Ga naar inhoud


kanalenlijst eutelsat W4


rick8245

Aanbevolen berichten


Dat is een mooie start, maar als ik naar de instellingen kijk zie ik bijv. Eutelsat W4 (36.0E) - 11727.00 L(eft) en ik kan alleen maar kiezen voor H(orizontal) en V(ertical).

 

Dan is de volgende vraag, hoe krijg ik dit in de instellingen ?

Een kant en klare kanalenlijst zou mij hierbij goed van pas komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou misschien handig zijn, dat je wat meer info geeft. Bijv welke ontvanger zou al een stuk schelen. Bovendien zou jij ook gewoon een satelietscan uit kunnen voeren op de bewuste sateliet. Je kunt daarvoor eventueel de gegevens gebruiken van kingofsat.

En als je alleen maar horizontaal en verikaal kan ontvangen dan kun je dus geen L of R transponders ontvangen. Lijkt me een duidelijke zaak.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Links- of Rechts-draaiende polarisaties zijn speciale LNB's te koop, vooral verder naar het oosten (bijv. Oost-Duitsland) waar Eutelsat W4 nog met fatsoenlijke schotelmaten te ontvangen is.

 

In Nederland maak je met een schotel kleiner dan pakweg 180 cm en die speciale LNB weinig kans op ontvangst van Eutelsat W4 denk ik.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zo op kingofsat kijk zit er sinds 2005 al nix meer op eutelsat W4, of gaat het je special om de feeds?

 

Op 36E staat ook Sesat en die zendt 'gewoon' H/V uit.

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuses voor de eventuele onduidelijkheden en bedankt voor de antwoorden.

Ik heb een Humax 5400 IRCI met HOT3.4_Toh9.5 en hierop 2 enkele LNB's.

 

Het gaat mij inderdaad om de zenders zoals die beschreven staan bij Lyngsat EW4. Echter wist ik niet dat je hier speciale LNB's voor had (daar waar het L en R polarisatie betreft). Wat ik ook niet wist is dat je vanuit nederland vrijwel geen Eutelsat W4 kan ontvangen. De andere LNB staat namelijk afgesteld op Astra 2.

Ik ben er ogenschijnlijk te makkelijk van uitgegaan dat dit wel haalbaar zou moeten zijn omdat deze nog geen 8 graden uit elkaar staan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het (verre) verleden heb ik tot mijn verbazing ook een paar circulair gepolariseerde zenders ontvangen met een gewone LNB. Ik heb begrepen dat dat kan met forse verliezen, dus alleen bij sterke zenders. Ik meen me te herinneren dat ik toen een paar Russen ontving.

Verder las ik op een ander forum dat de verliezen bij ontvangst met circulaire polarisatie nog niet het grootste probleem zijn, maar dat je ook volledig de kanaalscheiding kwijt bent.

Als zenders dicht bij elkaar zitten of soms zelfs op de zelfde frequentie zou je dan mogelijk helemaal niets meer ontvangen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een HUMAX 5400 kun je maar een beperkte zender lijst aan maken TOT max 4000 zenders dit is ink.Radio en TV zenders,zelfs met minder loopt hij Al gauw vast, voor al als er geen signaal op een kanaal meer is.En moet de loader er weer op nieuw met de PC ingezet worden,heb ik een aantalkeren laten doen,de laatste keer in Roggel Limburg bij FA.Ralec..., hebben ze een verkeerde gebruikt,.De box was toen rijp voor de sloop,was niet meer te benaderen ,ook niet door div.computer experts.Dus kijk goed uit met wat je doet,Nu heb ik een Dreambox 7020 tot alle tevredenheid,onbeperkte kanalen lijst,ideaal voor meerdere sat.positie's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...