Ga naar inhoud


Beginnersvraag over Asterisk (1.6)


MySat

Aanbevolen berichten

Na zo'n zondag ben ik het helemaal beu wink

 

Mijn Asterisk met 1.6 draait probleemloos met een webinterface.

Daarnaast heb ik een SPA3000, een DID (via budgetphone), een voipcheap account (out) en (inmiddels) wat minder geduld :D:D

 

Waar haal ik de informatie (lees een daadwerkelijk werkend voorbeeld) vandaan om mij over deze hobbel van frustratie heen ?

 

Het is dus de bedoeling om te bellen via SPA3000/Voipcheap(-achtig)oplossing en gebeld te worden via sip.budgetphone.nl

 

Kan iemand mij helpen ......

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na zo'n zondag ben ik het helemaal beu wink

 

Mijn Asterisk met 1.6 draait probleemloos met een webinterface.

Daarnaast heb ik een SPA3000, een DID (via budgetphone), een voipcheap account (out) en (inmiddels) wat minder geduld :D:D

 

Waar haal ik de informatie (lees een daadwerkelijk werkend voorbeeld) vandaan om mij over deze hobbel van frustratie heen ?

 

Het is dus de bedoeling om te bellen via SPA3000/Voipcheap(-achtig)oplossing en gebeld te worden via sip.budgetphone.nl

 

Kan iemand mij helpen ...... [/quote

 

als je met een web interface werkt dan is het helemaal makelijk.

 

in principe heb je de spa 3000 niet meer nodig, maar je kan gewoon erbij hebben.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: daan


als je met een web interface werkt dan is het helemaal makelijk.

in principe heb je de spa 3000 niet meer nodig, maar je kan gewoon erbij hebben.


Ik heb geen FXO kaart in mijn server dus voor de transformatie van VOIP naar traditionele PSTN gebruik ik SPA3000's ;-) Ik denk dat je gelijk hebt indien e.e.a. inmiddels werkt, maar zover ben ik nog niet. Kan niet normaal bellen en gebeld worden. Vandaar ook de vraag.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet hiervoor naar de inkomende routes en uitgaande routes kijken. Default route moet je naar je *cheap accounts zetten, incoming moet je gewoon alle incoming connecties naar de telefoon laten gaan.

Het sleutelwoord is "trunk" in dit geval. In sommige GUI's maken ze er een <trunknaam>-DID sectie voor in je sip.conf ... (inkomend)

Uitgaand is een dialplan met een destination van je *cheap trunk.

 

Klinkt veel lastiger dan dat het eigenlijk is, allemaal afhankelijk van de GUI die je gebruikt.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: daan
werk je met freepbx ?

dan is dat 5 minuten werk..


Asterisk@home

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
Je moet hiervoor naar de inkomende routes en uitgaande routes kijken. Default route moet je naar je *cheap accounts zetten, incoming moet je gewoon alle incoming connecties naar de telefoon laten gaan.
Het sleutelwoord is "trunk" in dit geval. In sommige GUI's maken ze er een <trunknaam>-DID sectie voor in je sip.conf ...(inkomend)
Uitgaand is een dialplan met een destination van je *cheap trunk.

Klinkt veel lastiger dan dat het eigenlijk is, allemaal afhankelijk van de GUI die je gebruikt.


Gebruik de webinterface 2.0 behorende bij de @home variant. Ik snap dat het straks allemaal op z'n plaats valt, maar zover is het nog niet ;-)

Eerst de spa3k werkend met de asterisk krijgen

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...