lucver Geplaatst: 15 januari 2009 Geplaatst: 15 januari 2009 Hallo Ik ben sinds een aantal dagen in het bezit van een Rebox ontvanger (RE 2701). Dit toestel is zeer snel, heel eenvoudig qua gebruik en mooi afgewerkt. Toch heb ik een probleem met de werking van een smartwi met deze receiver. Uit de handleiding van de smartwi: When set-top-box (STB) displays a scrambled TV channel, it receives a new scrambling key every 10 seconds; this key is hold in an ECM package. This ECM package is sent from the STB to the smart-card, which then calculates the descrambling keys. On a Viaccess smartcard the key calculation takes about 0.2 - 0.3 seconds, while on a Conax card, it takes about 1.3 seconds. If there are connected 4 STB's to a Conax subscriptions card, it willthen take about 5.2 seconds, before the last STB receives its correct keys. Volgens mij is er op de rebox dus iets mis met de timing en de berekening. Misschien verwacht deze dat er sneller een 'key' wordt doorgestuurd. Ik heb dit zowel met de ingebouwde seca-lezer als met de originele CI van canal digital/tvvlaanderen. Het heeft dus niets te maken met de ingebouwde kaartlezer. Dit fenomeen doet zich dus voor wanneer de rebox en een andere ontvanger op dezelfde zender afgestemd zijn. Het beeld op de rebox bevriest dan even, er komt een melding 'gecodeerde uitzending' en gaat dan gewoon voort. Na ongeveer 10 sec. weer een freeze en zo verder. Het probleem doet zich enkel voor wanneer op eenzelfde kanaal afgestemd wordt, verschillende kanalen is geen probleem. Bij andere ontvangers (topfield 5510, topfield 5000 en aston wamba) doet zich dit niet voor. Iemand enige suggestie? Topfield PVR 5510 / Philips HD 7141 - Triax 78 - Hotbird/Astra/Astra2/Astra3 - Aston 1.07 FW 2.18 / TVV
lucver Geplaatst: 15 januari 2009 Auteur Geplaatst: 15 januari 2009 Altijd leuk wanneer je zelf het antwoord vindt... Via de smartwi toolbox (te vinden op http://www.nikolime.dk/smartwi/ )kan je de instellingen voor de clientcard bewerken. Bij 'client' voer je een manuele configuratie uit (zie handleiding ook te vinden op voornoemde site) Hier moet je NULL aanvinken zodat NULL niet gebruikt wordt. 't Is maar een weet... Topfield PVR 5510 / Philips HD 7141 - Triax 78 - Hotbird/Astra/Astra2/Astra3 - Aston 1.07 FW 2.18 / TVV
Gast Digidirk Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Hoi Lucver, Ik lees dat jij de nieuwe Rebox 2701 hebt aangeschaft, ik overweeg dat ook te doen. Kun je misschien iets vertellen over je ervaringen met deze ontvanger?? Hoe is bijv de beeldkwaliteit tov je topfield?? Werkt de Mediahighway EPG goed? Kun je alleen mp3's solo afspelen, of ook via playlist of een hele map? Hoe werkt de opname mogelijkheid via usb, Kortom, ik ben beniewd naar je ervaringen?? vriendelijke groet, Dirk
JBnl Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Er is een nieuwe software voor dit toestel: Rebox RE-2701SPVR software audio loudness fixed on Music Channels (Deluxe Music, Schlager TV, etc.) groeten,JBnl
aukemuis Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Origineel bericht van: JBnl Er is een nieuwe software voor dit toestel: Rebox RE-2701SPVR software audio loudness fixed on Music Channels (Deluxe Music, Schlager TV, etc.) Welke versie is dit? en waar te vinden?
sharkzac Geplaatst: 17 januari 2009 Geplaatst: 17 januari 2009 JBnl, waar heb je de update dan gevonden? Hij staat namelijk niet op de website van Rebox.
lucver Geplaatst: 17 januari 2009 Auteur Geplaatst: 17 januari 2009 Origineel bericht van: Digidirk Hoe is bijv de beeldkwaliteit tov je topfield?? Werkt de Mediahighway EPG goed? De beeldkwaliteit is vergelijkbaar met de topfield. De rebox zapt wel veel sneller. Ook MHW EPG werkt goed. Wat de andere functies betreft, deze heb ik nog niet uitgetest. Topfield PVR 5510 / Philips HD 7141 - Triax 78 - Hotbird/Astra/Astra2/Astra3 - Aston 1.07 FW 2.18 / TVV
Gast Digidirk Geplaatst: 21 januari 2009 Geplaatst: 21 januari 2009 Ben als nieuwe eigenaar van deze box ook benieuwd naar hoe ik in het bezit kom van de software update. Waar is íe te downloaden. Is er trouwens ook alternatieve soft voor deze box voorhanden?? Digidirk
JBnl Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 Er is weer een nieuwe software zodat de kanaal nummering bij 01 begint en niet bij 1001. Of er nog andere verbeteringen zijn geen idee. groeten,JBnl
aukemuis Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Welke versie is die nieuwste software en waar is die te vinden?
capri28v6 Geplaatst: 22 maart 2009 Geplaatst: 22 maart 2009 kijk eens op freesat amiko alien 2 , rebox 8000 , VU+ duo , multifocus E85 , htpc amd a4 , en een emubox met veel plezier in de kliko gegooit.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen