Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij alle providers speelt dit probleem, firmware of niet, ook buiten nederland.

Daar je het modem eerst zou moet H*cken bij KPN je bent immers alleen user beginnen we niet aan de firmware, je hebt het ding in bruikleen, je huurt het niet eens. Om admin te worden bestaat het bekende verhaal maar dat lost kapotte hardware niet op.

Ik ben op mijn kapotte Sweex ook admin, maar stuk blijft ie.

Bij XS4all schijn je admin te zijn???

Ik herinner me nog die geweldige NOKIA en Humax ontvangers die nu gezien ondingen waren. Ik zeg erbij dat alles wat ik van Alcatel/Thomson gezien heb niet bijster is op de Thomson CRT slaapkamer TVtje na. De Alcatel Swing mobieltjes, mijn hemeltje.

@Ton SkiDutch, als ik zeg van Zuid-Afrika tot weet ik waar dan hebben we de zaak goed bekeken en heel wat threads in paar talen aangaande de 780 doorgenomen. Waarschijnlijk draai jij standaard op LAN, default SSSID en default WPA??? Laten we het simpeler houden dat iets veelvuldig een re-set triggert. Nog al wat mensen zeggen dat hun internetradiootje of andere laptop aanzetten genoeg is om hem daartoe te bewegen. Ik heb een internetradiootje frown

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

• Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Hoi

Citaat:
Waarschijnlijk draai jij standaard op LAN, default SSSID en default WPA??? Laten we het simpeler houden dat iets veelvuldig een re-set triggert

neen ik geloof nog steeds niet in wireless

(uhm enkel bij anderen, maar niet bij mij)

en neen ik heb die SSID en WPA (al zeker) ondanks dat die uit is op andere codes ingesteld.

dan zul je toch een tweede kassie + WL achter de (niet wireless ingeschakelde) 780WL moeten zetten

als KPN andere niet wil supporten.

ik had hem overigens gratis gekregen

en een gegeven paard... :D

of 't beest heeft kiespijn

chiao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

Net 2e exemplaar ontvangen, binnen de 10 minuten kuren.

Kwam bevroren binnen met TPG en ontdooide vrij snel.

Voetenkacheltje.

Onthoudt settings maar gaat wel voortdurend in reset. Morgen zal hij zijn settings ook wel niet onthouden.

510 maar weer terug op de lijn.

KPN ga toch eens met je leverancier om de tafel zitten of neem een ander merk.

Geplaatst:

zou wel eens kunnen

de voeding van 510 aan de 780wl kan niet genoeg leveren

dat zal rudolfdebeer toch niet hebben gedaan

maar ook de netspanning aan je stopcontact wil wel eens fluctueren

(dat had ik ook bij een kennis)

ander stopcontact en opgelost.

maar het is wel een zoektocht naar 't juiste middel tegen dat symptoom van resetten.

kan een linesync ermee te maken hebben?

chiao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

Configureer je hem wel??

Als je hem uit de doos haalt en de stroom er op zet, wacht tot internet lampje brand doet ie het dan ook gelijk?? Kum je dan gelijk internetten??

Als het internet lampje uit blijft heb je de goeie!!

Geplaatst:

Beide deden het gelijk uit de doos.

Bij de tweede moest ik echter wireless activeren.

In alle gevallen na enig lampjes gedoe internet lampje aan.

waarom moet het uitblijven volgens jou?.

En die stroom is goed omdat ik weet niet wat voor andere spulleboel fantastisch draait hier.

ST 780 WL heeft slechte reputatie. Google maar eens rond.

Deze spontane re-set wordt wereldwijd gerapporteerd.

Vervuilde stroom? cos phi verhaal? ja kennen we nog, maar niet na de adapter. ik voed dat ding niet 3 phase krachtstoom direct immers. Jullie wel?

Laatse rare geval was simpeler: slecht doorgesoldeerd punt. Dit zie je vrij vaak.

Reset komt door commando of het aan ground leggen van een punt. Beide komt ophetzelfde neer een beetje.

Geplaatst:

Als je modem inlogd met mac adres, wat ie nu doet, meld hij zich aan op het KPN IPB netwerk. En ik denk dat je modem onbekent is in het netwerk en datie daarom blijft rebooten/reseten.

Vul je eigen gebruikersnaam en wachtwoord in en je reset probleem is verholpen..(denk ik)

Geplaatst:

Bij KPN valt niks in te stellen, en actief meedenken aan een groter probleem dan ze hebben is kennelijk geen behoefte.

Als je maar niks veranderd aan de default loopt ie misschien op de uitgeleverde SSID en WPA en in godsnaam niet van de stroom afhalen. Nr. 2 afgeleverd loopt al snel naar 60 graden binnenwerk net als nr 1. Dan gooi ik hem liever uit.

Beveiligingsprobleem, hij is kennelijk alleen bruikbaar onder door KPN ingestelde user en pass. Lek als een mandje. Zijn logfiles ook eens bekeken, minder leuke events, changing firewall level from outside ???

En ik ga geen hele container aftesten, daar ik het resultaat al kan raden.

Geplaatst:

Lijkt me zeer eenvoudig:

Contract opzeggen met als reden dat je geen brandgevaarlijk en softwarematig slecht beveiligd apparaat in huis opgesteld wenst te hebben.

Stel ze wel even voor de keuze dat je ze nog tot datum x in de gelegenheid stelt een monteur langs te sturen die alles tot jouw tevredenheid oplost.

En nu maar hopen dat die monteur geen afwijking in de netspanning ontdekt wink

Geplaatst:

Zo zwartkijkerig ben ik nou ook weer niet, zit bij Planet van dag een. Maar de verstrekte hardware is het bepaald niet.

En zo eenvoudig provider hoppen is het nu ook weer niet.

Voor de goede orde: Zou een monteur beter zijn dan ik?

Ik hoef niks te hopen. Dat testje kun je zelf eenvoudig doen door hem elders aan te sluiten. Was het de spanning deed hij het factory default ook niet.

De laatste keer dat ik een monteur liet komen, kwam hij er zelf niet uit. Energiebedrijf (ander pand), KPN dit pand.

Kijk Ton Skydutch zei het al gratis gegeven paard, helaas niet zo waardevol.

Geplaatst:

Doe niet zo raar, modem mankeerd niets aan, je hebt gewoon de verkeerde..

Ik weet zeker dat als je je eigen planet gegevens invuld

dat je probleem is verholpen..

Klik in de webinterface links op connection, en dan internet en rechts bovenin staat details ofzo..

Als het goed is kom je dan in de ppp login pagina..

Daar zal nu als gebruikersnaam het mac-address van het modem staan gevolgd door @direct-adsl met als wachtwoord KPN..

Haal dit allemaal weg en vul je eigen planet gegevens in, die ook in je 510 staan. Klik op verbinden en klaar..

Alleen als je je modem uit zet , spanningsloos, kun je weer opnieuw beginnen, denk ik..

Vandaar dat je niet de goede modem hebt..is een internet plus bellen modem..

Je moet er eentje hebben waarbij het internet lampje uitblijfd nadat je de spanning er op hebt gezet..Dan via interne wizard setup volgen, die je dan ook vraagd om je planet gegevens in te vullen, twee keer ok klikken klaar..En dan gaat pas het intenet lampje branden..

Geplaatst:

Ik heb de die beruchte Experia uitvoering en in mijn menu kan ik niks van dat alles. Dichtgetimmerd!!!

Kun je van KPN ook iets anders krijgen?

Geplaatst:

Kom je een moderne speedtouch modem tegen met dergelijke gelockte firmware, doe dan het volgende: Zet het modem uit en schakel deze in houdt hierbij de reset knop ingedrukt totdat het powerlampje afwisselend rood en groen gaat knipperen.

Het modem is nu in de upgrade mode, je heb nu 2 minuten de tijd om een standaard speedtouch firmware erin te schieten.

Dan is het gedaan met je gelockte menu en kan je hem volledig naar eigen inzichten afstellen!

Geplaatst:

KPN levert alleen nog maar de verkeerde problematische Experia uitvoering uit wel wetende dat ze dit probleem hebben. Die met rood menu dus. Internet+ bellen.

De ST 780 WL met blauw menu, wel instelbaar is niet meer te krijgen.

Net deskundige aan de lijn gehad.

Jongens, svp goede aanbeveling voor iets niet van KPN uit de groep bij deze.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen