bavo27 Geplaatst: 4 februari 2009 Geplaatst: 4 februari 2009 Eind deze week zou het probleem met de freezes op één HD opgelost zijn Met een vernieuwing van het upload signaal van deze zender zouden de problemen moeten tot het verleden behoren. "Behandel anderen zoals jezelf ook graag door anderen behandeld word"
fico99 Geplaatst: 4 februari 2009 Geplaatst: 4 februari 2009 Origineel bericht van: bavo27 Eind deze week zou het probleem met de freezes op één HD opgelost zijn Met een vernieuwing van het upload signaal van deze zender zouden de problemen moeten tot het verleden behoren. Van waar heb je deze info? Zou inderdaad wel mooi zijn Dreambox DM800, Triax TDS 110 Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E) TV Vlaanderen TopPakket
w8andc Geplaatst: 4 februari 2009 Geplaatst: 4 februari 2009 Zou ook de bron wel willen weten. Indien deze informatie juist is, is het toch een teken dat het echt nodig is. Gisteren tijdens "Thuis" was het weer niet te doen. Begin de indruk te krijgen dat die storingen het ergst zijn bij de "echte" HD-uitzendingen. De kwaliteit van het signaal gaat dan ook spectaculair naar beneden. Ben benieuwd. TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm
Gast calculator Geplaatst: 4 februari 2009 Geplaatst: 4 februari 2009 Misschien toch te weinig bandbreedte ?
Ou-Tannu Geplaatst: 4 februari 2009 Geplaatst: 4 februari 2009 en ze hebben toch nu nog RUIMTE genoeg Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Gast eah Geplaatst: 5 februari 2009 Geplaatst: 5 februari 2009 ik had heel recent volgende vraag gesteld aan TVV, dus ik kan de info bevestigen, ze komt ook uit goede bron! zie mijn bijdrage op een ander forum : http://www.digitale-televisie.be/modules/forum/index.php?showtopic=4934 Ik heb ook Belgacom TV en daar krijg ik EEN HD in perfecte kwaliteit. Hopelijk is er dus dit weekend beterschap Ik denk dat ik mijn schotel met duo LNB goed heb uitgericht maar als leek heb ik natuurlijk steeds die twijfels als het beeld dan vastloopt zoals bij één HD... Beste groeten aan iedereen, ik ben nieuw lid op dit forum
w8andc Geplaatst: 5 februari 2009 Geplaatst: 5 februari 2009 Een voorlopig klein vreugdedansje gemaakt! Groot gedeelte van de avond op één HD programma's gekeken en heb tot nu toe geen enkele onderbreking meer vastgesteld. Zou er dan ondertussen toch al iets gewijzigd zijn zoals hier reeds gemeld werd? Afwachten of het zo blijft voordat we definitief dit onderwerp kunnen afsluiten. TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm
fico99 Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 Ik heb gisteren ook naar "Van vlees en bloed" gekeken op één HD en geen enkele hapering kunnen vaststellen Hopelijk blijft het ook zo... Dreambox DM800, Triax TDS 110 Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E) TV Vlaanderen TopPakket
Bangkok By Night Geplaatst: 8 februari 2009 Auteur Geplaatst: 8 februari 2009 Problemen lijken inderdaad opgelost Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze… VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5
Gast calculator Geplaatst: 8 februari 2009 Geplaatst: 8 februari 2009 Ik zie inderdaad geen freezes meer, maar het lijkt wel of er meer vervagingen zijn bij bewegingen in het beeld. Is dat meer mensen opgevallen?
Gast eah Geplaatst: 8 februari 2009 Geplaatst: 8 februari 2009 Ik merk duidelijk veel minder "freezes" op 1HD (gisterenavond VEEL beter beeld dan vorig weekend bij de voetbalsamenvattingen, toch nog een paar kleinere blokkeringen..)maar langs de andere kant lijkt me het beeld van de SD zenders (1SD, VT4..)minder scherp geworden...of zijn mijn ogen vandaag wat vermoeid, kan ook zijn ...:-))) Ik heb zopas naar de cyclocross gekeken op VT4 en vond het beeld zelfs helemaal niet goed, een beetje wazig. Is het beeld nu beter geworden bij HD ten koste van de kwaliteit op de SD zenders van TVV? Bij sommige programmas op 1HD vind ik het beeld inderdaad ook 'wazig, of zoals calculator zegt 'met vervagingen'. Maar misschien zijn we wel te veeleisend geworden...
cookie Geplaatst: 8 februari 2009 Geplaatst: 8 februari 2009 Cyclocross op VT4 is al heel het seizoen enorm slecht beeld (kijk verder niks op die zender), het lijkt wel een internet livestream met de grote hoeveelheid blokjes in beeld. Sporza heeft altijd goed beeld bij het veldrijden, zelfs op analoge kabel heb ik beter beeld op vt4 dan via TVvlaanderen, schandalig eigenlijk.
Brambo's Geplaatst: 9 februari 2009 Geplaatst: 9 februari 2009 Ik heb er al eens over geklaagd bij TV Vlaanderen dat de kwaliteit van VT4 niet goed is. Zelf kijk ik heel regelmatig naar die zender voor o.a. de CSI series enz. Vooral bij snel bewegende scenes, scenes met water enz. zijn de blokjes niet te tellen op je scherm. TV Vlaanderen beweerde toen dat volgens hun technici het beeld in orde is Tja,... - VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light - Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2 - Panasonic TX-P46G10 full HD.
Vivaldi Geplaatst: 16 februari 2009 Geplaatst: 16 februari 2009 Het is heel bizar dat het rond dit topic zo stil geworden is. Op mijn Topfield 7710HD PVR met Aston CI heb ik nog dagelijks last van talrijke freezes, inderdaad vooral bij 'echte' HD. Voor mijn part is dit probleem dus helemaal NIET van de baan. 2 x VUO+Solo2
Gast calculator Geplaatst: 16 februari 2009 Geplaatst: 16 februari 2009 Ik kijk niet de hele tijd maar dagelijks toch wel even naar ëén HD. En ik heb echt geen freezes meer gehad. Wel vind ik de bewegingsonscherpte nog behoorlijk irritant aanwezig.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen