Ga naar inhoud


Multytenne ontvangt enkel Astra2


Gast jeroenvl

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb mij dit weekend een Multytenne aangeschaft icm met een Rebox-ontvanger.

 

Nu heb ik deze op mijn dak geplaatst maar ik kan enkel een signaal vinden van Astra2.

Ik het diseqc juist ingesteld volgens mij, op A/A staat Astra 1 en daar krijg ik signaal maar dat is eigenlijk Astra 2...als ik de schotel verder richting oosten draai verlies ik dat signaal en kom er geen ander tegen...

 

Ik heb voor die Astra 2 dan maar het signaal geoptimaliseerd in hoogte, als ik 10° draai ten opzichte dan deze positie dan heb ik toch Astra 1 ? Of staan die bomen in de weg? Laten die niet een beetje signaal door? Ik vind ook verder door niets meer tot voorbij het zuiden...in principe is 160.8° nog voorbij die bomen rechts...

 

In bijlage een foto van de situatie.

 

Iemand enig idee?

 

mvg,

Jeroen

post-45390-1318260100,5661_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Nu heb ik deze op mijn dak geplaatst maar ik kan enkel een signaal vinden van Astra2.

Ik het diseqc juist ingesteld volgens mij, op A/A staat Astra 1 en daar krijg ik signaal maar dat is eigenlijk Astra 2...als ik de schotel verder richting oosten draai verlies ik dat signaal en kom er geen ander tegen...

 

Dan moet je dus iets naar het westen draaien i.p.v. naar het oosten. Let wel, de tegelvoet paal moet wel waterpas staan.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Dan moet je dus iets naar het westen draaien i.p.v. naar het oosten. Let wel, de tegelvoet paal moet wel waterpas staan.


Zowel richting westen als richting oosten vind ik geen enkel signaal.

Wat betreft dat waterpas staan, als Astra 2 ontvangst geeft is het dan niet sowieso ok? Ik zal dit straks eens nazien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: jeroenvl

Wat betreft dat waterpas staan, als Astra 2 ontvangst geeft is het dan niet sowieso ok? Ik zal dit straks eens nazien.


Nee, wanneer hij niet goed waterpas staat heb je in principe slechts goede ontvangst op een satelliet.

Wanneer ik de foto goed bekijk staat je antenne niet waterpas.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan allen,

 

het is een vlinderdak dwz dat er in het midden een plat stuk is...

Nu heb ik de zaak perfect waterpas gezet en de transponder geselecteerd die Privatos heeft en dan signaal gevonden, joepie!

 

Nu nog wat fijn afstellen want toen het begon te regenen kwamen er blokken in beeld.

 

En selecteren welke zenders van de 3000 interessant zijn...

 

Merci voor de tips!

 

mvg,

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Gewoon die voet wegpleuren en de mast dwars door het dak heenjagen, werkt altijd! :D


In Duitsland zijn daar speciale bevestigen voor verkrijgbaar.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...