pukje Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 dat vraag ik nou net aan jou ,ik zie toch die relatie niet
theparasol Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Citaat: Zou zeggen denk er maar eens over na waarom een mailsever een hoge TTL moet hebben.
pukje Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 we hebben het niet over een mailserver ,ik zie niet waarom een lage dns ttl spam bevorderd
boaz Geplaatst: 25 januari 2009 Auteur Geplaatst: 25 januari 2009 Origineel bericht van: pukje we hebben het niet over een mailserver ,ik zie niet waarom een lage dns ttl spam bevorderd Nee, we hadden het over een stroomstoring en een nieuw IP wat volgens de provider niet mogelijk is. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
pukje Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 boaz volkomen gelijk sory voor het afdwalen
theparasol Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Origineel bericht van: boaz Nee, we hadden het over een stroomstoring en een nieuw IP wat volgens de provider niet mogelijk is. Correctie domme helpdesk hetnet. In de tijd van de stroomstoring is je DHCP lease verlopen en ingepikt door een ander. De kaarten/ip's zijn opnieuw geschud en jij hebt pech. Zou zeggen wederom mail sturen en vragen om kundige behandeling en oplossing! Schadevergoeding lijkt me hier op z'n plek want tegen de afspraken in hebben ze een nieuw ip-adres verstrekt. Als je zou willen kun je nav dit akkefietje suc6vol je contract beeindigen en een echte provider opzoeken. Hetnet is en blijft voor surfende eindgebruikers. Hun serviceorgaan is dan ook getrained op het helpen van dit soort n00bs!
pukje Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Origineel bericht van: theparasol Correctie domme helpdesk hetnet. In de tijd van de stroomstoring is je DHCP lease verlopen en ingepikt door een ander. De kaarten/ip's zijn opnieuw geschud en jij hebt pech. Ben er niet helemaal zeker van of het domweg door de dhcp komt dacht dat de routing via kpn-adsl netwerk ipnr gebonden is. Verder heb ik eens voor een niet werken xs4all adsl gebeld zonder enige info maar wist wel het oude (2 weken niet gebruikt) ip nummer en xs4all kon aan de ipnummer zien wie en wat. Hier in belgie hebben we dynamische ip nummers ,ieder 36 uur krijg ik een nieuw ip nummer maar de ipnummers blijven altijd binnen een range ,denk de range van de adsl tel centrale.
theparasol Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 is gewoon een dhcp pool met wat lange leases erin. Zeelandnet werkt ook zo. Op verzoek gooien ze je in een static pool. Je mac adres aan de wanside van je modem bepaalt je ip. Verander je het mac adres dan verandert je ip ook automatisch. Met dsl werkt het anders, met mijn huidige provider kreeg ik tijdens aansluiten een vraag of ik die en die was en verzoek dit te bevestigen. Volgensmij kunnen ze zien in welk slot dat je aangeprikt bent in de centrale. Echter hetnet werkt met PPPoA, aan je username en password is een fixed ip gebonden. Blijkbaar is dat om onduidelijke reden niet meer beschikbaar/aangepast en heeft boaz volautomatisch een andere toegewezen gekregen.
boaz Geplaatst: 26 januari 2009 Auteur Geplaatst: 26 januari 2009 Origineel bericht van: pukje boaz volkomen gelijk sory voor het afdwalen Geeft niet hoor, friste het geheugen weer wat op. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
boaz Geplaatst: 5 februari 2009 Auteur Geplaatst: 5 februari 2009 Om weer even on topic te komen, vorige week toch maar eens gebeld a raison van 45 eurocentjes, wachtrijtje enz. Maar uiteindelijk iemand die de klacht serieus nam, het probleem begreep (beveiligde netwerk inlog met o.a. IP controle) en hij ging wat testen (met mij aan de lijn hangend). Na enige tijd bleek ik dus inderdaad een ander IP te hebben, een fall back IP, er was een storing, nog iemand had geklaagd, maar na het weekeinde moest ik de boel maar eens resetten (hé, een Fritzbox is toch van XS4All ). Ipv resetten maar eens de originele Speedtouch aan het net gehangen (bij laatste gebruik het goede IP), maar nee hoor, het nieuwe IP. Ik moest eigenlijk bellen, maar heb toch maar eens een mail gestuurd, ben benieuwd, wordt vervolgd. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
boaz Geplaatst: 8 februari 2009 Auteur Geplaatst: 8 februari 2009 Nou, zonet de derde versie van HetNet gekregen. Eerst was het kan niet, toen een fall back wegens tijdelijke storing en de laatste versie is: Geachte heer / mevrouw, U geeft aan een nieuw IP-adres van ons toegewezen te hebben. Sporadisch komt het voor dat wij om technische redenen een nieuw IP-adres aan u moeten toekennen. Uiteraard zijn wij ons ervan bewust dat u graag uw eerst toegewezen IP-adres wilt blijven gebruiken. Echter, om onze kwaliteit te waarborgen en te voldoen aan de benodigde capaciteiten in onze wijkcentrales is technische innovatie nodig, waardoor het kan voorkomen dat u van IP-adres moet veranderen om dit te waarborgen. Uiteraard kunnen wij ons inleven in uw situatie, toch vragen wij om uw begrip. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Het Net ______________________________________ Jaja, gewoon te lui om het te corrigeren. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
theparasol Geplaatst: 8 februari 2009 Geplaatst: 8 februari 2009 Eens zien of ze nog lui zijn als ze van jou een rekening ontvangen ivm aanpassingen die rechtstreeks voortvloeien uit hun onaangekondigde wijziging van het ip-adres Toch wel heel rare gang van zaken bij het net: 1) kan niet 2) fallback 3) technische noodzaak Gewoon doorgaan, versie 4 (gokje!) 4) account per abuis aangepast Als je het voorgaande ip-adres bv pingt, komt er dan wat terug?
pukje Geplaatst: 8 februari 2009 Geplaatst: 8 februari 2009 ze zeggen dat je een vast ip adres hebt maar in de voorwaarden staat dat als het noodzakelijk is het ip veranderd wordt. Heb het zelf al een paar keer meegemaakt 1 abbo bij tiscali via kpn mxstream 2 abbo via tiscali eigen netwerk ,nieuw ip 3. overname planet ,nieuw ip nummer 4. planet reorganisatie ,nieuw ip nummer 5. planet wordt kpn,nog het zelfde ip nummer hoe lang ?
boaz Geplaatst: 8 februari 2009 Auteur Geplaatst: 8 februari 2009 Origineel bericht van: theparasol Gewoon doorgaan, versie 4 (gokje!) 4) account per abuis aangepast Als je het voorgaande ip-adres bv pingt, komt er dan wat terug? Gokje 4, toevallig net na een stroomstoring Laatst keer dat ik teste kwam er niets terug. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
theparasol Geplaatst: 8 februari 2009 Geplaatst: 8 februari 2009 Door stroomstoring lease table verloren gegaan en quick and dirty fix maar gewoon naar eigen inzichten wat ip's toegewezen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen