Ptje Geplaatst: 19 januari 2009 Geplaatst: 19 januari 2009 Ik heb voor mijn 7020 en 500, enigma 1 dus, een scriptje gemaakt, dat aan de hand van de sateliet configuratie, de juiste settings download. Dat ging prima, nu heb ik tot voor kort een Dm800 met enigma2 en nu wilde ik zo`n zelfde iets maken. Bij enigma1 grabte ik uit de /var/tuxbox/config/enigma/config de ingestelde sateliet configuratie. Die gevens gebruikte ik in mijn script, om de juiste settings te downloaden. Bij enigma2 denk ik dat ik me moet overgeven aan de /etc/enigma2/settings file Daar tref ik ook de sateliet configuratie aan. Nu gaat daar 1 ding een beetje vreemd. Onderstaande staat er in die file. config.pic.lastDir=/media/hdd/usr/ config.misc.languageselected=false config.misc.rcused=1 config.misc.firstrun=false config.misc.initialchannelselection=false config.misc.defaultchosen=false config.misc.videowizardenabled=false config.radio.lastroot=1:7:1:0:0:0:0:0:0:0:FROM BOUQUET "bouquets.radio" ORDER BY bouquet; config.radio.lastservice=1:7:1:0:0:0:0:0:0:0:FROM BOUQUET "userbouquet.dbe00.radio" ORDER BY bouquet config.Nims.0.powerMeasurement=false config.Nims.0.diseqcB=192 config.Nims.0.diseqcC=282 config.Nims.0.diseqcD=235 config.Nims.0.configMode=simple config.Nims.0.longitude=5.633 config.Nims.0.diseqcMode=positioner config.Nims.0.latitude=51.750 config.osd.language=nl_NL config.av.videoport=Scart config.usage.infobar_timeout=3 config.usage.showdish=true config.plugins.Webinterface.interfacecount=1 config.ParentalControl.configured=true config.recording.margin_before=3 config.recording.margin_after=5 config.tv.lastroot=1:7:1:0:0:0:0:0:0:0:FROM BOUQUET "bouquets.tv" ORDER BY bouquet;1:7:1:0:0:0:0:0:0:0:FROM BOUQUET "userbouquet.dbe00.tv" ORDER BY bouquet; config.tv.lastservice=1:0:1:FAE:451:35:C00000:0:0:0: Waarom blijven de volgende regels staan, terwijl ik voor draaibaar heb gekozen in het menu. config.Nims.0.diseqcB=192 config.Nims.0.diseqcC=282 config.Nims.0.diseqcD=235 Als ik die weghaal en ik boot de tuner een keer, staan die regels er weer. Toen ik de eerste keer de tuner als draaibaar configureerde, stonden die regels er niet. Iemand enig idee, hoe dat kan ? Of weet iemand een betere file om de sat configuratie uit te grabben in enigma2 ?
Littlesat Geplaatst: 21 januari 2009 Geplaatst: 21 januari 2009 Als je netjes boot dan wordt enigma2 afgesloten wat vanuit het geheugen een nieuwe config file schrijft met de instellingen zoals gedaan in enigma2. Als je de file patcht terwijl enigma2 nog draaid dan wordt deze met een herstart overschreven. Er is wel een truuk om dit te omzeilen. De eenvoudigste is het stekkertje uit de ontvanger en weer er terug instoppen, zodat enigma2 niet netjes wordt afgesloten en de file niet wordt overschreven. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Ptje Geplaatst: 21 januari 2009 Auteur Geplaatst: 21 januari 2009 Is er wellicht een file die beter betrouwbaar is, waar ik de sateliet configuratie in terug kan vinden ?
Erik Slagter Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 Origineel bericht van: Littlesat Als je netjes boot dan wordt enigma2 afgesloten wat vanuit het geheugen een nieuwe config file schrijft met de instellingen zoals gedaan in enigma2. Als je de file patcht terwijl enigma2 nog draaid dan wordt deze met een herstart overschreven. Er is wel een truuk om dit te omzeilen. De eenvoudigste is het stekkertje uit de ontvanger en weer er terug instoppen, zodat enigma2 niet netjes wordt afgesloten en de file niet wordt overschreven. En dat moet je dus niet doen, want zo raakt de inhoud van je harddisk corrupt (als je die hebt). Beproefde methode: telnet dreambox init 4 # dit stopt enigma vi /etc/enigma2/settings init 3 # start enigma exit DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Littlesat Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 Citaat: En dat moet je dus niet doen, want zo raakt de inhoud van je harddisk corrupt (als je die hebt). Zit inderdaad een kern van waarheid in. Maar zal zeer zeker niet gebeuren als je harddisk niet draait op dat moment. Zelf heb ik hier nog nooit last van gehad... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen