gedimensioneerd. PS vandaag zijn taalvauten ter vermaak gezien de snelheid van antwoorden. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
freaky Geplaatst: 15 januari 2009 Geplaatst: 15 januari 2009 ja wij gebruiken die baxi's ook wel eens maar er is nog een optie en die is ook van baxi, de Wh serie die kun je in cascade laten werken of een buffer vat erbij zetten. En ik moet zeggen supercompact en je hangt hem zo op en de service van baxi is echt top! En gunstig geprijst. En deze zijn wel gesloten en geen kalk afzetting. Dit zijn echte doorstroom toestellen. En wat voor oplossing je ook pakt industrieel gaat je toestel niet langer dan 10 jaar gemiddeld mee. Baxi garandeert 10 jaar lang een probleemloze wijze voor de WH serie. En @con wat kost bv een nefit met indirect gestookte boiler ? En dan moet je ook niet boven de 60kW te komen anders heb je weer een dubbele scheiding nodig . Ik ben het wel met je eens hoor, ik zou ook een indirecte boiler nemen en dat kan ook met de Baxi WH met buffer. En het probleem met bv een nefit moet je ook iets met je cv doen. Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Con Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Ik had de beleving een indirect gestookte boiler op de bestaande ketel, en bij een grote voorraad heb je een kleine ketel nodig. Ik denk wanneer een boiler gebruikt wordt voor bedrijfswater en dus geen drinkwater, een dubbele scheiding niet nodig is hoewel ik dat niet zker weet, moet ik voor de Vewin induiken. Daarnaast kan een dubbele scheiding ook met een klein wisselaartje. Een en ander afhankelijk allemaal van het verbruik maar daar valt aan te rekenen. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
freaky Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Als deze gevoed wordt met drinkwater boven de 60kW altijd een dubbele scheidin. Maar die baxi's hebben complete sets. En als je je vaatwasser voed is dat meestal met drinkwater. Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
marco24 Geplaatst: 16 januari 2009 Auteur Geplaatst: 16 januari 2009 he con we hebben nu een g16 gasmeter
Con Geplaatst: 17 januari 2009 Geplaatst: 17 januari 2009 Origineel bericht van: marco24 he con we hebben nu een g16 gasmeter Wat is de kapaciteit van de overige opgestelde apparatuur, ketel, kookgelegenheid enzovoort in kW (liefst bovenwaarde)? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
marco24 Geplaatst: 17 januari 2009 Auteur Geplaatst: 17 januari 2009 die weet ik niet er staan 2 kookketels van 200 en 300 liter inhoud 2 rational gasovens sg101 , een nefit cv ketel en een gasboiler van 150 liter ik ga volgende week eens kijken voor de kw
JohnO Geplaatst: 17 januari 2009 Geplaatst: 17 januari 2009 2 aparte hr boilers misschien? Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Ou-Tannu Geplaatst: 18 januari 2009 Geplaatst: 18 januari 2009 een lompe gasgestookte geiser met als primaire taak het voeden van de hogedrukspuit? daar een indirect gestookte boiler voor de vaatwasser? gezien die toch niet continu warm water nodig heeft, maar met scheuten Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen