focus103 Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Weet iemand of er een video of sat reciever is waar dit nicam IC is gebruikt ? MC44C404 NICAM Stereo Encoder single-chip. Ik heb op internet maar niks kunnen vinden. Het is voor een proef met ATV.
Moderator ceesv Geplaatst: 24 januari 2009 Moderator Geplaatst: 24 januari 2009 Citaat: MC44C404 NICAM Stereo Encoder single-chip. Waarom zou een ontvanger een encoder chip hebben? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
columbo Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 Origineel bericht van: focus103 Weet iemand of er een video of sat reciever is waar dit nicam IC is gebruikt ? MC44C404 NICAM Stereo Encoder single-chip. Ik heb op internet maar niks kunnen vinden. Het is voor een proef met ATV. Ik ken alleen ATV+een oosterijkse zender deze zend alleen in normaal stereo uit,NICAM wordt niet gebruikt in digitale ontvangst op sateliet,werd vroeger in het annaloge tijdperk heel weinig gebruikt,had op mijn philips VHS rec.een toets met nicam zitten deze had volgens de handleiding geen functie.
Moderator Matchless Geplaatst: 24 januari 2009 Moderator Geplaatst: 24 januari 2009 Het kan ook A(mateur)TV zijn. Dat is een onderdeel in de zend amateurisme. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
trust Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 http://www.pi6tv.net/ Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
columbo Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 Voortaan Duidelijke formuleringen geven,daar sommige afkortingen meerdere toepasingen hebben.dan wort u sneller aan de juiste informatie geholpen.
matthew_be_wvl Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 Origineel bericht van: columbo NICAM wordt niet gebruikt in digitale ontvangst op sateliet,werd vroeger in het analoge tijdperk heel weinig gebruikt. Inderdaad, het wordt niet voor digitale satellietontvangst gebruikt, maar hier in Vlaanderen wordt het nog steeds op de analoge kabel gebruikt hoor, voor de meeste zenders zelfs. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
focus103 Geplaatst: 24 januari 2009 Auteur Geplaatst: 24 januari 2009 Sorry maar ja het gaat dus om Amatuer Tele-Visie. columbo Had die vhs recorder een nicam ontvanger of/en een nicam UHF modulator ?(het gaat dus om de modulator) Voor de duidelijkheid het is dus een ENcoder die zit dus in de modulator voor het signaal via coax naar de TV. Maar evengoed bedankt voor de reacties.
columbo Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 geen van bijde,het gaat om een HIFI stereo VR 703 Machline van philips,Met TeleText funktie deze heeft alleen nicam op de afstand bediening staan,maar heeft verder geen funktie volgens de gebruiks aanwijzing,daar het een produkt voor nederland is,Nicam is in Nederland nooit gebruikt zover ik weet.
columbo Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 ik heb een schema met oa nicam gevonden.zie bijlage.of je er iets aan hebt?betreft philips vcr.
focus103 Geplaatst: 26 januari 2009 Auteur Geplaatst: 26 januari 2009 columbo Bedankt. Maar het gaat om een encoder van type MC44C404. Even goed bedankt en zal het in mijn gedachte houden dat je dat schema bezit. groeten peter
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen