Ga naar inhoud


Streepjes modificate correct?


Kilometervreter

Aanbevolen berichten

Naast mijn eigen 5020 heb ik nu een andere 5020 in bezit gekregen. Nou ja,gekregen....het beesje had wat nieuwe elco's nodig en dat werkt weer.

 

Nu had ik een foto gemaakt van een modificatie (tegen de bekende streepjes in beeld)in mijn eigen ontvanger. Bij het checken van de andere ontvanger viel me op dat de modificatie wel gemaakt is maar dat er een SMD onderdeel ontbreekt(B302). Dit onderdeel zit op hetzelfde eilandje waar de - poot van de elco gesoldeerd is. Ik vermoed dat men dit onderdeel er per ongeluk uit heeft "gebakken" tijdens de modificatie.

 

 

Kan iemand uitsluitsel geven wat nu juist is en eventueel de waarde van het component? De ontvanger werkt wel maar geeft (volgens mij) niet zo'n strak beeld als mijn eigen ontvanger.

 

Het is me alleen nog niet gelukt een foto aan dit bericht te hangen.

 

Gr. Rene

Echostar 5020 PVR + Strong 8000 +80 cm Wok + Motor+Alps Twin LNB + Abo+X-cam+Aston 1.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nadat ik de foto van mijn eigen ontvangers eens goed had bekeken kwam ik erachter dat de elco in de 2e ontvanger verkeert gemonteerd was.(deze modificatie is door de vorige eigenaar uitgevoerd) De polariteit van de elco was niet goed. Deze opnieuw gesoldeerd. Het beeld is goed maar het onderdeel ontbreekt nog steeds. Blijkbaar is het niet kritisch.

 

Rene

Echostar 5020 PVR + Strong 8000 +80 cm Wok + Motor+Alps Twin LNB + Abo+X-cam+Aston 1.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...