vincent1971 Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Heb bij een webwinkel een harde schijf gekocht. Na 11 maanden is die schijf kapot gegaan, binnen de garantie termijn. Opgestuurd en bevestigd. De schijf wordt echter door de webwinkel niet meer geleverd. Krijg nu een bedrag gecredideerd dat lager ligt dan het aankoopbedrag. Kan voor die prijs geen zelfde vervangende schijf kopen elders ( heb een raid configuratie namelijk ). Ook krijg ik mijn geld niet terug ( bedrag wordt gecrediteerd bij de webwinkel zelf ). Mag dit en wat kan ik doen? Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
pukje Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Origineel bericht van: vincent1971 Heb bij een webwinkel een harde schijf gekocht. Na 11 maanden is die schijf kapot gegaan, binnen de garantie termijn. Opgestuurd en bevestigd. De schijf wordt echter door de webwinkel niet meer geleverd. Krijg nu een bedrag gecredideerd dat lager ligt dan het aankoopbedrag. Kan voor die prijs geen zelfde vervangende schijf kopen elders ( heb een raid configuratie namelijk ). Ook krijg ik mijn geld niet terug ( bedrag wordt gecrediteerd bij de webwinkel zelf ). Mag dit en wat kan ik doen? Ja dat mag binnen de garantie/aansprakelijkheids termijn mag de verkoper de afschrijving in mindering brengen. Ik ben er niet zeker van of hij jou de schadevergoeding als tegoedbon mag geven ,ik denk het niet omdat een tegoed bon geen erkend betalingsmiddel is. Vermoed dat schadevergoeding gewoon uitbetaald moet worden.
NINjak Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Volgens mij mag je een vervanger verwachten en dus gewoon eisen. Eventueel "moet" je wat bijbetalen voorals het oudere type (hd) niet meer leverbaar is maar wel een grotere nieuwere. Ik heb nog nooit eerder gehoord/meegemaakt dat er een bedrag als afschrijving er vanaf getrokken wordt (je heb recht of een vervangende van de zelfde waarde). Hoeveel afschrijving rekenen ze dan voor bijna een jaar aangezien een HD lang mee kan gaan? Als je bv. een Maxtor HD heb en deze kapot naar Maxtor zou sturen krijg je gewoon zo'n zelfde terug en als ze die niet meer hebben één die ze wel hebben. Zou je mij in een PM willen zeggen welke webwinkel zo zou handelen altijd makkelijk om te weten.
alx Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Probleem kan zijn: Vaak wordt garantie afgekocht. Deze disks gaan goedkoper over de toonbank tegen een lagere prijs. Vaak wordt dan een termijn gehanteerd van slechts drie maanden! Maar het consumentenrecht blijft gewoon van toepassing. Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
JohnO Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 werkt zo echt niet. Je koopt een Hd van een winkelier en deze geeft je de garantie. Als dat 3 maanden zijn behoort dat gemeld en vastgelegd te zijn. De normale fabrieksgarantie is echter minimaal 3 jaar! En daar mag je aanspraak op maken Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
youriy Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 misschien is het handig als je hier even rondkijkt. http://www.consuwijzer.nl/ ipv aan leken advies te vragen. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
vincent1971 Geplaatst: 23 januari 2009 Auteur Geplaatst: 23 januari 2009 Origineel bericht van: youriy misschien is het handig als je hier even rondkijkt.http://www.consuwijzer.nl/ ipv aan leken advies te vragen. Heb hier al naar gekeken maar het wordt er niet echt duidelijker van. Mis informatie over met name garantie met aankopen van hardware op die site. Wacht zelf eerst nog maximaal 6 weken. De webwinkel in kwestie heeft aangegeven dat dat de maximale tijd is voor reparatie van de harde schijf. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
vincent1971 Geplaatst: 23 januari 2009 Auteur Geplaatst: 23 januari 2009 Origineel bericht van: NINjak Volgens mij mag je een vervanger verwachten en dus gewoon eisen. Eventueel "moet" je wat bijbetalen voorals het oudere type (hd) niet meer leverbaar is maar wel een grotere nieuwere. Ik heb nog nooit eerder gehoord/meegemaakt dat er een bedrag als afschrijving er vanaf getrokken wordt (je heb recht of een vervangende van de zelfde waarde). Hoeveel afschrijving rekenen ze dan voor bijna een jaar aangezien een HD lang mee kan gaan? Als je bv. een Maxtor HD heb en deze kapot naar Maxtor zou sturen krijg je gewoon zo'n zelfde terug en als ze die niet meer hebben één die ze wel hebben. Zou je mij in een PM willen zeggen welke webwinkel zo zou handelen altijd makkelijk om te weten. pm verstuurd! Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
pukje Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Recht hebben en recht krijgen zijn niet altijd het zelfde. De produktaansprakelijkheid (de wettelijke minimale garantie) geld alleen bij normaal gebruik. Vaak hebben elektro spullen en max temperatuur en max vochtigheid stikker en kan dan beweerd worden "het apparaat stond de vochtig" of "het is te warm geworden". De consument moet het tegendeel bewijzen en dat is dan onmogelijk. Nokia houd b.v. zulke trukjes aan. Verder hoeft nooit meer dan de dagwaarde vergoed te worden.
theparasol Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 De webwinkel stuurt die disc maar onder garantie op naar de fabrikant. Als hij daar gereviseerd is of vervangen door een gezond modernere disc komt die vanzelf weer bij je terug. Je hoeft als klant geen genoegen te nemen met een afkoop bedrag. Trouwens, in een raid mag je altijd een zelfde grote of grotere memberdisc plaatsen. Kortom neem je verantwoording als klant en weiger de afkoopactie en dwing ze de garantie waar te maken! Suc6
pascalletje Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Je kan het eventueel ook bij de fabrikant van de schijf proberen, die geven meestal wel goede garantie. Vaak kun je op de website al controleren of hij nog in de garantie valt. Enigste nadeel is dat je dan de verzendkosten moet betalen... Dreambox 8000 / Dreambox 800 / Dreambox 500HD
theparasol Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Origineel bericht van: pascalletje Je kan het eventueel ook bij de fabrikant van de schijf proberen, die geven meestal wel goede garantie. Vaak kun je op de website al controleren of hij nog in de garantie valt. Enigste nadeel is dat je dan de verzendkosten moet betalen... En dat is nu juist wat die webwinkel moet doen en niet de klant. Het bedrag is te klein, om die paar rotcenten wil je geen ellende maar als ze mij hadden getroffen was die shop goed zuur geweest dat garandeer ik je
Gast gladys Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Haal al jaren mijn spullen bij een grote zaak ten Z.O. van Rotterdam. De meeste spullen probleemloos. Maar als er problemen zijn dan wisselende ervaring. 1. Memory van zelfde merk en grootte maar andere opbouw werkte niet samen met eerder gekocht geheugen. Zonder problemen de oude versie in te ruilen en nieuwe wel passende gekregen. 2. Moederbord na 6 weken kapot. Geen nieuw moederbord gekregen want ik had de verpakking niet meer!. Deze zaak gewezen op gerechterlijke uitspraken dat de garantie het apparaat betreft en niet de verpakking. Onvermurmbaar. Geen ander moederbord maar terug naar de fabriek. 6 Weken later ander moederbord. Werkt prima. 3. Nu een kapotte WD Raptor 74MB van april 2007. Deze zaak verkoopt ze inmiddels niet meer. Kan hem terugbrengen en dan naar de fabriek. Duurt minimaal 4 weken. Benieuwd of er een discussie over het plastic verpakkingszakje komt. Dat heb ik uiteraard niet meer. Heb inmiddels de Western Digital site bezocht. Dit type HD WD740ADFD heeft vanaf de fabriek een garantie van 5 jaar. Echter op mijn aankoopbon staat 24 maanden!!! Jullie horen nog.
theparasol Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Jah... fabrieksgarantie is wat anders dan winkelgarantie. 2 jaar moet een winkel altijd geven... de fabrikant kan nog meer garantie geven maar als er dan wat mee is zul je zelf verzendkosten en andere kosten voor de winkel moeten vergoeden.
Ou-Tannu Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 na die 24 maanden wil de winkelier gewoon het product niet meer vervangen voor je.. je kan het prima zelf aan WD sturen. is vaak nog sneller ook Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen