Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Firtst of all, ik gebruik Vista en Firefox

Bij het opstarten krijg ik sinds kort een verveld pop-up scherm, eerst in IE en soms in Firefox.

In de header staat Contextual ads by Adsoftiac.

Telkens met verschillende reclame objecten, maar de ergste is de advertentie die net doet alsof je een aantal virussen op je PC hebt, en dan moet je maar even een programma downloaden (antivirus 2009). Het lijkt net of het een levensechte vermelding is van Vista

Dat doe ik dus niet.

Ik heb even een schermafdruk gemaakt en bijgevoegd.

Mijn AVG is Up to date, heb hem ook twee keer laten scannen (niets gevonden)

Heb Hitmanpro laten scannen (geen fouten)

Heb Adaware gedownload, laten scannen en niets gevonden

Wie heeft raad?

post-3611-1318260089,7794_thumb.jpg

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

Ik heb dit ook pas bij mijn baas op zijn laptop gezien die dacht dat hij een goede en echte viruskiller erop gezet had (hij dacht dat antivirus 2009 iets echt en serieus was) maar wist niet zeker wat ie nou wel gedaan had.

Heb je webcrawler geinstalleerd ofzo want dat had hij er wel opstaan maar volgens mij doet/is het niet dat! Moet nog verder kijken naar zijn "probleem" maar hij had geen tijd om zijn laptop even "kwijt" te zijn want hij had het te druk... althans dat zei ie toen.

Zo maar weer eens even naar de zaak en dan kijken of ik het kan oplossen (moet ie nu wel zijn laptop even af willen staan) teminste als ie nog problemen heeft.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Even je register terug zetten of "Malwarebytes' Anti-Malware" gebruiken. Ik had laatst ook van die popups ed, en deze verdwenen als sneeuw voor de zon, dingen die ad-aware en AVG niet eens zag cry

Dat programma vindt ook bij lange na niet alles!

Eigenlijk is geen 1 programma goed genoeg om alles te zien of te vinden ben ik pas achter gekomen met testen en testen en ... maar goed hoe dit verhaal verder ging leek me wel duidelijk.

Kijken of dit programma je wel gaat helpen kan geen kwaad aangezien je nu een probleem heb.

Moraal van het verhaal: met geen 1 tooltje ben je echt en compleet veilig en niet 1 tool gaat alles vinden en/of merken! Een toolttje wat je config/ini files in de gaten houdt (zodat iets niet zomaar toegevoegd of verwijderd kan worden) en iets niet zomaar gestart kan worden is nog het beste... alleen soms erg irritant als je iets nieuws/anders opstart.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Even je register terug zetten of "Malwarebytes' Anti-Malware" gebruiken. Ik had laatst ook van die popups ed, en deze verdwenen als sneeuw voor de zon, dingen die ad-aware en AVG niet eens zag cry

Dank je Sjaak(K),
Malwarebytes heeft wat rommel gevonden en verwijderd, top proggie
So far so good

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

Als je firefox gebruikt en je krijgt vervelende pop-ups op het scherm. Dan kun je het beste NoScript installeren.

Er is bij firefox nog een goede addon en dat is Adblock Plus. Daarmee kun je per site ook de pop-ups uitschakelen.

Geplaatst:

Citaat:
Er is bij firefox nog een goede addon en dat is Adblock Plus. Daarmee kun je per site ook de pop-ups uitschakelen.

Ja dat klopt wel, maar hoe meer add-ons in Firefox maakt de zaak wel langzamer.

Mijn probleem is opgelost

Dus er mag wel een slotje op

Geplaatst:

Volgens mij is dit ook al eens bij het TV programma radar geweest.

Dit zijn oplichters uit Amerika. 'n Vriend van mij heeft hier ook mee te maken gehad. Dit is een nep virusscanner. Ze vragen je geld over te maken daarvoor krijg je een nep programma.

Geplaatst:

Adblock is een adblocker, noscript is een script blocker en laat helemaal geen scripts toe (zelfs geen simpele mouse-over scripts) zolang je voor het domein geen toestemming geef.

Noscript is dus geen popup-blocker en als de popup vanuit een andere plaats wordt aangeroepen zal adblock EN noscript er beide niks tegen kunnen doen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen