Gast calculator Geplaatst: 31 januari 2009 Geplaatst: 31 januari 2009 Gisterenavond waren er nog af en toe snelle haperingen op één HD. Ik keek naar een film die pas 23.20 begon en duurde tot 1.30.
smoking Geplaatst: 31 januari 2009 Geplaatst: 31 januari 2009 Nu bij studio één is het weer zéér erg op dit moment ( niet te kijken eigenlijk) . Voor de rest vandaag niks opgemerkt . Dacht ook dat het verholpen was , maar niet dus . vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
Ou-Tannu Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 hm vanacht express hem aan gelaten op Een HD.. maar ik heb zo juist geen freez waar genomen? beeld liep nog gewoon? ( normaal stopte die en ging die ook niet meer verder tot ik opnieuw afstemde ) Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
smoking Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 Het heeft zo'n half uurtje geduurd , zeer erg , niet naar te kijken . Na een 30 tal minuten was het weer verdwenen . Je receiver mag dan niet vastgelopen zijn ( doet de mijne nooit op éénHD met deie freeze's ) , maar het beeld was 30 min lang niet om aan te zien . vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
Gast patje7of9 Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 Je ziet maar dat één nog veel moet leren over HD uitzendingen,ofwel werken er daar een bende amateurs.
Gast calculator Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 Misschien toch te veel zenders op één transponder en dat dat de oorzaak is? Ik weet wel dat de kabel straks voor de publieke omroep van Nederland 12 mb/s gaat doorgeven voor de HD kanalen. Ben heel benieuwd of Canal Digitaal dan ook 6,5 mb/s voldoende vind.
Ou-Tannu Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 hier loopt de decoder gewoon vast op de frames die niet goed werken en daar blijft die ook op hangen.. een HD lijkt t dus nu goed te doen.. alleen nu heb ik op Discovery Channel weer last dat er continu bitfouten in zitten Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Littlesat Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 Citaat: Ik weet wel dat de kabel straks voor de publieke omroep van Nederland 12 mb/s gaat doorgeven voor de HD kanalen. Waar koop ik die glazen bol??? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
smoking Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 éénHD lijkt het goed te doen , maar dat is niet zo , vandaag nog niks opgemerkt , behalve gisterenavond een 20tal minuten lang , hevige problemen . Blijkbaar blijft je decoder dan niet altijd hangen bij freezes . vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
Ou-Tannu Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 zal vanacht wel even een opname aanzetten tot de 600GB schijf vol is Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Gast calculator Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 Geen glazen bol. Ik heb nog niet zo lang geleden Cees Noord gesproken van het NOB en hij vertelde me dat de publieke omroep 12mb/s als minimale eis heeft gesteld aan de kabelaars.
Littlesat Geplaatst: 2 februari 2009 Geplaatst: 2 februari 2009 Is het niet Kees Noord met een K? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
youriy Geplaatst: 2 februari 2009 Geplaatst: 2 februari 2009 Origineel bericht van: calculator Geen glazen bol. Ik heb nog niet zo lang geleden Cees Noord gesproken van het NOB en hij vertelde me dat de publieke omroep 12mb/s als minimale eis heeft gesteld aan de kabelaars. zo zo, en wat als die kabelboeren dat niet doen/willen? Wat zei Cees/Kees daarover? clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Gast calculator Geplaatst: 2 februari 2009 Geplaatst: 2 februari 2009 De kabelaars gaan dat doen. Het zijn harde afspraken die gemaakt zijn met de publieke omroep. De kabelaars bieden met SD toch ook al beduidend meer bandbreedte voor de Nederlandse kanalen dan Canal Digitaal of DVB-T? Die kwalitatieve voorsprong willen ze graag vasthouden denk ik.
Littlesat Geplaatst: 3 februari 2009 Geplaatst: 3 februari 2009 De kabel zendt veel zenders uit in SD met HD bitrates (8 Mbit/sec)... Als ik dit goed calculeer kunnen ze dat makkelijk doen omdat alle (analoge) basis abonnees meebetalen... En veel meer dan het basis tarief bij CDS. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen