ronaldsl Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 Hoi, Ik wou vanmiddag mn pc opnieuw installeren. Ik liep tegen het probleem aan dat mn C: schijf een SATA is. Ik heb van de CD van het moederbord verschillende drivers op diskette gezet. Bij de Windows installatie (via F6) pakt die ook wel die bestandjes op diskette, echter mn C schijf laat ie niet zien. Moederbord Asrock 775 Dual VSTA C: schijf WD800JD (80 GB sata) Geen RAID Iemand een idee wat ik fout doe, of nog kan doen ? Moet ik iets in de bios doen ? Groet, Ronald
Crest Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 Beste is een XP installatieschijf met SP3 er op geintegreerd. Dat kan het beste met Nlite. Ingredienten zijn de XP schijf en de gedownloade SP3. Met die 2 kan Nlite een mooie installatiecd maken, waarmee je tijdens de installatie wel alle schijven ziet, zonder dat je op F6 hoeft te drukken.
Gast Ronaldinho- Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 Floppy's weigeren wel vaker , ik zal even een nieuwe maken.
WPW Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 Zeker weten dat je de juiste versie drivers hebt? als je C: niet ziet na met F6 de floppy hebt geladen dat zijn de drivers niet goed. For windows XP. You need 7.8.0.1012 (Intel® Matrix Storage Manager Driver) and the files: iaahci.cat iaahci.inf iastor.cat iastor.inf iastor.sys txtsetup.oem copy /b/y ia*.* %windir%\system32\drivers md "C:\SataDrivers" copy /b/y *.* "C:\SataDrivers" Reboot windows, als deze om drivers vraagt dan navigeren naar die SataDrivers map. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
ronaldsl Geplaatst: 24 januari 2009 Auteur Geplaatst: 24 januari 2009 Hee, Ik heb de drivers (sata2) van de cd afgehaald van mn moederbord. Ik kopieer dus de volgende bestanden naar flop: (staat ook in de readme op de CD) jahci Jahci jgogo JMahci Jmicron txtsetup Zijn de drivers NIET moederbord afhankelijk ? Ik heb hier geen idee van.... Ronald
ronaldsl Geplaatst: 24 januari 2009 Auteur Geplaatst: 24 januari 2009 Nlite ken ik niet, zal er ff induiken. dank Ronald
Crest Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 Heb je voortaan een betere installatiecd en je hoeft niet te updaten naar SP3. Dat scheelt een hoop tijd.
NINjak Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 In de bios van mijn moederbord kan ik mijn SATA zo instellen dat hij zich als een normale IDE gaat gedragen! Op deze manier heb ik bij een nieuwe windows installatie helemaal geen extra drivers en dus F6 nodig
ronaldsl Geplaatst: 25 januari 2009 Auteur Geplaatst: 25 januari 2009 Ik heb met Nlite een DvD gemaakt, die helaas niet boot. Nu start ik de installatie dvd in windows zelf, en hij maakt voorbereidingen, kopieert bestanden etc.... maar ? GAAT ie ook vragen op welke harddisk ? Ik vertrouwde het niet meer en heb het onderbroken, want straks gaat ie op de verkeerde schijf installeren. DUS vraagt ie naar de harddisk ? Groet, Ronald
Sigma Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 heb hier het zelfde moederboard het heeft niks met SP2 of 3 te maken ik boot van XP SP1 cd en het werkt gewoon bij mij staat in de bios wel de hdd op non raid en haal de andere hdd even los kun je die ook niet perongelijk wissen zie onderstaande uit handleiding 2.14 Installing Windows® 2000 / XP / XP 64-bit / VistaTM Without RAID Functions If you want to install Windows® 2000 / Windows® XP / Windows® XP-64bit / Windows® VistaTM on your SATA HDDs without RAID functions or you want to install Windows® 2000 / Windows® XP / Windows® XP-64bit / Windows® VistaTM on your IDE HDDs instead of SATA HDDs, please follow the below steps. STEP 1: Set Up BIOS. A. Enter BIOS SETUP UTILITY Advanced screen IDE Configuration. B. Set the “Onboard SATA Operation Mode” option from [RAID] to [non-RAID]. STEP 2: Install Windows® 2000 / Windows® XP / Windows® XP-64bit / Windows® VistaTM OS on your system. After setting up BIOS, you can start to install Windows® 2000 / Windows® XP / Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Crest Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Een uitleg over installeren kun je vinden via google. Zie b.v. http://www.computerfeeling.nl/pages/installwinXP.asp Een Nederlandse handleiding Nlite vind je hier: http://www.shadowmovie.nl/nlite/navigatie.htm Nlite zelf vind je hier: http://www.nliteos.com/download.html Je DVD moet zelf opstartbaar zijn als je het goed doet! Succes.
ronaldsl Geplaatst: 25 januari 2009 Auteur Geplaatst: 25 januari 2009 oke............... Nog een keer Nlite gedaan en een CD kunnen maken... Draaien, en jawel hoor, hij ziet C en gaat daarop installeren. Het gaat allemaal goed, ECHTER de D schijf is nu C en andersom.. en dit kan ik in schijfbeheer niet veranderen. ??? Ronald
WPW Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 2de disk losmaken en opnieuw beginnen. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Crest Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Origineel bericht van: ronaldsl oke............... Nog een keer Nlite gedaan en een CD kunnen maken... Draaien, en jawel hoor, hij ziet C en gaat daarop installeren. Het gaat allemaal goed, ECHTER de D schijf is nu C en andersom.. en dit kan ik in schijfbeheer niet veranderen. ??? Ronald Geef de partitie waar data op zit een schijfnaam, zodat je die goed herkend tijdens de setup van XP. Dan opnieuw XP setup draaien. De partitie waar XP nu op staat verwijderen en opnieuw de partitie aanmaken en formatteren. Dan de pc eerst opnieuw opstarten en via de setup kijken of de juiste partitie nu wel de C is. Als dat zo is dan kun je daarop XP installeren. Alle andere sschijfletters kun je vis diskmanagement wijzigigen, maar niet die van de schijf waar XP op staat.
ronaldsl Geplaatst: 25 januari 2009 Auteur Geplaatst: 25 januari 2009 DE installatie is wel degelijk op de OORSPRONKELIJKE C schijf gebeurt. Het klopt allemaal, echter....C is nu D en D is nu C...... schiet mij maar lek !! ha ha ha ronald Computer werkt wel weer enorm snel.......
Aanbevolen berichten