Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zo'n oud huis heeft zo zijn charmes. Maar ook wel wat kleine gebreken zoals lekkende kranen (zie elders) :D

Op de vloer ligt parket. De vloer zelf bestaat uit planken. Die planken vloer is niet helemaal recht meer en mogelijk zijn er 1 of meer planken gewoon rot. Daardoor is er een open naadje in het parket ontstaan.

Dat wordt dus repareren maar dat lijkt me nog niet zo eenvoudig. Hoe pak ik dat aan?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Eerst richting van de planken bepalen.

Dan parket van de rand af eruit tot waar nodig (als je pech hebt moet alles eruit), planken die niet goed zijn eruit en vervangen en parket er weer in. Hopelijk zijn de balken nog wel goed genoeg.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:
Origineel bericht van: Psychosammie
. Die planken vloer is niet helemaal recht meer en mogelijk zijn er 1 of meer planken gewoon rot.

Rot......dat geeft vocht problemen aan en die zal je eerst moeten oplossen. eek
Als het tegenzit zoals bij mij vorig jaar kon de gehele vloer eruit tot op de klei.......daarna een geheel nieuwe vloer gemaakt.
Voordeel is dan wel dat je goed kunt isoleren en wij hebben direct ook vloerverwarming gelegt. smile

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Geplaatst:

of je het nu zelf gelegd hebt, of die vorige eigenaar van die oude woning, parket op houten vloerdelen leggen is gewoon absoluut niet goed.

parket leggen is een vak apart

parket leggen kan ook op veel meer dan een enkel goede manier

nagelen

plakken / lijmen

klikken

_______op houten ondergrond (plaat of deel)

_______op steenachtige ondergrond (met plaat of veer)

_______op zwevende dekvloer

etc

DE oplossing kun je gewoon weg niet zo maar beschrijven, want afhankelijk van menig omstandigheid en toestand vd ondergrond.

maar vooral de veredelde houten vloer met een parketje erop om de verkoop gunstig te laten verlopen is meestal een "a la" doe het zelf flut oplossing.

chiao

Tonskidutch

Oeps, en de housoort is bepalend voor de bevestigingswijze (ik heb 't niet over laminaat hetgeen geen parket is)

A Forest

The Cure

Geplaatst:

Het huis is van 1916. Er is in de loop van jaren door 4 achtereenvolgende bewoners flink verbouwd. Het parket is behoorlijk oud (we hebben foto's uit de jaren 80) en ziet er nog goed uit op de gebruikssporen na natuurlijk.

Het is dus geen parket geweest om de verkoopprijs omhoog te stuwen.

Wat er onder het parket zit weet ik niet.

Vocht lijkt me ook niet. Er staat geen water en het huis heeft rondom van de ouderwetse ventilatieroosters. Onder de vloer kan je je haar föhnen :-)

Dan maar weer eens onder de vloer kijken. Is niet mijn hobby!

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Kan je een foto maken en plaatsen..??

Lig het parket los of is het gelijmd.ect

Is de luchtvochtigheids gehalte in huis niet te laag??

Parket lig meestal rondom met stukjes kurk opgesloten.

is de kurk niet uit gewerkt..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen