Soulman Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Een collega van mij heeft gevraagd of ik een draadloos netwerkje kan maken bij hem. Hij is kabelklant bij Ziggo. Nu heb ik geen ervaring met kabelinternet. Als ik een draadloze router aanschaf (die achter zijn modem komt) ben ik dan vrij in m'n keuze of moet het een speciale "voor de kabel" uitvoering zijn? Heeft iemand ook nog tips voor bepaalde types (prijs/kwaliteit) Het is slechts om wat laptops draadloos te verbinden en een vaste verbinding naar een desktop. thx (twijfelde tussen wifi en hardware topic.....) Nokia Dboxen Sportster Neutrino, DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli 88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB
Tonskidutch Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Citaat: Als ik een draadloze router aanschaf (die achter zijn modem komt) ben ik dan vrij in m'n keuze ja kan is enkel zo dat ie geloof ik het PC mac-adres moet kunnen cloonen. want kabelmodems hebben een vast ingestelde verbinding met de netwerkkaart van de pc. chiao The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast Ronaldinho- Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Sitecom routers werken uitstekend met de kabel van Ziggo.
theparasol Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch want kabelmodems hebben een vast ingestelde verbinding met de netwerkkaart van de pc. En als ze dat niet hebben dan moet je vaak een bepaalde computername gebruiken. Deze naam vul je dan gewoon als hostname in je router in. Feitelijk voldoet iedere wlan router muv de zuivere dsl wlan routers. Kies dus een wlan router met een WAN aansluiting en het gaat beslist goedkomen. Goede keuze is bv draytek.
Ome Merde Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 ik heb, toen ik nog klant was bij die idioten, een wireless router van Linksys gebruikt (WRT54G), dat was het enige wat altijd goed werkte merDe deze ruimte is te huur
Soulman Geplaatst: 25 januari 2009 Auteur Geplaatst: 25 januari 2009 Allemaal bedankt voor de aanwijzingen! Ik zal hem een linksys laten aanschaffen, die ken ik in ieder geval al! Nokia Dboxen Sportster Neutrino, DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli 88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB
Soulman Geplaatst: 25 januari 2009 Auteur Geplaatst: 25 januari 2009 Ik lees wel op diverse sites dat er met veel routers in het ziggo netwerk problemen zijn. Ook met de Linksys 54G. De GL lijkt echter probleemloos te werken in de combi..... Nokia Dboxen Sportster Neutrino, DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli 88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB
Ome Merde Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 sinds Ziggo nieuwe DHCP servers heeft is het één en al ellende. ik heb tot nu toe alleen goede ervaringen met wrt54g's (ook gl's maar zeker de "oude") die de nieuwe IP-adressen zo over neemt. Asus router, Sweex routers en zelfs hun "eigen" Netgears nemen met veel pijn en moeite (vaak niet) de juiste IP adressen over. vaak blijven ze steken op de DNS servers van Ziggo, ze ff statisch invoeren en je probleem is weg. ik heb het al vaker gezegd, amateurs, maargoed, daar gaat dit topic niet over merDe deze ruimte is te huur
theparasol Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Heeft ziggo tegenwoordig 3 dns servers wellicht? Veel routers kunnen niet tegen de "overloop" en hebben maar plek voor 2. Tip als je dns services niet weet gebruik dan bv (tijdelijk): 4.2.2.2 of (4.2.2.3, 4.2.2.4 of 4.2.2.5)
Soulman Geplaatst: 25 januari 2009 Auteur Geplaatst: 25 januari 2009 Ook over die g's lees ik ellende (versie 5 ...???) Ik hoop maar dat het met de GL allemaal goed gaat. Hoe ik e.e.a. in combinatie met het modem moet instellen weet ik nog niet, maar dat zal toch niet al te lastig zijn..... Ik spiek eerst wel in mijn eigen settings van de XS4all (KPN) lijn Nokia Dboxen Sportster Neutrino, DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli 88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB
Gast gladys Geplaatst: 26 januari 2009 Geplaatst: 26 januari 2009 In Amstelveen (Ziggo) en in Amsterdam (UPC) een Linksys WRT54G als draadloos modem/accespoint achter het kabelmodem. PC en laptop er op. Werkt probleemloos. Voor 25 pleuries van de bekende 2e hands site.
Soulman Geplaatst: 27 januari 2009 Auteur Geplaatst: 27 januari 2009 met een versie 5? Nokia Dboxen Sportster Neutrino, DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli 88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB
Oldereast Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 Ziggo werkt tegenwoordig (weet niet of dat al in alle regio's zo is) met macadressen. Het modem meldt zich aan met het macadres van het aangesloten apparaat (pc of router) Sluit je een router aan NADAT je er al een pc aan had hangen, moet je zorgen dat DAT mac adres in je router komt. Het maakt weinig uit welke router je gebruikt, als je maar het mac adres kan clonen. Je kan beter geen low budget kopen zoals sweex want die is alleen geschikt om je brood mee te ontdooien. Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
Soulman Geplaatst: 27 januari 2009 Auteur Geplaatst: 27 januari 2009 Dat vind ik toch wel een mooie extra functionaliteit hoor Nee, het wordt een Linksys. Alleen is die g uitvoering inderdaad makkelijk te vinden op het web, en is de GL iets duurder. Dus als de G het perse ook goed zou doen dat is dat een overweging waard. Nokia Dboxen Sportster Neutrino, DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli 88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen