Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

weten jullie ook toevallig ook hoe je die iso en img bestanden goed kan laten draaien?

de iso en img bestanden ziet hij ook gewoon niet.

ik moet nu via een usb stick naar de schijf copieren voor de iso-bestanden...nog geen img bestanden tegengekomen om die te testen.

zijn daar ook codecs voor of is dit tot nu toe de enige manier?

Geplaatst:

Hmm, misschien een beetje een dooddoener, maar hier werkt het zonder problemen. Ik heb een hele serie iso's op een netwerkschijf staan, en de pch vindt en speelt ze zonder problemen.

Je browsed wel in videomodus? In audiomodus kan het zijn dat de pch deze bestanden wegfiltert.

- Ruud

ps. ik heb een pch-100, maar dat zou geen verschil mogen maken

Geplaatst:

Nog wat vragen:

Ziet je PCH de iso's of andere video files op het netwerk wel?

Kun je wel vanaf het netwerk de PCH benaderen?

Spelen de iso's van de harddisk in de PCH wel goed af?

3 x DM8000 2TB | 17/8 Multiswitch | PCH A110 & C200 | Synology NAS DS1511+ | iPad 1

Dreambox image: PLI of zo

Geplaatst:

samba of nfs ?

ik meen me te herinneren dat er problemen waren met één van die 2 voor het afspelen van ISO en IMG bestanden.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

en ja hoor....

vanaf de harde schijf speelt hij gewoon de iso en img bestanden af.

dus via het netwerk leest hij dus geen iso en img af en moeten eerst op de schijf van de pch gezet worden.

bedankt voor de reacties mensen.

Geplaatst:

Ik speel hier mijn iso's via het netwerk (smb), dus het lijkt me dat er iets in je configuratie niet klopt. De kans bestaat natuurlijk dat je nfs gebruikt en dat dat misschien niet werkt zoals geopperd door een vorige post.

- Ruud

Geplaatst:

Ruud,

Het feit dat jij via SMB ISO`s kan afspelen wil nog niet zeggen dat het ook bij de topic starter zal lukken.

Ik kan op mijn A100 ook geen ISO`s via SMB vanuit mijn netwerkschijf streamen.

Uiteraard kan ik via de ingebouwde HDD wel ISO afspelen.

Het wel of niet afspelen kan aan veel factoren liggen.

Op een Duits (Networked Media Tank) forum staat een uitgebreide discussie over dit onderwerp.

Ook daar een tweetal groepen, bij de ene spelen de ISO`s goed af en bij de andere niet.

DVD`s met een uitgebreide menustructuur i.c.m. de laatste FW worden niet afgespeeld. Dit scheen met de vorige FW nog wel mogelijk zijn geweest.

DVD`s omgezet met CloneDVD schijnen prima af te spelen.

Het is dus nog volstrekt onduidelijk waarom het afspelen bij de een wel en bij de andere niet functioneert.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

op de HD staan bij mij iso bestanden DAAROP lukt het bij mij wel smile

AZbox ME 0,4 Tb en Dreambox 500HD met 1,5Tb + netwerk schijven

Popcorn Hour A-110 met 1 Tb Eminent 7071 met 500GB

Dreambox 500HD met 1,5Tb aan netwerk schijven

PS3- nick name JOSSIE-NL

Geplaatst:

dat is dus precies wat ik nu heb...

maar ik vindt het nog niet zo erg om het gewoon meteen naar mijn pch a110(1 TB) te knallen.

je moet het gewoon even weten.

Geplaatst:

Hij gebruik je je gedeelde mappen van de pc ? Met myiHome ziet mijn A 100 ook geen iso bestanden maar zoals door Appien al aan gegeven als je een gedeelde map een gebruikersnaam plus wachtwoord geeft en deze ook in de PCH invoert dan ziet ie de iso bestanden wel.

Geplaatst:

ik heb zelfs iets vreemder eigenlijk...

ik zie mijn hele pc niet meer bij de pch...

en inneens een myihome server op de pc te zien...?

komt dat mischien door een windows update die ik in de tussen tijd heb gehad mischien?

ik krijg het ook niet meer terug...

iemand?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen