Boelo Geplaatst: 21 januari 2009 Geplaatst: 21 januari 2009 Wie kan mij verder helpen?? Ik heb een Robin aggregaat , die deed 1500 watt , totdat de 1000 watt lamp stuk ging die ik er aan had. Toen leverde hij geen spanning meer , dus de printje even bekeken. En ik zag het alwel! Toen kwam het probleem , wat is het voor 1?? Het enigste nummer wat ik kon vinden is van de lak en in spiegelbeeld Het is een Robin RG15 niet de jongste meer , maar hij loopt erg goed. Daarom wil ik hem graag weer klaar hebben. Alvast bedankt. ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Boelo Geplaatst: 21 januari 2009 Auteur Geplaatst: 21 januari 2009 Volgens mij is het een CU12E Maar kan er niets over vinden. Met nog 9B erachter. ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
marco24 Geplaatst: 21 januari 2009 Geplaatst: 21 januari 2009 hier had ik 3 jaar terug ook een robin benzine agregaat 13.6 ampere , en verder weet ik geen gegevens meer het heeft wel op dit board gestaan, maar is er weer af ook die print kapot de thiristor dat ding vervangen en klapte er zo weer uit (bij mij zat dat printe helemaal in de hars!) wel iemand op dit board heeft na het plaatsen van een foto het type thyristor kunnen lezen , en die was zo te bestellen. niemand wil/kan er meer onderdelen/prints leveren voor een robin agregaat. (ook niet de importeur) het is te oud en die smoesjes hebben ze al naar een jaar of 7/8 het is schroot geworden !! best jammer , hij zag er nog perfect uit en de benzine motor liep perfect.
marco24 Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 dit is het oude topic van mij (niet meer aanwezig in de zoekfunctie) http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Main/160294/Number/940515#Post940515
Boelo Geplaatst: 22 januari 2009 Auteur Geplaatst: 22 januari 2009 Bedankt voor de informatie , maar ik ga proberen hem te repareren ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Big fellow Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 Kan je iets meer vertellen over waar de aansluitingen naartoe gaan en vandaan komen? Als je denkt dat het een thyristor is dan kan je hem gewoon proberen te vervangen door een TIC106M ofzo. Ga wel voor een thyristor met 1000V sperspaning, want je weet niet wat de open (ongereguleerde) spanning is... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
JohnO Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 ziet er overigens wel behoorlijk gerookt uit dat printje Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
columbo Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Origineel bericht van: Big fellow Kan je iets meer vertellen over waar de aansluitingen naartoe gaan en vandaan komen? Als je denkt dat het een thyristor is dan kan je hem gewoon proberen te vervangen door een TIC106M ofzo. Ga wel voor een thyristor met 1000V sperspaning, want je weet niet wat de open (ongereguleerde) spanning is... EEN TIC 106 heb je niets aan deze is maar 5Amp. kijk eerst wat voor een type er in zit er zijn er ook van 55Amp.bijv.de Mcr 265b spanning 600 gate stoom 50 mA.de Tic 106m heeft een gate stroom van0,2mA ze hebben alle bij een To220 behuizing. Door zinloos geknoei maak je meer kapot dan je lief is.
Big fellow Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Origineel bericht van: columbo Origineel bericht van: Big fellow Kan je iets meer vertellen over waar de aansluitingen naartoe gaan en vandaan komen? Als je denkt dat het een thyristor is dan kan je hem gewoon proberen te vervangen door een TIC106M ofzo. Ga wel voor een thyristor met 1000V sperspaning, want je weet niet wat de open (ongereguleerde) spanning is... EEN TIC 106 heb je niets aan deze is maar 5Amp. kijk eerst wat voor een type er in zit er zijn er ook van 55Amp.bijv.de Mcr 265b spanning 600 gate stoom 50 mA.de Tic 106m heeft een gate stroom van0,2mA ze hebben alle bij een To220 behuizing. Door zinloos geknoei maak je meer kapot dan je lief is. Het is een 1500W generator. Ik hoop toch niet dat de bekrachtiging meer nodig heeft dan 5A... Dit ongeacht de bekrachtigingspanning.... (Zelfs op 24V zal dit neerkomen op 120W, 8% van het uitgangsvermogen!) Maar je kan natuurlijk altijd beter een thyristor gebruiken die een veel hogere schakel capaciteit heeft. Nadeel kan wezen dat de schakeling misschien niet juist is gedimensioneerd voor een gate stroom van 50mA.... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Boelo Geplaatst: 23 januari 2009 Auteur Geplaatst: 23 januari 2009 Er komen 4 draden uit de generator. Wit gaat rechtstreeks naar het stopcontact Rood gaat rechtstreeks naar het stopcontact Zwart en blauw gaan naar het printje. Van het printje komen ook weer rood en wit ook die gaan weer op het stopcontact. ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen