klinkie Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 hoi, weet iemand of je een experia box in bridge kan zetten? er loopt geen telefonie over,dus dat probleem is er niet wil er een router achterplaatsen wat die eb geeft veel problemen dat zeg ik ..............linux
theparasol Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 Kan niet... je kunt wel alle poorten doornatten naar een default server ip maar dat wil je niet. nat over nat geeft nog meer problemen. Of het nog zo is weet ik niet maar tijdje terug moest je de https (443) ook nog eens apart aangeven want die sloeg de box over.
klinkie Geplaatst: 22 januari 2009 Auteur Geplaatst: 22 januari 2009 mmm welk advies geven jullie dan om de eb eruit te gooien ? wat voor modem/router zou ik moeten nemen. hij moet wel mac kunnen filteren dat zeg ik ..............linux
theparasol Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 Gaat niet... je hebt toch internetplusbellen? Je voip account settings zitten er vast in en worden niet beschikbaar gesteld door de provider.
klinkie Geplaatst: 22 januari 2009 Auteur Geplaatst: 22 januari 2009 nee het internetbellen wordt niet gebruikt. het is een studentenhuis,het gaat alleen om het internet... dat zeg ik ..............linux
theparasol Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 Kijk als je toch modemrouter vervangt hoef je die bridge ook niet meer toch? En dat mac filter is alleen voor wlan? of ook voor lan? Trouwens, ik ben alleen thuis in een experia box icm internetplusbellen. Best kans dat je de truukendoos wat verder los kunt zetten als kpn de box niet beheert. IGV studentenhuis zou ik draytek nemen, die hebben tenminste een flinke hoeveelheid ram voor nat tabel want die studenten doen niets liever dan downloaden, torrents dus, en zoveel mogelijk tegelijk en dan ook nog meerdere gebruikers. Niks onmogelijk dat die experia hierdoor problemen heeft!
klinkie Geplaatst: 22 januari 2009 Auteur Geplaatst: 22 januari 2009 ook voor lan laat ik het ff uitleggen: het is een studentenhuis van een goede vriend. ze kunnen daar internet krijgen voor een klein bedrag 3 euro per maand alleen hij wil niet dat iedereen er maar op kan dat zeg ik ..............linux
theparasol Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 Dit timmer je niet dicht. Die gasten nemen 1x 3 euro af en zetten er zelf een router tussen. Wat je nog beter kunt doen is een pc er tussen met een linux firewall router met bandwith beperking. Voor die 3 euro lever je maar 1 MegaBit max per mac adres. Dat shared niemand meer door
klinkie Geplaatst: 22 januari 2009 Auteur Geplaatst: 22 januari 2009 nee dat is geen probleem ze kunnen niet delen,de eigenaar let daar wel op dacht aan een draytek,daar kan je ook beperking op bandwith doen. maar welk type dat zeg ik ..............linux
theparasol Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 Afhankelijk van aantal kamers... Of anders gewoon de meest luxe variant met meeste ram aan boord zit je ook voor de toekomst goed. Dit is wel goede linux open source oplossing: m0n0wall (http://m0n0.ch/wall/)
klinkie Geplaatst: 22 januari 2009 Auteur Geplaatst: 22 januari 2009 dacht meer aan een stukje hardware draytek of zyxel of.......? dat zeg ik ..............linux
theparasol Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 Heren mods, ik noem geen site van de verkopende partij en ik word er zelf ook niet beter van! (het is een soort link alla t-shirt van pli-team) Zoek eens op die site van monowall, er staat daar ergens een linkje naar een site die appliances verkoopt diverse in 19 rack model, maar ook tafel model. Prijsen van 200 tot 300 euro. Allemaal uit te rusten met monowall en dat soort spul kun je gerust bij iemand neerzetten, toch? Ziet er dan gewoon uit als een standaard firewall router van zyxel of draytek. Alleen dan met dit verschil dat je een soort dreambox firewall router hebt. Je kunt zonodig zelf software aanpassen
klinkie Geplaatst: 23 januari 2009 Auteur Geplaatst: 23 januari 2009 toch even een mail naar draytek gestuurd kreeg dit antwoord: Bedankt voor uw e-mail. Het is niet mogelijk om de Experiabox te vervangen voor een DrayTek. KPN geeft de gegevens niet vrij, waardoor u niet gebruik kunt maken van een andere modem/router. Het wel mogelijk om een DrayTek router achter de Experiabox te zetten. Er moet moeten dan poorten geforward worden in de Experiabox naar de DrayTek. De DrayTek Vigor routers ondersteunen MAC filtering, zowel bedraad als draadloos. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. kut kpn met ze rampe experia box dat zeg ik ..............linux
theparasol Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Er is dus toch wel internetplusbellen alleen de bel gedeelte gaat niet richting de studenten Die KPN wordt met de dag gekker: Dit is een stiekeme vorm van klanten binden. Ik wist het wel direct porteren naar tweakdsl incl voipnummer
klinkie Geplaatst: 23 januari 2009 Auteur Geplaatst: 23 januari 2009 ja ben er niet bij geweest met de aanvraag. hij looptnog een maand of 8 door daarna er maar uitgooien en een andere provider nemen denk dat ik er tijdelijk maar een draytek op knal,(achter de eb) dan zien we later wel weer verder, zit er eigen dmz in die eb,zodat ik alles naar die router kan zetten ? wie het weet mag het zeggen dat zeg ik ..............linux
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen