Ga naar inhoud


Hyundai HD-DCPVR-02 getest


Gast

Aanbevolen berichten

Deze ontvanger heb ik zojuist even getest. Eerste bevindingen zijn zeer positief.<p>De ontvanger heeft de volgende opties:

-40 GB Harddisk (24 uur opname)

-2 * Common Interface

-DiseqC 1.2

-Dolby Digital out

-S-VHS out

-0/12 Volt out

-2 * Scart

-RS232 interface<p>De volgende dingen vielen mij op:

Het menu is heel gebruiksvriendelijk en heel simpel. De ontvanger staat standaard ingesteld op de NL taal en er zit een NL handleiding bij. Het opnemen gaat heel simpel en er zit een gemakkelijke timerinstelling in het menu verwerkt. De ontvanger heeft een zilvergrijze kleur en heeft een superstrak model. De twee CI's zitten keurig achter een klepje.

De ontvanger zapt lekker vlot en het zoeken naar zenders gaat ook snel. Verder kan gezocht worden op satelliet, transponder of op netwerk. Ook kunnen Pids handmatig ingesteld worden.<p>Het enige nadeel dat mij tot nu toe opvalt is dat de ontvanger maar plaats heeft voor 2000 kanalen.<p>Al met al een hele leuke ontvanger voor een hele aardige prijs. De prijs ligt ongeveer op 1300 gulden.<p>Nu maar afwachten op de volgende modellen van Hyundai(de HSS 830-CI en de HSS 825-H)<p>Groeten Satkeumes

Link naar reactie
Delen op andere sites


40 gb en dan 24 uur opnemen ??? dat lijkt me sterk omdat de opname tijd afhangt van de uitgezonden bitrate. Kijk als je bv tmf neem die zitten rond de 7mb/s dacht ik en ARD rond de 15 dus daar zit wel een hoop verschil en dat zal ook leiden in hoe groter de uitgezonden bitrate hoe lager het aantal uren dat kan worden op genomen op een hd met de zelfde cap dan de lagere bitrate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnameduur zijn afhankelijk van de uitzending.

Toevallig heb ik er net 2 binnengehad, en mijn eerste bevindingen zijn ook zeer goed, als je alleen al naar de opnamekwaliteit kijkt die is echt perfect.

Alleen zou het leuk zijn als er dezelfde software voor is als voor de humax zodat ik de zenders makkelijker op een rijtje krijg.

Is deze tuner ook makkelijk te patchen?<p>Ik vind het een geweldig apparaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat niet is kan nog komen natuurlijk.

@satmeukes, het is niet lullig bedoeld maar gewoon om dicussie of andere dingen te vorkomen is misschien hangen om dit er even bij te vermelden.<p>Wie weet gaat Wolfgang ook voor dit apparaat een settings editor schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Settingeditor wordt aan gewerkt (wie hem gaat maken is onbekend)

en vwb. de opname tijd :20 uur opname d.m.v. een 40GB HDD (Harde schijf) m.b.v.een 4Mbps datastroom<p>

(opgave Hyundai)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu een paar dagen met de dcprv-02 aan het spelen, maar ik heb steeds het rare probleem dat als ik de tuner aanzet dat hij vastloopt.

Alleen als ik de tuner uitzet met de afstandsbediening of met de knop voorop de tuner heb ik dat probleem.

Ik moet de tuner dan met de knop die aan de achterkant uitzetten en weer aanzetten.

Daarna werkt de tuner perfect.

Heeft nog iemand dit probleem, of heb ik mischien settings verkeerd staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep,

update is bij de dealers.

Werkt perfect.

Het schijnt een probleem te zijn geweest met de automatische softwareupdate per satelliet.

Het arme ding ging wachten op een update die er maar niet aankwam aan deze kant van de planeet.

(functie is eruit gehaald)<p> smile.gif" border="0 <p>Static

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja.. dat zal wel, zij het niet dat mijn dealer alleen maar dozen kan schuiven.

Is er nog geen website van Hyundai? diegene die ik kan vinden daar staat echt niks op v.w.b. receivers.<p>Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij de update toe te sturen.

B.v.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...