theparasol Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Ik kon met die siemens experiabox via de webinterface default server aangeven. Alleen is mijn ervaring dat dan niet alle poorten doorgekoppeld worden. Ik moest handmatig nog even aangeven dat 443 ook doorgenapt moest worden. Enfin, die kpn schiet er zonodig automatisch nieuwe firmware in op afstand. Is me 2 keer overkomen dat ik al die dingen weer opnieuw erin moest zetten. Of een en ander ook met de speedtouch kan weet ik niet maar verwacht het wel.
klinkie Geplaatst: 23 januari 2009 Auteur Geplaatst: 23 januari 2009 oke dus de rdp poort moet ik nog handmatig in de nat aangeven zit er trouwens remote die open blijft staan en niet dat ie er naar een bepaalde tijd er af gaat? pfff wat een klote ding die eb dat zeg ik ..............linux
theparasol Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 niets is zeker met KPN. Dat ding wordt door hun op afstand beheert en geconfigureerd, ook als je dat niet wilt!
paardengek Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 Nou de KPN kan bij mij niets veranderen. Mijn speedtouch heb ik eruit gegooid. Daarvoor in de plaats heb ik een linksys modem / router staan. Ik heb er geen telefoonverkeer over heen. Mijn telefoon is nog gewoon analoog....... Het was wel even puzzelen, maar het werkt feilloos. Normaal gesproken hoef ik 1 a 2 maal per jaar de router even opnieuw op te laten starten. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
klinkie Geplaatst: 24 januari 2009 Auteur Geplaatst: 24 januari 2009 kan jij me vertellen welk type je hebt (linksys) en hoe je het ingesteld hebt. ik hecht geen waarde aan het internetbellen,dat wordt toch niet gebruikt heb nu een speedtouch 780 hangen,mag van kpn nog niet eens bij de firewall ik zoek gewoon een vervangde modem voor die takke box. gr andre dat zeg ik ..............linux
robbedoeske Geplaatst: 25 februari 2009 Geplaatst: 25 februari 2009 Origineel bericht van: paardengek Nou de KPN kan bij mij niets veranderen. Mijn speedtouch heb ik eruit gegooid. Daarvoor in de plaats heb ik een linksys modem / router staan. Ik heb er geen telefoonverkeer over heen. Mijn telefoon is nog gewoon analoog....... Het was wel even puzzelen, maar het werkt feilloos. Normaal gesproken hoef ik 1 a 2 maal per jaar de router even opnieuw op te laten starten. Met vriendelijke groet, paardengek Ik zou dit ook wel willen,maar ik heb een isdn versie van de siemens experiabox,en heb hier nog een linksys modem/router staan,is dan wellicht niet mogelijk zeker?
Ou-Tannu Geplaatst: 26 februari 2009 Geplaatst: 26 februari 2009 je kan je EB ( 780WL ) volgens mij flashen naar een volwaardige 780WL dan heb je een leuk apparaat hoor ;D Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
theparasol Geplaatst: 26 februari 2009 Geplaatst: 26 februari 2009 Helaas... locked firmware, kwam er vandaag ook nog zo eentje tegen. Als daar wat aan wilt doen moet het via jtag interface. Voor de meesten "a bridge to far"
theparasol Geplaatst: 26 februari 2009 Geplaatst: 26 februari 2009 Handleiding Jtag: http://forums.modem-help.co.uk/viewtopic.php?t=2099 Of gebruik de zoekfunctie van dit board: speedtouch jtag
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen