Ga naar inhoud

[Multytenne] welke SNR is normaal op een DM7000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: SubSense
Ik heb een deel van de oorzaak gevonden.
Toen vandaag het zonnetje op de schotel scheen zag ik een lichte deuk. Schotel eraf gehaald en uitgedeukt.
Bij het terug plaatsen kwam ik erachter dat de schotel ligt "uit vorm" is. Met wat buigen toch 2-3% erbij gekregen.
Ik ben altijd erg voorzichtig geweest met de schotel, vreemd dat de vorm eruit is.
Ik zal Multytenne eens vragen wat een nieuwe schotel kost.
Wellicht is dit de oorzaak en kan een perfecte nieuwe schotel mij weer blij maken!

Ik zit nu op 85% op NED1! smile

Je kan ook een digidish 45 kopen, dat is dezelfde schotel, maar dan zonder 4-in-1 lnb.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Eerst maar eens afwachten wat een nieuwe schotel kost, ik heb het dus alleen over de schotel, niet over de lnb's, beugels e.d.

Als ik het nu nog iets beter krijg ben ik uitermate tevreden over de multytenne 45.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

Geplaatst:

En jullie allemaal bedankt voor het meedenken.

Ik heb technisat gevraagd wat een nieuwe schotel kost. Kan niet zo duur zijn denk ik.

Ik verwacht dat met een 100% parabolische schotel de problemen weg zijn.

Ik hoop dat deze draad een speurtocht voor een ander kan besparen wink

VU+ Duo + Multytenne 45

Pana TH-42PV70

Geplaatst:

Elke dreambox geeft toch verschillende signaal-kwaliteiten hoor.

Ik heb nu een dreambox 800 aan mijn multytenne hangen en de signaalkwaliteit is bijna overal 99%

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Geplaatst:

Dat is iets wat zeker duidelijk is geworden in deze draad!

Ik zit nu op 85% op NED1 door het "uitdeuken" van de schotel. En natuurlijk is dat niet perfect gedaan. Dus een nieuwe schotel zal wellicht nog een paar % toevoegen. Ik heb overigens nog geen prijs gehoord van Technisat.

VU+ Duo + Multytenne 45

Pana TH-42PV70

Geplaatst:

Hi,

ik heb een multytenne en een 7000. Ik haal gemiddeld iets hogere waardes dan jij haalt maar ik zit zelden ver boven de 80 hoor. Op geen enkele zender.

Als ik een kloon DB500 aansluit haal ik wel goeie cijfers. Dus ik hecht er geen enkele waarde aan. Het moet erg hard regenen voor het gaat blokken bij me.

De DB7000 heb ik ook aan grote schotels gehad bij mij thuis en toen kwam ik ook nooit hoog. Ik denk dat het gewoon een slechte tuner is ofzo, ik kan geen verklaring vinden. Geloof me, ik heb menig uur met een waterpas, boormachine, tv en dreambox op het dak gezeten om hem uit te richten.

De enige winst die ik onlangs gehaald heb is een duurdere coaxkabel aan te sluiten. Scheelde op sommige zenders een paar procenten.

...

Geplaatst:

Kijk en op dit antwoord zat ik stiekem te wachten! smile

Mijn vermoedens zijn bij deze bevestigd!

Andere schotel ga ik dus maar afzeggen.

EmQu, bedankt voor ja antwoord, ik kan nu met een gerust hart een DM800 aanschaffen. :D

VU+ Duo + Multytenne 45

Pana TH-42PV70

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen