The Iron Maiden Geplaatst: 21 januari 2009 Geplaatst: 21 januari 2009 Hallo, Er is in dit forum veel geschreven over het mounten van een XP partitie op de dreambox, zodat bijvoorbeeld films of MP3tjes van een XP systeem op de dreambox afgespeeld kunnen worden. Ik wil echter het omgekeerde doen. Ik heb mn hele MP3 collectie op de dreambox staan, en wil deze kunnen openen op een XP systeem. Nu weet ik dat XP moeite heeft met het Linux filesystem dus dat zal de nodige problemen geven vrees ik... Wie kan mij vertellen of het mogelijk is om dit voor elkaar te krijgen, en indien ja, hoe ik dit moet doen. Via FTP is uiteraard geen probleem, maar ik wil een linux partitie van de dreambox als een map met XP kunnen benaderen, zodat media player en dergelijke er ook mee overweg kunnen. Het is niet nodig om schrijfrechten te hebben, dit kan ik indien nodig wel via Filezilla doen. Ik heb nog geen Samba oid op de dreambox geinstalleerd. Het gaat overigens om een Dreambox 7000 met Pli Jade mocht dit nog verschil maken. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
milili Geplaatst: 21 januari 2009 Geplaatst: 21 januari 2009 in je pc netwerkverbinding maken, en dan ipv een map maakt je ftp://root@ipdreambox/ succes Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2 en altijd online. Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.
Hyunday magic Geplaatst: 21 januari 2009 Geplaatst: 21 januari 2009 In PLi Samba installeren en in het menu filesharing inschakelen. Nu in Xp > deze computer > extra > netwerk verbinding maken. Voeg het zo toe: \\ip van je box\harddisk De harddisk van je box is dan als stationsletter beschikbaar in XP The latest Pli in the box. Vu+ Duo,Dm7000, Triax+ Stab en Wavefrontier T55
The Iron Maiden Geplaatst: 21 januari 2009 Auteur Geplaatst: 21 januari 2009 Ok, ga ik proberen mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
The Iron Maiden Geplaatst: 22 januari 2009 Auteur Geplaatst: 22 januari 2009 hallo, Ik heb Samba Server op de dreambox geinstallerd, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Na de installatie ben ik naar Instellingen -> Systeem instellingen -> Netwerkmounts -> Nieuwe mount toevoegen Vervolgens vul ik in: Naam: DB7000 Bestandssysteem: NFS (Is dit juist?) Automount: ja IP adres: IP adres van dreambox Serverdirectory: ???? Gebruikersnaam: root Wachtwoord: dreambox Wie weet wat ik bij Serverdirectory moet invullen? mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Tonskidutch Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 waar je het over hebt heeft alles te maken met de volgende berichten.. http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1620127#Post1620127 http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.../gonew/1#UNREAD lees die eerst eens aandachtig. chiao Résiste France Galle
dAF2000 Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 @Iron Maden: ik weet niet wat je aan wat wil mounten. Op de PC de bestanden van de Dreambox zien of anderstom? Het is in ieder geval niet NFS maar CIFS. Verder is de sharenaam gewoon de naam die je in Windows(?) heb ingegeven.
peter-nmgn Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 Samba installeren -> dream rebooten PC aanmelden op DREAM werkgroep (eigenschappen onder DEZE COMPUTER) -> PC rebooten controleer nu of je hdd zichtbaar is in je netwerklokaties Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen