Ga naar inhoud


[AZbox HD Elite] eerste indruk


wian

Aanbevolen berichten

Net een AZbox HD Elite getest en ik wilde mijn eerste indrukken alvast met jullie delen.

 

Wordt vrij kaal geleverd;

- geen HDMI/component of scart kabel

- geen handleiding

- wel batterijen voor afstandsbediening

- apparaat is helemaal zwart (anders dan op foto's)

- toetsen voor op het apparaat zien er niet uit (zilver plastic)

- display eenvoudig, maar prima leesbaar (beter dan dm800)

 

Algemeen

- overzichtelijke menu structuur (kan in het Nederlands)

- werkt soepel, ziet er af uit

- SD beeldkwaliteit goed

- HD beeldkwaliteit valt tegen, beetje korrelig als je goed kijkt

- Software updaten via internet werkt erg makkelijk

 

Satontvangst

- standaard FTA, je moet dus zelf een cam installeren

- kan niet vanaf internet, moet dus via usb stick, en kan vervolgens met de afstandsbediening geinstalleerd worden

- maar dit heb ik nog niet gedaan smile

- nog geen kanaal editor beschikbaar! Aarghhh.

- zappen: alleen FTA getest, niet bijzonder snel

 

Mediaspeler

Dit is het grote pluspunt van het apparaat. Ik heb er geen HD in/aan, maar via telnet ingelogd en een netwerkshare gemount. Het apparaat speelt bijna alles af, heerlijk!

- uitzondering: dreambox opnames in ts formaat werken niet frown

(een grote misser, hopelijk doen ze hier nog iets aan)

- bladeren door bestanden is overzichtelijk opgezet, werkt soepel

- ondersteuning voor DVD iso bestanden is goed

- bij uitgepakte DVD's (VIDEO_TS) werkt het menu niet, hij begint gewoon de VOB bestanden af te spelen

- AVI/MKV HD filmpjes in 720P/1080i/1080P werkt allemaal prima (vanaf netwerk!)

- Audio heb ik alleen MP3 en wav getest, moet even op zoek naar lossless bestanden

- Foto's werkt goed, maar erg traag. Denk dat ie wel 10s nodig heeft om een foto te tonen.

 

 

Samengevat

Apparaat maakt een prima indruk. Hij is slechts 1x gecrashed toen ik aan het "zappen" was tussen allerlei verschillende soorten videoformaten. Het is geen dreambox: het apparaat voelt een beetje als een linux mediaspeler waar toevallig ook een DVB-S2 tuner ingestopt is. Hij heeft geen webinterface (wordt wel beweerd op internet, maar ik heb hem niet kunnen vinden, ook niet na software update en alle open poorten te benaderen met firefox). Er is ook geen streaming vanaf je PC mogelijk, errug jammer. Plugin optie zit wel in de menu structuur, maar ik heb geen idee of/welke plugins er beschikbaar zijn. De youtube functie werkt prima en vind ik erg leuk. Als je de filmpjes schermvullend afspeelt ziet het er heel redelijk uit.

 

Nu even een USB stickje zoeken...

 

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

FF zoeken naar deze plugin

 

deze op usb stick zetten (uitgepakt) dan rebooten.

 

Kies voor optie 5 ( boot without update )

 

Dan op de home knop naar plugins en dan manual install pakketje selecteren en OK.

 

Vervolgens ff checken of in /EMU/OpenXcas/incubus alles op 755 staat anders ff doen en de conf en de prio aanpassen.

 

Reboot en draaien maar

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dennis - heb er nu een rotor aanhangen, zal hem zondag proberen te testen met multytenne. Incubus ga ik testen.

 

@D_liver; firmware heb ik vanmiddag online geupdate. Die webinterface zou mooi zijn (bron van dit nieuws?), komt er ook streaming in?

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bron: Azbox

 

Laatste firmware 0.9.1140:

 

Download

 

FF patch.sit renamen naar patch.bin

 

 

Via online update heb je de 0.9.1120 erin, de 1140 presteerd beter metname tav de zaptijden.

 

De 1140 komt niet in de online update, volgende week een major update tov de firmware.

 

Zelf heb ik het idee dat ik hier een absolute winnaar in huis heb ( sinds afgelopen zondag ).

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de box crashed en niet meer opstart kun je deze recoveren met de volgende stappen:

 

1. Plaats de laatste sw op een sub stick en noem deze patch.bin

2. Plaats de usb stick in de box ( en alleen deze usb stick en geen andere usb devices )

3. Herstart de box door b.v. powertoets 5 sec. ingedrukt te houden

4. Na een korte start en check verschijnt onderstaande menu.

5. Nu eerst de bestaande (gecrashte) sw verwijderen met optie 4

6. Daarna de nieuwe sw flashen met optie 1 USB.

7. Afhankelijk van flash file blijft de box soms hangen na het flahsen bij rebooting. Dan kun je de reboot afdwingen door wederom 5 sec. de powertoets ingedrukt te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver
De 1140 komt niet in de online update, volgende week een major update tov de firmware.


1173 (0.9.1173) is uit. Is dat de major update? Wel heeeeel veel bugs in opgelost (zie andere draadje). Weet niet of dit een goed of slecht teken is.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, zal hem vandaag testen. Jammer dat je met deze versie van incubus maar 1 CCcam en 1 gbox server kunt instellen.

 

Met de nieuwe firmware zijn de zaptijden prima, ook van SD naar HD en terug. Het is lastig dat de zenderlijst crap is (ik heb geen zin om met de afstandsbediening een goede lijst in elkaar te knutselen). Je moet steeds door de lijst heen bladeren en dan de volgende goede zender pakken. Is dus moeilijk om het zappen te timen. Hij is bij SD zappen langzamer dan m'n dm800, maar bij SD<->HD maakt het volgens mij niet zoveel uit. Wat vind jij D_liver?

 

Nog wat opmerkingen:

- EPG werkt soms wel, vaak niet

- De helpfunctie in de menu's laat toetsen zien die volgens mij niet op mijn afstandsbediening zitten (alleen op de premium afstandsbediening?)

- Als je er een usb stick indoet, kun je hem meteen gebruiken voor opnames, geen ingewikkelde configuratie

- Opname naar netwerkshare is me nog niet gelukt

- Geen SSH toegang mogelijk. Zie wel config bestanden ervoor, maar werkt nog niet. Bestanden staan op een read-only partitie en hebben niet de juiste rechten.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaptijden doen idd iets onder vergeleken met een dreambox ( wordt aan gewerkt zowel door azbox als door incubus crew )

 

zaptijden tussen hd en sd maakt weinig uit idd.

 

schakelen tussen radio en tv werkt perfect.

 

Idd de ab van de Premium is veel uitgebreider en kan later ook gebruikt worden op de Elite ( Er komt maar 1 firmware uit die zowel voor de Elite als voor de Premium is ) dus met de Elite heb je ook een twintuner. ( firmware verwacht gereed juni 2009 )

 

Settingslijst heb ik wel iets aangepast met de hand, er komt geen settingseditor vanuit Azbox wel de GOGO optie waarbij je voor de download aan kunt geven welke sateliet (-en) en voorkeurs boeketten.

 

Idd inpluggen op usb en gebruiken maar via netwerk opnemen ook nog niet getest hiero.

Ssh is er idd uitgesloopt in de laatste 3 firmwares sindsdien is de netwerk snelheid behoorlijk verbeterd.

 

De 1173 is niet de major update

 

Al met al een goede en stabiele box is mijn mening voor een zeer betaalbare prijs

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...