diemthuy Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 wow , blij dat ik dit tegenkwam , ik had ok de problemen met het niet meer willen schakelen naar andere satalieten en de volume regelaar deed het niet meer 8 x 330 en 2 x 470 uF vervangen en alles is weer bij het oude , super
smartkid Geplaatst: 7 mei 2009 Geplaatst: 7 mei 2009 Hallo All, Gisteren is die van mij terug gekomen van de reperateur (ik ben geen soldeerder)€100 schade maar hij doet het weer 100% het blijft een fijn apparaat in de bediening want van de strong werd ik alweer gek! philips 7005 DSR en de strong SRT 6855 met inverto astra-HB LNB
Koele Cees Geplaatst: 20 juni 2009 Geplaatst: 20 juni 2009 Hallo leden ik ben hier nieuw maar was blij dit over de elco's te lezen. Ook bij mij waren er 6 bol deze vervangen en alles weer top. Zo zie je maar wat een medium dat internet is Nogmaals bedant voor deze tip
Johan_S Geplaatst: 21 juni 2009 Geplaatst: 21 juni 2009 Die van ons start warm bijna niet meer op. Wij hebben er trouwens 470µF elco's in zitten en ook nog de 105 graden uitvoering. Heb al nieuwe gekocht en ga daar binnenkort mee bezig. Ik meet de oude even na, kijken wat er allemaal kapot is. Ben benieuwd.
Johan_S Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Nou, ik heb gisteravond ook condensatoren vervangen van onze DSR7005. Ik vond het gek dat de 6 elco's van 330µF bij mij niet aanwezig waren. Ik had er alleen 470µF's op, in twee merken en daarnaast het kleinere spul. Eenmaal gedemonteerd zag ik dat er 6 stuks elco's glimmende solderingen hadden. Die waren kennelijk vervangen na een onweersschade, enige tijd geleden. Ik heb ze stuk voor stuk vervangen en nagemeten, de 470 micro's waren zo te zien helemaal goed. Toen ben ik maar verder gegaan met de rest, omdat de ontvanger warm niet meer opstartte en afgelopen weekende het geluid van opnames erg vervormde. De 220µ was in capaciteit gedaald en ik heb ook preventief de 100µ's vervangen (iets verlaagd). Verder heb ik 10 stuks van de 10µ verwisseld. Die waren net onder de waarde, maar de nieuwe ook. De 2200µ's op de voeding hadden wat verschil, de ene was vrij goed, de andere iets gezakt. Is het verstandig om deze ook te vervangen? Het resultaat was in ieder geval dat de (koude) ontvanger in 1 keer opstartte en de proefopname weer goed geluid had.
kristofpoppe Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Die 2200 uf hoef je niet direct te vervangen als je geen reserve hebt. Dit is een afvlakcondensator die na de diodebrug komt en de pulserende 100hz afvlakt. Je kan die eventueel zelf vervangen door een type met hogere capaciteit. (betere afvlakking). Daarna komt dan een spanningsregelaar. Zolang deze binnen z'n grenzen z'n voedingsspanning krijgt zal hij een perfecte uitgangsspanning geven.
Johan_S Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Das mooi, Dank je wel. Dan wacht ik af of ie goed blijft...
Dide Geplaatst: 27 juni 2009 Geplaatst: 27 juni 2009 Hier ook de elco's moeten vervangen. 3x 330uF en 2x 470uF. Hij werkte prima maar toen ik hem wilde verplaatsen naar een andere kamer en hem daar weer aan wilde zetten gaf hij direct problemen. Nu ze zijn vervangen werkt hij weer prima ! Azboz HD premium met DVB-C&S + (kabel Ziggo) Cisco 8485DVB HD DVR ArchSat & 5 LNB's 28,2E-23,5E-19,2E-13E-1W
Gast Timmie Geplaatst: 25 juli 2009 Geplaatst: 25 juli 2009 Mijn DSR7005 he eft denk ik hetzelfde probleem. Ik ben een leek op electronica gebied. Kan / wil iemand mij hier verder mee helpen? Nu is het een drama met met vrouw, want tijdens het kijken van de tv val het ding telkens uit, en springt later weer eens aan.... Ik heb al een x de harde schijf geformatteerd, maar helaas.... storing bleef, en de vrouw werd nog bozer (stonden nog een paar films op)..... Help groetjes, Erik
Gast Aston79 Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 Ik heb heel de discussie hier niet gevolgd, maar staan je "elco's" bol ? voor zover ik weet wil dit zeggen dat ze kapot (of slecht) zijn, heb het zelf al eens gezien op een mobo van een PC (PC werkte nog wel maar niet goed en liep steeds vast). als de elco's slecht zijn zal formatteren van de HDD niet helpen. als je zelf de elco's niet kan/wil vervangen (er is natuurlijk altijd het risico dat je de boel te warm maakt en nog meer kapot doet) kan je eens kijken of er in je buurt een "tecnhieker" zit die herstellingen voor zijn hobby doet. Maar die zijn er steeds minder en minder. Hier heeft er een hele tijd een schoolmeester gezeten (gaf electriciteit/electronica op school) die na zijn uren vooral TV's herstelde maar die is hierme gestopt (is een uitstervend ras). als de garantie verlopen is zal het laten maken door een technieker in een electronica zaak waarschijnlijk niet de moeite waard zijn aangezien die vaak bijna zoveel vragen als een nieuwe ontvanger en daar heb je dan garantie op. Ik weet niet of je je adres hier ergens hebt staan (regio waar je ergens zit) maar indien niet kan je het altijd eens plaatsen n vragen of er hier mensen zijn die je willen helpen (doen ze ook voor hulp met OSLink enzo dus misschien heb je wel een buur die goed is met electronica en je wil helpen). Veel success in ieder geval (en misschien is die HDD nog te redden ? want bij formatteren wordt de data niet echt gewist, ik weet niet welk bestandssysteem de ontvanger gebruikt maar misschien kan je hem eruit halen en in een PC met recovery software de gewiste films terug halen ?)
gevaert Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 Geachte, Ik heb ook problemen met deze elco's maar toen ik de 470uf er uitnam werd er gebeld en daardoor ben ik vergeten welke code dit was. Kun je mij vertellen of de C2001 tot C2006 330uf zijn en C2021 en C2022 470uf? Heb je ook een elektrisch schema van deze DSR 7005?
gevaert Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 Waar kan ik het elektrisch schema + componenten lijst van dit toestel bekomen?
keessie100 Geplaatst: 28 oktober 2010 Geplaatst: 28 oktober 2010 Nha dit is een veel voorkomend probleem en de inverto ontvangers hebben bijna hetzelfde mobo. (onder de HD) Het is met het juiste gereedschap heel goed te herstellen maar gebruik dan wel low esr en high temperatuur condensators en geen low cost dingen. En eh je moet er minimaal een stuk of 15 vervangen anders is het de week erop de andere prijs dat et niet weer niet doet. Met de juiste tools ben je ongeveer een uurtje bezig mits het paneel uitgebouwd is. S6 alvast maar denk om je print.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen