Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten


Geplaatst:
Origineel bericht van: pukje
we hebben het niet over een mailserver ,ik zie niet waarom een
lage dns ttl spam bevorderd


Nee, we hadden het over een stroomstoring en een nieuw IP wat volgens de provider niet mogelijk is. whistle

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:
Origineel bericht van: boaz
Nee, we hadden het over een stroomstoring en een nieuw IP wat volgens de provider niet mogelijk is. whistle


Correctie domme helpdesk hetnet. In de tijd van de stroomstoring is je DHCP lease verlopen en ingepikt door een ander.
De kaarten/ip's zijn opnieuw geschud en jij hebt pech.

Zou zeggen wederom mail sturen en vragen om kundige behandeling en oplossing! Schadevergoeding lijkt me hier op z'n plek want tegen de afspraken in hebben ze een nieuw ip-adres verstrekt.
Als je zou willen kun je nav dit akkefietje suc6vol je contract beeindigen en een echte provider opzoeken.

Hetnet is en blijft voor surfende eindgebruikers. Hun serviceorgaan is dan ook getrained op het helpen van dit soort n00bs!
Geplaatst:
Origineel bericht van: theparasol


Correctie domme helpdesk hetnet. In de tijd van de stroomstoring is je DHCP lease verlopen en ingepikt door een ander.
De kaarten/ip's zijn opnieuw geschud en jij hebt pech.


Ben er niet helemaal zeker van of het domweg door de dhcp komt
dacht dat de routing via kpn-adsl netwerk ipnr gebonden is.

Verder heb ik eens voor een niet werken xs4all adsl gebeld zonder
enige info maar wist wel het oude (2 weken niet gebruikt) ip
nummer en xs4all kon aan de ipnummer zien wie en wat.

Hier in belgie hebben we dynamische ip nummers ,ieder 36 uur
krijg ik een nieuw ip nummer mad maar de ipnummers blijven
altijd binnen een range ,denk de range van de adsl tel centrale.
Geplaatst:

is gewoon een dhcp pool met wat lange leases erin.

Zeelandnet werkt ook zo. Op verzoek gooien ze je in een static pool. Je mac adres aan de wanside van je modem bepaalt je ip.

Verander je het mac adres dan verandert je ip ook automatisch.

 

Met dsl werkt het anders, met mijn huidige provider kreeg ik tijdens aansluiten een vraag of ik die en die was en verzoek dit te bevestigen. Volgensmij kunnen ze zien in welk slot dat je aangeprikt bent in de centrale.

 

Echter hetnet werkt met PPPoA, aan je username en password is een fixed ip gebonden. Blijkbaar is dat om onduidelijke reden niet meer beschikbaar/aangepast en heeft boaz volautomatisch een andere toegewezen gekregen.

 

Geplaatst:
Origineel bericht van: pukje
boaz volkomen gelijk sory voor het afdwalen



Geeft niet hoor, friste het geheugen weer wat op. wink

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Om weer even on topic te komen, vorige week toch maar eens gebeld a raison van 45 eurocentjes, wachtrijtje enz.

Maar uiteindelijk iemand die de klacht serieus nam, het probleem begreep (beveiligde netwerk inlog met o.a. IP controle) en hij ging wat testen (met mij aan de lijn hangend).

Na enige tijd bleek ik dus inderdaad een ander IP te hebben, een fall back IP, er was een storing, nog iemand had geklaagd, maar na het weekeinde moest ik de boel maar eens resetten (hé, een Fritzbox is toch van XS4All confused). Ipv resetten maar eens de originele Speedtouch aan het net gehangen (bij laatste gebruik het goede IP), maar nee hoor, het nieuwe IP.

Ik moest eigenlijk bellen, maar heb toch maar eens een mail gestuurd, ben benieuwd, wordt vervolgd.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Nou, zonet de derde versie van HetNet gekregen.

 

Eerst was het kan niet, toen een fall back wegens tijdelijke storing en de laatste versie is:

 

Geachte heer / mevrouw,

 

U geeft aan een nieuw IP-adres van ons toegewezen te hebben.

 

Sporadisch komt het voor dat wij om technische redenen een nieuw IP-adres aan u moeten toekennen. Uiteraard zijn wij ons ervan bewust dat u graag uw eerst toegewezen IP-adres wilt blijven gebruiken.

 

Echter, om onze kwaliteit te waarborgen en te voldoen aan de benodigde capaciteiten in onze wijkcentrales is technische innovatie nodig, waardoor het kan voorkomen dat u van IP-adres moet veranderen om dit te waarborgen.

 

Uiteraard kunnen wij ons inleven in uw situatie, toch vragen wij om uw begrip.

 

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Het Net

______________________________________

 

Jaja, gewoon te lui om het te corrigeren.

 

 

 

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Eens zien of ze nog lui zijn als ze van jou een rekening ontvangen ivm aanpassingen die rechtstreeks voortvloeien uit hun onaangekondigde wijziging van het ip-adres wink

 

Toch wel heel rare gang van zaken bij het net:

 

1) kan niet

 

2) fallback

 

3) technische noodzaak

 

Gewoon doorgaan, versie 4 (gokje!)

 

4) account per abuis aangepast

 

 

Als je het voorgaande ip-adres bv pingt, komt er dan wat terug?

Geplaatst:

ze zeggen dat je een vast ip adres hebt maar in de voorwaarden

staat dat als het noodzakelijk is het ip veranderd wordt.

 

Heb het zelf al een paar keer meegemaakt

1 abbo bij tiscali via kpn mxstream

2 abbo via tiscali eigen netwerk ,nieuw ip

3. overname planet ,nieuw ip nummer

4. planet reorganisatie ,nieuw ip nummer

5. planet wordt kpn,nog het zelfde ip nummer hoe lang ?

 

Geplaatst:
Origineel bericht van: theparasol

Gewoon doorgaan, versie 4 (gokje!)

4) account per abuis aangepast
Als je het voorgaande ip-adres bv pingt, komt er dan wat terug?


Gokje 4, toevallig net na een stroomstoring whistle

Laatst keer dat ik teste kwam er niets terug.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...