smoking Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 Ik heb ze eens langs elkaar gezet , het beeld van TVV , en dat van INDI , al blijkt plots m'n kaart op mysterieuze wijze niet meer actief . Het beeld van TVV is duidelijk minder (vanwege de lage bitrate wss ) . Maar op de INDI box zit er een enorm verschil nog tussen vtmHD en éénHD . Volgens mij was fc de kampioenen echt geen HD . vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
Alfons Verbiest Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 Origineel bericht van: smoking Volgens mij was fc de kampioenen echt geen HD . Ik heb er enkele minuten via de schotel naar gekeken en had precies dezelfde gedachte.
Gast BELGIANSATWATCH Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 Een is 720 p en VTM 1080 i .... Op welke schermdiagonaal kijk je ? Boven de 40 inch merk je wel een verschil , zeker bij niet al te snelle beelden.
smoking Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 Wat wil je . éénHD zit op TVV aan 6.5mbit gemiddeld , echt te weinig ( op INDI 10 mbit) . Het verschil tussen beide platformds is groot blijkbaar , dat geld ook voor de gewone kanalen . Ik zit er seieus aan te twijfelen om die kaart opnieuw te activeren . Dan betaal ik wel verder een analoog kabbelabbo , die box is toch mijn eigendom. Het is wat duurder , maar TVV stelt ook zwaar teleur in het gewone aanbod ( wat beeldkwaliteit aangaat ). vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
smoking Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 Origineel bericht van: BELGIANSATWATCH Een is 720 p en VTM 1080 i .... Op welke schermdiagonaal kijk je ? Boven de 40 inch merk je wel een verschil , zeker bij niet al te snelle beelden. Ik kijk op een 32 " . Dus altijd 720 p ( 1080i zijn de menus van beide toestellen fucked up ). Nu bij de lancering dat heb ik bv eens gelezen van bv aspe en familie in 720p waren . censuur citaat: Heel wat content komt van buiten het huis. Zelfs het in HD vastkrijgen van films zal niet vanzelf gebeuren, ook al is de bron in hoge resolutie. Je moet ook dat deel van de keten de tijd gunnen om de omslag te maken. Vandaar dat wij vandaag voor zo’n SD/HD switchable omgeving opteren. En wat HD betreft, staat onze installatie open voor zowel 1080i, als 720p.” Je kan het dus eigenlijk niet weten . Denk dat ze zelf een keuze maken . Beide formaten hebben hun voor en nadelen ( al heeft p meer voordelen ). vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
Gast calculator Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 Is FC de kampioenen dan zoveel scherper op de kabel in HD dan bij TVV ? De bitrate zegt toch niks over de scherpte?
digitaal kijker Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 Origineel bericht van: smoking Ik heb ze eens langs elkaar gezet , het beeld van TVV , en dat van INDI , al blijkt plots m'n kaart op mysterieuze wijze niet meer actief . Het beeld van TVV is duidelijk minder (vanwege de lage bitrate wss ) . Maar op de INDI box zit er een enorm verschil nog tussen vtmHD en éénHD . Volgens mij was fc de kampioenen echt geen HD . op telenet vlaanderen is één HD toch niet hoger dan 9000 van bitrate maximum, en op TVV had ik hem de laatste keer rond de 8000 maximum, dus zoveel scheelt dat niet, miss dat het iets te maken heeft met de encoders. TVV is seca mediaguard,en telenet nagra. miss dat dit er iets heeft mee te maken,ik weet het niet zeker,ik denk het alleen maar,miss dat de kenners daar meer van weten. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
smoking Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Origineel bericht van: digitaal kijker op telenet vlaanderen is één HD toch niet hoger dan 9000 van bitrate maximum, en op TVV had ik hem de laatste keer rond de 8000 maximum, dus zoveel scheelt dat niet, Op TVV ligt de bitrate de laatste dagen op 6 a 6.5 mbit. veel te laag , net zoals je SD te laag uitzend , krijg je een slechter beeld , en storende digitale artefacts.éénHD vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
digitaal kijker Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 straks eens testen dan. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
matthew_be_wvl Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Kan er iemand zeggen wat er nu juist in HD wordt uitgezonden? Van de eigen producties weten we het al dat het HD is, maar ik lees hier en daar iets over de tennis, Neighbours, The Eagle (Ørnen). Wie weet het nu echt? Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
digitaal kijker Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 miss eens mailen naar de VRT,dan weet je miss wat meer. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Gast patje7of9 Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Voorlopig worden vier eigen producties in HD uitgezonden,buitenlandse en sport uitzendingen worden in SD getoond. Kijk zelf eens op de website van één.
Amazor Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Wat betreft de bitrate is het antwoord eigenlijk vrij simpel. De HD-transponder is (ook al) propvol en de FEC-wijziging van 9/10 naar 5/6 maakte dit probleem alleen maar groter. De komst van MelodyZen HD vond ik persoonlijk dan totaal overbodig. Liever 4 HD-zenders met een aardige bitrate, dan 5 die met moeite 8 Mbit halen. Allemaal mooi die rotsen met wat kabbelend water, maar zoiets vreet nog meer bandbreedte dan andere zenders om er een beetje oké uit te zien. Commercieel gezien is het natuurlijk wel interessanter om het HD-pakket aan de man te brengen met een zender meer, maar zolang dit op dezelfde transponder is word ik er niet blij van. Eén HD komt immers van een goeie 11 Mbit (!) op de transponder die gedeeld werd met het Astra-demokanaal, dus het is al de 2de forse verlaging. Vooral bij donkere achtergronden (sommige decors in 'Thuis') valt de bitrateverlaging op. Of het nu in Seca, Nagravision, Irdeto of FTA is, dat zal er helaas niets aan veranderen... Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+
Gast patje7of9 Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Volledig mee akkoord, liever kwaliteit dan kwantiteit. De bitrate vind ik bijzonder laag voor een HD zender.
Pjotrb Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 De bitrate is gewoon tè laag voor een HD-zender. Ik denk dat er een minimum gesteld moet worden van rond de 10 Mb/s. Daar onder kun je volgens mij niet meer van HD spreken maar van een surrogaat HD. HD heeft een aantal specificaties, daar zou de bitrate er eentje van moeten zijn. 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen