gerrit B Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 Mijn computer zegt dat hij te weinig schijfruimte heeft op de C schijf. (nog beschikbaar 258MB) Dus van alles eens opgeruimd, prullebak geleegd, ccleaner er op los gelaten en eens gekeken met de verkenner waar zich die grote bestanden dan bevinden, maar als ik de grote van de mappen bij elkaar op tel dan kom ik een keer aan zo'n 15GB terwijl ik in werkelijkheid van de 33GB (nu naar alle opruimen) nog maar 6Gb vrij heb. Vrijwel alle bestanden (tekst bestanden, software die ik ooit een keer heb gedownload, foto's enz) heb ik nl. op de D schijf staan en hier is van de 77 GB nog ruim 30 vrij. Kijk in de software dan zie ik uitsluitend software die ik regelmatig gebruik en ook dat is bij lange na geen 33GB Wie weet hoe ik veilig nog meer op kan ruimen zonder belangrijke bestanden te verwijderen? suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Jean-Claude Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 tijdelijke bestanden van internet explorer eens leegmaken ? DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
jacobus Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 Ik denk dat het hem zit in systeemherstel. Indien je je oude herstelpunten niet meer nodig hebt, kun je systeemherstel uitschakelen en daarna weer inschakelen. Dan heb je daarna nog maar 1 herstelpunt, nl van het moment dat je het weer hebt geactiveerd. Dit kan enkele GB verschil maken
Con Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 Gebruik een alternatieve verkenner "ExplorerXP", deze verkenner geeft precies aan hoe groot al je bestanden zijn, ook de directorys. Vooral dat laatste is erg handig om snel de grootste bestanden te vinden. (de eerste match in Google is gelijk raak) HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
lock Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Wat Jacobus ook al aangaf; systeemherstel opruimen. Kan ook via Start/Programma,s/Systeemwerkset/Schijfopruiming/Meer opties/Systeemherstel/Opruimen. "That's another fine mess you've got me into"
Gast hummiesat Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Hibernate uitschakelen en je hebt er zo 500MB bij.
bellejt Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 FAT32 of NTFS maakt ook veel uit. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Psychosammie Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Even op zoek gaan naar de gratis versie van TreeSize en je weet het. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Sjattuh Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Ik denk dat je maar 15 van de 33 gebruikte gig's ziet omdat je niet alle mappen en bestanden ziet. Als je in Windows Verkenner naar de instellingen gaat en naar map opties kun je daar verbogen bestanden weergeven een systeembestanden weergeven aanzetten. Misschien als je dit doet dat dan je in gebruik overeenkomt met wat je kan zien. Neemt niet weg dat je maar eens over een ander schijfje moet gaan nadenken Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Jan Ambers Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Onder de dir Program Files kunnen ook nog veel geïnstalleerde programma's zitten... Ik heb met 10Gb als C-drive voor WinXP nog 3Gb over!
JohnO Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 wat een mazzel heb je! Ik heb nog 43 gig over op een H partitie van 550 Gb en vista begint te zeuren dat het een beetje weinig is.... nou ja! Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Sjattuh Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Origineel bericht van: JohnO wat een mazzel heb je! Ik heb nog 43 gig over op een H partitie van 550 Gb en vista begint te zeuren dat het een beetje weinig is.... nou ja! Misschien je virtuele geheugen aanpassen? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Jan Ambers Geplaatst: 28 januari 2009 Geplaatst: 28 januari 2009 Kijk ook eens je TEMP dir na die zich in de Doc & settings/Uw naam/local settings/Temp bevinden... Met div unzip en decompressie progr kan je zo uw disk vol krijgen... Hier doet een progr "Your Uninstaller2008Pro" wonderen! Ik gebruik voor W-XP-SP3 ca 6Gb van een bootpartitie van 10Gb.
Puch Geplaatst: 30 januari 2009 Geplaatst: 30 januari 2009 Installeer CCleaner en laat die regelmatig lopen. Dit houdt je schijf proper. Enkel op letten tijdens de installatie dat je de Yahoo toolbar niet installeert. (tenzij je die wil natuurlijk) iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen