Jan Ambers Geplaatst: 15 januari 2009 Geplaatst: 15 januari 2009 Als je van een Hdef satuitzending, een HDef opname wil maken is er maar één mogelijkheid: dat is op de ingebouwde HDD(of misschien via externe HDD)? Er is dan geen mogelijkheid om dat Hdef signaal, vb als H-264 gecodeerd of in digitaal formaat(ev bitstream) uit de sattuner naar buiten te krijgen en te sturen naar een DVDrecorder? (ev via HDMI?) Voordeel kleinere hoeveelheid data en in HD. Natuurlijk zit die codec dan ook in de dvdrec.... Ik vermoed dat de provider via HDMI de kontrole heeft of een uitzending kan/mag in HDMI opgenomen worden! Kan er geen HDef via de component aansluiting op scart opgenomen worden, nadeel grote hoeveelheid data...
lemoi Geplaatst: 19 januari 2009 Geplaatst: 19 januari 2009 Origineel bericht van: Jan Ambers Als je van een Hdef satuitzending, een HDef opname wil maken is er maar één mogelijkheid: dat is op de ingebouwde HDD(of misschien via externe HDD)? Ja [quote=Er is dan geen mogelijkheid om dat Hdef signaal, vb als H-264 gecodeerd of in digitaal formaat(ev bitstream) uit de sattuner naar buiten te krijgen en te sturen naar een DVDrecorder? (ev via HDMI?) Voordeel kleinere hoeveelheid data en in HD. Natuurlijk zit die codec dan ook in de dvdrec.... Ik vermoed dat de provider via HDMI de kontrole heeft of een uitzending kan/mag in HDMI opgenomen worden! Kan er geen HDef via de component aansluiting op scart opgenomen worden, nadeel grote hoeveelheid data... Er is (zover ik weet want ik ben er al wat maanden uit) geen mogelijkheid om via HDMI iets op een DVDR op te nemen omdat dit officieel niet is toegestaan. Alleen eigen gecreerde content (zoals HD camcorder) kan via HDMI worden opgenomen. Component is niet hetzelfde als de RGB van SCARt dus dat gaat sowieso niet. Daarnaast is SCART alleen gemaakt voor standard definition video signaal. Je zou via je component uit van je sat tuner in HD Kunnen opnemen mits deze signaal geeft bij HD video. Moet je wel een apparaat hebben dat component kan opnemen. Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand Philips 7072, 2000, 5400 (7005) Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF
Jan Ambers Geplaatst: 19 januari 2009 Auteur Geplaatst: 19 januari 2009 Ik heb van de SAB Ulti, een HD-LCD aangesloten op HDMI, en daarnaast een HD-LCD aangesloten op Componentaansluiting van de SAB. Ik bemerk GEEN verschil in HDef beeldkwaliteit... vandaar mijn opmerking via component... Eigenlijk zie ik maar één uitweg naar HDef recording via de PC Sattuner in S2, met een hardware MP-4/H264codec voor snelheid en een blue-ray brander in de PC... Dit wordt precies een beetje weetens en willens achtergehouden?!
sattv4iedereen Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 Origineel bericht van: Jan Ambers Ik heb van de SAB Ulti, een HD-LCD aangesloten op HDMI, en daarnaast een HD-LCD aangesloten op Componentaansluiting van de SAB. Ik bemerk GEEN verschil in HDef beeldkwaliteit... vandaar mijn opmerking via component... Eigenlijk zie ik maar één uitweg naar HDef recording via de PC Sattuner in S2, met een hardware MP-4/H264codec voor snelheid en een blue-ray brander in de PC... Dit wordt precies een beetje weetens en willens achtergehouden?! Bestaan er al programma's die een HD opname via een sattuner in pc om te zetten naar blue-ray standaard? Dit bestaat voor sd opname's op pc naar dvd,maar nog niet gelezen voor hd opname naar bleu ray. misschien weet iemand meer Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen