Ga naar inhoud


[Pioneer] 1430 en LPT1 fout bij flashen


POLAKS

Aanbevolen berichten

We hebben een prepaid kaartje (je kan tot 2 jaar vooruitbetalen!, zeeeeer goedkoop) van TelewizjaNaKarte(Poolse TVN-pakket+ TVP1+2)gekocht. Dit is een CONAX kaart en er moest dus nieuwe firmware in onze 1430, met MediaCom 3.4 heb ik de firmware, eeprom en de kanaallijst erin gezet. Daarna via internet de kaart geactiveerd, en 3 uur later had ik de eerste update binnen en konden we TV kijken.

 

Nu komt het. De eerste 3 maanden zijn gratis voor het hele pakket. Echter waren er een paar zenders die geen beeld gaven, en de andere wel. Dus opnieuw met MES de kanaallijst geladen maar het probleem was niet opgelost. Een lijst van internet gehaald en hetzelfde probleem.

Dus moesten er harde maatregelen genomen worden.

Via K2002 de decoder in servicemode gezet en met Pionero de ................ WAAAT, fase2 lpt1 error.

Pionero stopt met uploaden en ik zat met mijn handen in mijn haar. Geen software in mijn decoder en een kapotte lpt1. Ik durfde mijn decoder niet uit te zetten, MediaCom en Project1 werkten ook niet. Een andere computer geprobeerd en hetzelfde probleem, lpt1 error of com fout.

Uiteindelijk de decoder uit gezet en na het starten van Project1 de decoder weer aan gezet, --:--, Project1 blijkt wel te werken, dus de firmware met Conax opnieuw erin gezet. Daarna "zoals ik altijd doe", 1 transponder inlezen, de instellingen goed zetten en de decoder met de afstandsbediening opniew starten. De kanaallijst erin met MES en gelukkig alle zenders in het pakket geven nu gewoon beeld.

 

Ik weet niet of het een toevalige storing in mij decoder was of iets in mijn computer (Windows 2000).

In ieder geval kun je, nadat je de decoder met K2002 in servicemode hebt gezet, deze met Project1 schrijven.

En dat wist ik niet????? dus heb ik weer wat geleerd.

 

grtz Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...