Ga naar inhoud


Kan mijn quad lnb opgenomen worden in een triax multi houder?


Gast lianne28

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb nu een draaibaar systeem waar ik met veel plezier naar kijk, maar de ervaring is toch dat ik alleen maar naar de 3 astra's kijk en en verder niet. Ik zit er heel sterk aan te denken om een triax 88 te kopen met een multi houder voor de ontvangst van de Astra 1,2 en 3. Maar het volgende ik heb twee twin tuners staan waarvoor ik nu een quad lnb heb samen met een motech 2100. Mijn huidige schotel is een funke 68 cm volgens mij zal ik het niet redden omdaar met een universele houder de drie astra's te pakken of niet?

Nu komt mijn eigenlijke vraag moet je bij de triax schotel net als bij de visiosat kleine/smalle lnb's gebruiken of kan ik mijn "brede" gebruiken voor de astra 1.

index.php?module=pagemaster&PAGE_user_op=view_page&PAGE_id=135&MMN_position=140:25

Ik hoop dat deze link mag het is geen verkoopsite.

De reden dat ik van draaibaar af wil is toch de roest die de motech heeft en de zaptijd. Een visiosat is voor mij geen optie die vind ik te duur.

 

Met vriendelijke groet,

 

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Johan

 

Je lnb zal zonder meer voor de positie 28,2 Astra en 28.5 eurobird1 geschikt zijn.

 

Voor de astra 19.2 en 23.5 is je LNB waarschijnlijk te breed.

Maar je zal toch twee lnb er bij moeten kopen dus dan kan je ook voor de smalle lnb's gaan en dan past het zeker.

 

Bijgaand nog even een foto van jouw quatro lnb.

 

QuatroLNBJ44N_1.jpg

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Het is bijna gelukt ik heb een triax 88 met de multifeed houder van triax en een quad edision twin edision lnb met de breede Thomson LNB aan de praat. Vol ontvangst maar bij het overschakelen naar een andere lnb geeft het soms geen beeld. Ik moet dan in het menu (topfield 5500PVR) schakelen tussen de tuner om beeld en signaal te krijgen. Zou dit aan de thomson lnb liggen dat deze teveel stroom vraagd of aan een slechte diseqc switch (satcon).

 

Gr Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...