Ga naar inhoud


welk rotor systeem op de topfield 4000?????


Gast

Aanbevolen berichten

Wil graag mijn schotel draaibaar maken met een schotel van ongeveer 120 cm.

Welk rotor systeem kan ik daar bij het beste aanschaffen.

Een los rotorsysteem op 36 volt of een gestuurd door de tuner.

 

John.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat hangt er van af.

Disecq tot 1.10 meter maar dit mag niet een zware kunststof schotel zijn.

 

Of middels een hulpstukje , de V-box. Dan met een

36 volt systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat bedoel je precies met de V-box???

Is dat een systeem die door de desicg word aangestuurd en dan een 36 volt motor aanstuurd??

Waar heb jij de beste ervaring mee??

 

John

 

<small>[ 30-05-2002, 15:53: Bericht gewijzigd door: marbico ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Marbico

 

Het vertalen van Diseqc naar 36 volt gaat nooit echt helemaal lekker. Dit mede omdat het Diseqc protocol niet echt standaard is.

 

V-Box met een standaard polarmount en 36 volt actuator gaat in vele gevallen goed. Dual actuator systemen gaan niet en kennelijk gregorian achtige dingen ook niet, in ieder geval niet standaard.

 

Maar iemand met een heel klein beetje electronica kennis en bereid is zijn vbox te modificeren weet dat je een 5 volt uitgangetje simpel om kan zetten naar een pulscontactje. Maar goed 1:1 gaat niet.

 

Als je meer wilt horen over v-boxen / welke schotel en zo kan je deze het beste in het forum schotelpark posten.

 

<small>[ 31-05-2002, 10:14: Bericht gewijzigd door: CUL8TER ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou inderdaad zo'n v-box is niet alles omdat ik nog steeds mijn vertrouwde losse pace positioner gebruikte ging ik opzoek naar een oplossing omdat de pace positioner altijd via een analoge pace aangestuurd kong worden. Nu heb ik een bedrijf in polen gevonden die de Diseqc signalen omzetten naar Pace signalen zodat ik de oude positioner kan sturen via de bij de nokia 9600. De interface kan in het totaal 64 posities vertalen omzich genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...