Digipaps Geplaatst: 16 januari 2009 Auteur Geplaatst: 16 januari 2009 Origineel bericht van: WPW Origineel bericht van: Digipaps Ik snap je niet, ik kan dus geen andere gebruiker toegang geven tot mijn bestanden?? Jawel maar die gebruiker mot wel op beide pc's bekent zijn.Bergen leesmateriaal Ja, en die heb ik dus doorgelezen, maar ik krijg geen toegang tot de bestanden op de andere PC..en hoezo bekend zijn op de 2e PC..met een account bedoel je..? digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
WPW Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Ja. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Digipaps Geplaatst: 16 januari 2009 Auteur Geplaatst: 16 januari 2009 Origineel bericht van: WPW Ja. Dus als ik het goed begrijp moet ik op de 2e PC een account aanmaken die identiek is aan mijn account op mijn eigen PC. Pas dan kan ik op de andere PC dus mijn eigen bestanden inkijken...klopt dit., zoja..dan kan ik beter gewoon op mijn eigen PC gaan werken. Toch? Ik wil andere gebruiker binnen dezelfde werkgroep toegang geven tot mijn bestanden...dat moet kunnen. Ik heb dit ooit al eens werkend gehad, daarom snap ik nu niet wat ik fout doe. digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
Sjattuh Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Origineel bericht van: Digipaps Ik zie dit niet in het scherm, als bijlage toegevoegd wat ik wel te zien krijg. Open een Windows Verkenner, Ga naar Extra/Tools (Hoe het ook heet in het NL) en kies voor 'Map opties' dan 2e tabblad (bij mij View genaamd) staat (bij mij helemaal onderaan) een optie 'Simpele bestandsdeling gebruiken (aangeraden)' of iets in die geest. Deze uitzetten en je menu wordt uitgebreid/aangepast in de deling tab van je C schijf. Ik heb dit gedaan zonder gebruikers aan te maken zoals WPW aanraadt en het werkte in zovere dat ik de schijf kon zien, benaderen, een bestand openen en meer heb ik niet getest. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
spyropit Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Heb je geen antivirus met internet security??? Schakel die maar eens even uit.
Digipaps Geplaatst: 19 januari 2009 Auteur Geplaatst: 19 januari 2009 Nou, virusscanner verwijdert, firewall uitgezet, volledig de schijven gedeeld....helaas...geen toegang/geen machtiging??? Ik weet het effe niet meer. digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
Fredsworld Geplaatst: 21 januari 2009 Geplaatst: 21 januari 2009 Heb het probleem ook al eens aan de hand gehad. Wat ik toen heb gedaan is alles terug gezet/verwijderd wat instellingen betreft pc opnieuw opgestart en opnieuw begonnen met de instellingen. daarna werkte het wel, ondanks dat ik 2 verschillende werkgroepen heb. Ikzelf zit met Engelstalige windows en pa met Nederlandstalig en dat werkt dus ook gewoon. Ik zou zeggeneven terug naar het begin en opnieuw proberen en dan desnoods met de hulpdiskette die je kan aanmaken. Zonder diskette moet het ook lukken, heb het nog nooit gebruikt namelijk. Succes ermee.
WPW Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 Origineel bericht van: Digipaps Nou, virusscanner verwijdert, firewall uitgezet, volledig de schijven gedeeld....helaas...geen toegang/geen machtiging??? Ik weet het effe niet meer. Kijk nog eens goed naar de rechten van de share, je hebt 2 soorten rechten, de ntfs en de share zelf, de ntfs map die je shared moet alles hebben voor de groep 'iedereen' en de share ook met 'full control'. Probeer dit met een sub-map, dus niet de root van de disk. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
p2040 Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 Zorg er ook voor dat bij eigenschappen "Delen en beveiliging het netwerk" vinkjes geplaatst zijn bij "Van deze map een gedeelde netwerkmap maken" en " Netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen". vg p2040
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen