Digipaps Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 2 PC's draaien met XP Pro, zitten beiden in dezelfde werkgroep en op beide machines staat delen aan. Ik zie op beide PC's wel de gedeelde schijven maar kan ze niet benaderen, "niet de juiste machtiging???" Iemand een idee waar ik dit moet zoeken?, google geeft alleen oplossingen voor XP met een Vista Pc. Wie?? O, ja...op beide machines is de firewall voor een test ook uitgezet.. digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
katwezel Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 als je bv c: wil delen moet je dat wel aangeven 1 ga naar de map "deze computer" en klik de drive ( c ) aan en daarna in je menu Bestand naar delen en beveiliging dan krijg je Eigenschappen voor dit station , enkel Delen bevestigen en klaar , je kunt zo ook beter de mappen die je wil delen aanduiden ipv je hele c: nadien pc terug opstarten , denk wel na als je dit zo doet is de inhoud van de gast pc volledig benaderd kan worden , ik herhaal dat je beter de mappen afzonderlijk kunt delen ipv de ganse schijf , je kunt hezelfde doen met de andere drive's in de gast pc M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
Digipaps Geplaatst: 16 januari 2009 Auteur Geplaatst: 16 januari 2009 De schijven staan gedeeld en zijn op de andere PC ook wel te zien, echter ik kan ze niet benaderen.." U heeft geen machteging bla bla bla" digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
katwezel Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 al eens geprobeerd om alle mappen er onder ook te delen ? M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
Digipaps Geplaatst: 16 januari 2009 Auteur Geplaatst: 16 januari 2009 Huh, is dat dan ook nog nodig dan...je geeft toch de gehele schijf als gedeeld op? digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
Digipaps Geplaatst: 16 januari 2009 Auteur Geplaatst: 16 januari 2009 Nou, ik heb een bepaalde map op C: ook als gedeeld gezet, zelfde melding...geen machtiging ...zoals ik al dacht. digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
katwezel Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 er zit een map gedeelde documenten op c: zie je die staan en kan je die benaderen ?? M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
Digipaps Geplaatst: 16 januari 2009 Auteur Geplaatst: 16 januari 2009 Zoals gezegd heb ik een map onder C: gedeeld gezet en is niet te benaderen. digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
WPW Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Gebruiker op pc1 moet bekent zijn op pc2 en hetzelfde wachtwoord. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
katwezel Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 en de map "gedeeld documenten" is die te benaderen ? waarschijnlijk door de beveiligingen zullen de overige mappen gesloten blijven en moet je de map "gedeelde documenten" gebruiken eindelijk WPW heeft ons gezien , komt in orde dus M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
Digipaps Geplaatst: 16 januari 2009 Auteur Geplaatst: 16 januari 2009 Origineel bericht van: WPW Gebruiker op pc1 moet bekent zijn op pc2 en hetzelfde wachtwoord. Ik snap je niet, ik kan dus geen andere gebruiker toegang geven tot mijn bestanden?? digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
Sjattuh Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 C: rechtsklikken Delen en Beveiliging kiezen onderaan 'Nieuwe Deling' kiezen (vrij vertaald vanuit het Engels) Hier de user toevoegen met wie je de schijf probeert te benaderen. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
katwezel Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 WPW geeft het juiste antwoord , de schare name moet dezelfde zijn zie ga naar c: dan bestand>delen en beveiliging>dan komt er een scherm met eigenschappen lokaal sation >en duid aan dat je van c:een gedeelde werkmap wil maken , je geeft hier ook een schare naam in , die moet je gebruiken als je vanaf de andere pc deze wil benaderen M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
Digipaps Geplaatst: 16 januari 2009 Auteur Geplaatst: 16 januari 2009 Origineel bericht van: Sjattuh C: rechtsklikken Delen en Beveiliging kiezen onderaan 'Nieuwe Deling' kiezen (vrij vertaald vanuit het Engels) Hier de user toevoegen met wie je de schijf probeert te benaderen. Ik zie dit niet in het scherm, als bijlage toegevoegd wat ik wel te zien krijg.Doc1.doc digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
WPW Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Origineel bericht van: Digipaps Ik snap je niet, ik kan dus geen andere gebruiker toegang geven tot mijn bestanden?? Jawel maar die gebruiker mot wel op beide pc's bekent zijn.Bergen leesmateriaal gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen