Ga naar inhoud

[DM500S] AC3 geluid opnemen op Philips DVDR

Aanbevolen berichten

Gast Maartenair
Geplaatst:

Wie heeft goede ervaring met AC3 geluidsopnames van bv ARD/ZDF op een Philips DVDR 7620H of DVDR 5520H/5570H via digital audio in?

Met 5.1 audio settings aan in de dream en de dvdr wordt het AC3 geluid bij mij niet opgenomen!

Geplaatst:

Dit heb ik hier op de Kathrein ufs-910 ook.

BBC HD speelt tijdens de uitzending prachtig af in 5.1 via een optische verbinding (SPDIF) naar de versterker. Neem ik het programma vervolgens op dan is dit effect verdwenen. Wat natuurlijk wel jammer is.

Heeft mogelijk te maken met het gebruikte standaard formaat van de opname. Ik heb geen idee in welk formaat 5.1 wel meegenomen wordt. Het gaat in ieder geval wel mee in de SPDIF aansluiting.

Groet,

Bram

Groet,

Bram

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik doe het met een dreambox 7000 met ingebouwde hdd en een pc met het programma DVR-Studio Pro - DVB to DVD

Stap 1

Neem het programma op met de hdd van de dreambox

Stap 2

Lees het opgenomen bestand uit met dcc of DreamTSman en zet het bestand op je pc

Stap 3

Bewerk de uitgelezen ts file met het programma DVR-Studio Pro - DVB to DVD

om reclame en zo uit te knippen. Brand dan het geheel met hetzelfde programma en klaar.

Ik heb dit gedaan met pop around the clock en ALLE toen uitgezonden audio streams werden netjes in de dvd gebakken.

Je kan dus achteraf kiezen welke audio je wilt beluisteren. Handig als je een meertalige audio stream hebt (denk aan premiere)

Ik spreek hier wel over SD kanalen maar denk dat de nieuwste DVR-Studio Pro - DVB to DVD ook overweg kan met hd files

Hopelijk ben je geholpen met mijn idee.

Groetjes

Satharry

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen