Ga naar inhoud


Vreemd probleem


Gast

Aanbevolen berichten

Misschien kun je topfield even de url van deze postings geven. Er is duidelijk iets fout bij het heen en weer schakelen van de tuners waardoor op een gegeven moment een tuner uitvalt. Deze komt bij mij weer terug na het af en aankoppelen van de antennekabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Wat mij opvalt na zorgvuldig lezen van de bijdragen van Karla en van J.Jansen:

 

Beide gebruiken dus 2 x een 4 > 1 Diseq switch.

 

Dus theoretisch om met elke switch 4 LNB's te kunnen schakelen naar 1 common output (kabel naar tuner)

 

Opvallend is dat beide personen voor tuner 1 ingesteld hebben:

 

Op de eerste Diseq switch: 1 van 4 en 2 van 4

Op de tweedde Diseq switch: 3 van 4 en 4 van 4

 

Zou hier het geheim van het succes in zitten?

 

Ik heb met mijn installatie aangenomen dat elke tuner via zijn eigen kabel zijn eigen Diseq commando geeft aan zijn eigen switch en enkel en alleen voor de betreffende gekozen tuner (dus tuner 1 of 2)

 

Dus zou het eigenlijk niet mogen uitmaken of je nu voor beide Diseq switches 1 van 4 en 2 van 4 kiest. (zo zit het nu bij mij)

 

Ik ga het van het weekend proberen om te pluggen en eens testen voor tuner 2 met Diseq instellingen vannaar 3 van 4 en 4 van 4.

 

Mocht ik een denkfout maken, ik hou me voor tips warm aanbevolen!!

 

grzz

 

Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het wat anders is. Ik had laatst een probleem met alle zenders die in het duitse RTL bouquet zaten. RTL gekozen: geen beeld een paar keer heen en weer zappen dan beeld.

 

Nu lag het daaraan dat ik settings van iemand anders heb ingespeeld en dat deze in combinatie met mijn Philips LNB niet zo goed waren. Heb dan nieuw gezocht op de RTL transponder maar met de frequentie 1 hoger (dus 12188 ipv 12187) Nu is dat geen probleem meer. Ik denk dat dit ook hier het geval is.

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft niets te maken met het decodeergedeelte. Immers zou je dan een andere mededeling krijgen en niet :"Geen signaal"

Ik merk dat wanneer ik weer totaal geen signaal heb dit op twee manieren kan oplossen. De eerste manier is antennekabel los en weer aan koppelen. De tweede manier is in het lnb menu de lnb spanning een paar keer uit en aan te zetten. Dan krijg ik opeens weer signaal.

 

<small>[ 31-05-2002, 20:47: Bericht gewijzigd door: alanS ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zei ook niet dat het met het decodeer gedeelte te doen heeft, maar bij mij heeft het wel geholpen en ik had precies hetzelfde verhaal/probleem.

Melding geen beeld/signaal -> zappen/aan uit/etc -> weer beeld.

 

sorry voor de duitse posting: http://board2.topfield.de/thread.php?threadid=1073&boardid=3

 

Hier werd het veel vaker al besproken!

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi,

 

Heb jij het probleem met de Topfield en de Bisatellite inmiddels verholpen? Ik heb zeer recent een topfield 4000 aangeschaft en maak daarbij gebruik van een Visiosat Bisatellite. helaas moet ik vaststellen dat ik geen signaal binnenkrijg van de Hotbird, de Astra daarentegen is prima. En dat terwijl alles wel prima functioneerde met mijn oude receiver. Al van alles geprobeerd, helaas zonder resultaat. Goede ideeën zijn daarom meer dan welkom,

 

groet,

Janny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp dan doet hij het bij jou helemaal niet terwijl de oudere postings van hier gaan over het af en toe weigeren.

Als hij helemaal niet overschakeld bij jou dan denk ik eerder aan een foutje in je instellingen. Misschien je instellingen gedaan op de verkeerde tuner???

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie. Ik heb het probleem inmiddels verholpen. Ik heb een andere waarde gekozen voor de frequentie van de LNB en sindsdien loopt alles als een zonnetje.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was nu precies de zin van het verhaal op het duitse board. gewoon de frequentie 1 hoger of lager zetten.

 

Hoofdprobleem is waarschijnlijk het inlezen van "vreemde settings" Het beste is toch om je eigen installatie te laten zoeken naar de transponders en deze met een setting editor te bewerken. Duurt wel even, maar dan heb je geen problemen meer met "valse" waardes die niet bij je LNB passen.

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Digidude

 

Ik heb de zelfde opstelling en spulletjes die jij hier hebt beschreven!!

t probleem wat jij hebt heb ik ook gehad en gelukkig vandaag op weten

te lossen.

t is namelijk zo dat die Emitor diseqs helemaal niet geschikt zijn voor

de twin lnb's ze doen t wel alleen schakelen ze een beetje verrot!!

De oplossing is simpel koop twee Global diseq's (CHESS staat op de sticker)

gewoon 1.0 heb ik ook gedaan en voila je probleem zeker opgelost!!!

 

Groeten&succes MR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...