Ga naar inhoud


[400S] krijgt geen IP-adres middels DHCP + settings en voltage vraag


Gast rogerwilco

Aanbevolen berichten

Gast rogerwilco

Hallo allemaal,

 

een kleine situatie schets relook staat achter een experiabox en hangt zo aan internet, vervolgens in de router gekeken of daar een ipadress voor de relook is gereserveerd en helaas niet het geval (DHCP) draait op de router dus als ik hem op autodhcp zet zou deze een ipadres moeten krijgen. ook op manueel invoeren een adres brengt geen oplossing voorbeeld ik heb de relook 192.168.1.90 gemaakt en de gateway naar de router verwezen wederom geen netwerk. hoe zou dit kunnen ening idee

 

ook tijdens het opslaan van de kanalen lijst heb ik regelmatig dat pc editor de relook laat crashen en ik geen backup kan maken van de kanaal lijst wat kan dit veroorzaken ?

 

Ik heb overigens C11/C12 en C13 vervangen daar de voltage van de 3.3 volt te ver onder de grens lag en heb deze vervangen daar de box 00000000 aan gaf en xxxxxxx toen leek de box weer te werken maar niet benaderbaar met netwerk of usb

 

enig idee waar ik dit zou moeten zoeken en is er een mogelijkheid via hyperterminal te kijken of de netwerk controler word gestart ? via commando ifconf. serieel we te verstaan of zou ik een nieuwe software moeten installeren zoja welke kan ik dan als beste nemen ?

 

alvast bedankt voor al jullie reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast rogerwilco

hoi vandaag weer eens de relook uitelkaar gehad om te kijken wat er nog op de voeding niet goed kon zitten.

en weer een aantal condensatoren vervangen metname de 5 volts lijn en de 8 volts lijn weer geprobeerd maar helaas niet het gewenste resultaat

 

zou mischien eens een andere software versie er in zetten of er een nieuwe image van de 2.17 in zetten resultaat opleveren of denken jullie dat dit gevaar oplevert ?

 

Groetjes wilco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat je er de standaard DGS software op hebt staan.

Probeer eens een Enigma-image zoals Incubus of ABCOM te flashen deze werken beter met netwerken. Je hebt dan een usb-all image nodig.

 

Flashen is niet zonder gevaar maar als je alle stappen rustig volgt is er niks aan de hand.

Ik flash hier aan de lopende band Dreamboxen en Relooks.

Formuler F1 - OpenPli 4 # 1 TB WD Elements USB # 19,2/23,5
Golden Media 990 CR HD SPARK - OpenATV 4.2
VU-Solo - OpenPli 4
Amino AmiNET130M - FTTH

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rogerwilco

hoi Kezza dankje voor je berichtje.

 

Ik heb inmiddels diverse Images geprobeert maar helaas denk ik dat er toch iets met het netwerk aan de hand is alle spanningen zijn nu goed die van de voeding af komen helaas moet maar eens kijken voor een andere derest is overigens perfect dus kan hem altijd als spare gebruiken :-)

 

groetjes Wilco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...