Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het volgende doet zich voor

Ik heb een dreambox die als softcam gbox gebruikt. Deze heeft een ook C+kaart die gedeeld wordt naar de HTPC's. De gboxserver op de htpc haalt zijn info van de dreambox. Dit werkt op zich goed maar nu heb ik een tweede kaart er bij geplaatst. Alleen bij het opstarten van de gbox plugin op de htpc krijg ik op de tweede kaart de melding "cannot bind recive socket".

De htpc draait onder mediportal 1.0 met het mdapi filter.

Ik vraag me nu af of het mogelijk is om voor die tweede kaart ook de gbox plugin werkend te krijgen met gboxplugin.

Of is het ook mogelijk om via acamd met de newcs op de htpc zelf te verbinden. Twee gbox servers op een pc gaat niet dus vraag ik me vervolgens af hoe dit in de dreambox 7020/7025/8000 geregeld is.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik gebruik op mijn MediaPortal 1.0 tvserver: mdapifilter 2008, newcs(+newcsgui) server als service, Acamd plugins.

Per Acamd plugin een user gedefineerd in newcs config en geen probleem met connecties.

Geplaatst:

Zou je mij kunnen vertellen hoe je dit geconfigureerd hebt heb het nl geprobeerd met met acamd en newscs maar kreeg het niet voor elkaar. Lokaal draai ik gbox op de pc. Deze verbind ik met de dreambox maar ook met de deel ook xxxxxx. In gbox kan je ook gebruik maken van newscs maar dat lukt me niet. Op de dreambox lukt mij ook niet met newscs. Dus als je me op weg kan helpen graag

Geplaatst:

Ik gebruik een phoenix reader via newcs hier op mijn tvserver. Van dreambox weet ik helaas niet veel.

Heb je mdapifilter geinstalleerd en starten de mdapi plugins (acamd of gbox) dan wel op?

Geplaatst:

Ik ben met de nieuwe acamd en de gbox plugin aan de gang gegaan. De gbox plugin had ik al draaiend en dat werk opzicht redelijk stabiel.Helaas lijkt het zo dat er per IP-adres maar een service gedeeld kan worden. Ik ga het nu proberen door een extra netwerkkaart erbij te prikken. Acamd werkt goed met gbox maar zapt traag.

• 1 maand later...
Gast Compujunk
Geplaatst:
Origineel bericht van: Getyours2008
Helaas lijkt het zo dat er per IP-adres maar een service gedeeld kan worden. Ik ga het nu proberen door een extra netwerkkaart erbij te prikken. Acamd werkt goed met gbox maar zapt traag.

Dan hoef je er toch geen 2e kaart voor bij te prikken.
onder linux kun je een alias ipadres er bij zetten op de zelfde kaart en ook onder windows kunje meerdere ipnummers aan je kaart toevoegen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen