Ga naar inhoud

Welke receivers verwijderen reclameblokken na opname?

Aanbevolen berichten

Gast radio_man_new
Geplaatst:

Ik ken tot nu toe twee ontvangers waarbij na opname de reclame verwijderd is: een Philips en een Reelbox.

Bij de Reelbox Avantgarde heb ik zelf vastgesteld dat dit inderdaad feilloos werkt bij alle geteste zenders: de hele Nederlandse commerciële zooi die over CD wordt uitgestraald.

Maar ook bij Duitse kanalen (heb er zo'n 8 geprobeerd) en NatGeo/Discovery gaat het prima.

Het enige wat je ziet is een zeer kort syncverlies en soms een laatste flard van hooguit een halve seconde.

Betekent voor mij dat ik soms weer goede films op "de commerciëlen" kan opnemen; toegegeven- het meeste is van vrij laag allooi maar toch heeft b.v. TV5 wel goeie.

Doel van deze posting:

Kent iemand nog andere ontvangers met deze feature?

Geplaatst:

Topfield 5xxxpvr heeft een applicatie (tap) die detecteert als het geluid anders wordt ( bij sommige reclameblokken ), deze niet opneemt.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

Geplaatst:

Geen enkele receiver kan dat automatisch omdat er simpelweg geen enkele vast stelregel is waaraan een reclameblok betrouwbaar te herkennen is.

Het volume is vaak, maar lang niet altijd harder, vaak ook pas enkele seconden voor/na het reclame blok en de zender logo's verdwijnen/verschijnen ook zeer onregelmatig.

Ofwel betrouwbaar reclame detecteren is niet mogelijk. Dat is mensenwerk :-))

Ron

Geplaatst:

Met mijn DVD-recorder neem ik altijd De Pfaffs op op RTL4, maar dan zonder reclame. Ik zit dan de hele tijd naar het logo van RTL4 te kijken totdat die verdwijnt, en dan ga ik klaarzitten met de afstandsbediening om op Pause te drukken. Zo kan het ook, alleen moet je wel heel goed op het logo letten, en moet je ook weer op tijd zijn als het programma weer begint... smile

Geplaatst:

Dat is wel de meest merkwaardige opneem aktie waarvan ik ooit heb gehoord. :D

1. Ik kan geen reden bedenken om dat programma op te nemen en als helemaal niet om het nog een keer te willen bekijken:-))

2. Ik kan me niet voorstelen dat je iets wilt opnemen om vervolgens het hele programma te blijven kijken om zo als een soort havik de reclame blokken "live" er tussenuit te knippen.

Ik denk dat het doel van opnemen is, om het later alsnog te kunnen bekijken wink

Ron

Geplaatst:

Gewoon alles opnemen, en dan bij afspelen als de sodemieter op de FORWARD toets drukken alas de reclame begint. Veel ontvangers kunnen een minuut of een paar minuten in 1 keer doorspoelen.

Geplaatst:

Haha, ja dat is meestal ook het doel van opnemen. Maar omdat een serie als De Pfaffs niet op DVD lijkt te verschijnen, vind ik het persoonlijk wel leuk om deze serie later nog is te bekijken. smile

Maar inderdaad, normaal is opnemen leuk om het later te kijken... laugh

Geplaatst:

Reclame skip ik binnen enkele seconden door de voorgeprogrammeerde skip toetsen (dreambox, de skiptijd is instelbaar)

Als ik een opname wil bewaren dan knip ik de reclame er even tussenuit, ook dat is zo gebeurd met bijvoorbeeld VideoReDo.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Reclame kan handig zijn maar sommige zenders maken het wel erg bont met de hoeveelheid en de duur, je kan blijven gaan pissen, toch? :Dblush

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Bij de reelbox werkt dit feature prima. Kan dit uit ervaring vertellen.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Geen enkele receiver kan dat automatisch omdat er simpelweg geen enkele vast stelregel is waaraan een reclameblok betrouwbaar te herkennen is.
Het volume is vaak, maar lang niet altijd harder, vaak ook pas enkele seconden voor/na het reclame blok en de zender logo's verdwijnen/verschijnen ook zeer onregelmatig.
Ofwel betrouwbaar reclame detecteren is niet mogelijk. Dat is mensenwerk :-))

Ron

100% betrouwbaar niet maar je komt wel gauw aan de 90% als je alle techniecken gebruikt en dan bedoel ik dus niet alleen de hele simpele zoals volume, logo's, black frames, scene changes etc

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Geplaatst:
Origineel bericht van: odysseus
Ik vind de Reklame tijdens een film altijd wel handig voor een sanitaire stop of om een nieuw biertje Bavaria uit de koelkast te pakken.

Met jou kan ik praten :-))

Ron
Geplaatst:

Maar als ik van elke 10 opnames er eentje verknal is dat voor mij reden genoeg het niet te gebruiken, ik wil 100 procent goede opnames zoals ik die nu ook mijn beide dreamboxen heb.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Met de inverto knip ik ook dikwijls de reclame ervan tussen uit of gebruik inderdaad ook de ffw knop. Enige nadeel dat de inverto bij deze zaken soms het ganse bestand wist hehehe maar dit kan ik enkel neerpennen van "horen" zeggen ik heb dit nog nooit meegemaakt dat een bestand volledig gewist is nadat ik een "knip"-operatie gedaan heb.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen