jacobus Geplaatst: 17 januari 2009 Geplaatst: 17 januari 2009 Ik ben nu linux mint aan het proberen. Het valt me niet tegen. Alles werkt meteen prima. Zeer complete repositories, (mint en ubuntu) het windows achtige menu is wel ff wennen, maar ik test deze versie nu ns n tijdje. Het is grotendeels gewoon ubuntu, zover ik nu kan bepalen. Wat zijn de meningen over deze distro?
Morgothzz Geplaatst: 21 januari 2009 Geplaatst: 21 januari 2009 Ik draai er al een tijdje mee (6 felicia) en bevalt me prima. Bijna alles werkt 'out of the box' en de hardware herkenning is ook goed. Multimedia codecs worden standaard meegeleverd dus geen problemen met codecs zoeken. Door de debian architectuur heb je ook geen problemen met dependency's. Ik draai hier met dualmonitor en het opzetten daarvan was een fluitje van een cent. Natuurlijk zit je even met je videodrivers maar als je kaart ondersteund wordt door de proprietary drivers van Nvidia of Ati is dat ook geen probleem. De standaard geinstalleerde Compiz leverd prachtige effecten voor je desktop waarbij wobbly altijd leukt blijft (behalve als je dronken bent). Ook een handige set is de 'linuxmint install'. Dit losse proggie zorgt voor de meest gevraagde programma's. Hiet staat o.a. ook je windows fonts zodat je firefox en thunderbird er een beetje beter uitzien. Natuurlijk zijn er kleinere distro's met minder opsmuk maar voor de starter en de luie pc'er is het een prima OS. Tip: Als je een goed werkend systeem hebt maak dan met 'Remastersys" (wel ff instaleren) je eigen life cd die tevens een install/backup cd is. Dat scheelt in de toekomst een hoop installeren en als je je data (home) meebakt kan je overal met je eigen systeem draaien meteen vanaf de life cd. Regards 'Life Is A Joke'
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen