goto Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Je kent de mensen nog niet echt goed,dus ik zou met een grote bos bloemen er naar toe gaan,meestal wordt dat ( in elke cultuur ) wel gewaardeerd. @Merde : bij de frietzaak op de hoek wel een extra kroket gekregen met oud/nieuw .... :-) compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.
paqbro Geplaatst: 26 januari 2009 Geplaatst: 26 januari 2009 Origineel bericht van: ceesv ... Overigens liepen wij nog met knuppels in een berenvel, toe "zij" al "beschaafd" waren... Hier mis ik het verband even (los van het feit dat ik geen knuppel hanteer ) Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)
Vette73 Geplaatst: 28 januari 2009 Geplaatst: 28 januari 2009 Mocht jouw gastheer kinderen hebben, dan maak je indruk als je voor de kids 'hong bao' meeneemt. 'hong bao' betekent letterlijk 'rode enveloppe' en de bedoeling is dat je daat wat geld in doet. Het geven van 'hong bao' voor nieuwe jaar is een typisch Chinese traditie. Voor meer info zie hier. Let erop dat je een even bedrag geeft (geen €5,- dus). Over je bord leeg eten trouwens: Meestal krijg je bij Chinezen geen bord met eten, maar een kommetje rijst en de rest van het eten staat in schalen op tafel. Je kommetje leeg eten is beleefd (rijst laten staan = onbeleefd). Wel is het beleefd om niet alle schalen tot de laatste kruimel leeg te eten. Dat betekent idd dat de gastvrouw niet voldoende heeft gekookt. Voor boeren aan tafel geldt hetzelfde als bij ons. Het is dus onzin dat dit beleefd zou zijn. Eten doe je natuurlijk met stokjes Thuis ff oefenen dus....... Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70 WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1 10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West
Ome Merde Geplaatst: 28 januari 2009 Geplaatst: 28 januari 2009 en een oorverdovende boer laten als je je eten blust, het liefst zo hard dat er een barst in het aquarium ontstaat merDe deze ruimte is te huur
paqbro Geplaatst: 28 januari 2009 Geplaatst: 28 januari 2009 Heb een Indonesische 'vlouw' uit Hong Kong, dus die stokjes zie ik regelmatig (ook in m'n eigen handen) Die rode enveloppe spreek je beter uit als Hong pao Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)
columbo Geplaatst: 29 januari 2009 Geplaatst: 29 januari 2009 ik zag laatst op een dating side een foto van:chineesje;zag er erg lekker uit,leuke meid.de foto zal ik er maar niet bij doen want dat zal de moderator wel niet goed vinden (cencuur)te pikant.
gigantaandemuur Geplaatst: 29 januari 2009 Geplaatst: 29 januari 2009 Origineel bericht van: columbo ik zag laatst op een dating side een foto van:chineesje;zag er erg lekker uit,leuke meid.de foto zal ik er maar niet bij doen want dat zal de moderator wel niet goed vinden (cencuur)te pikant. Heb ik wel een tipje voor je breng hollandse chocolade mee op je first date "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
satcat Geplaatst: 29 januari 2009 Geplaatst: 29 januari 2009 Of een mes en vork en een doos pleisters, kan ze alvast oefenen.
Vette73 Geplaatst: 29 januari 2009 Geplaatst: 29 januari 2009 Origineel bericht van: paqbro Heb een Indonesische 'vlouw' uit Hong Kong, dus die stokjes zie ik regelmatig (ook in m'n eigen handen) Die rode enveloppe spreek je beter uit als Hong pao Mijn vrouw komt uit Taiwan Ik ga als Nederlander geen discussie aan over de uitspraak van hong bao, ik heb slechts op Google gezocht hoe je het schreef. Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70 WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1 10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West
paqbro Geplaatst: 29 januari 2009 Geplaatst: 29 januari 2009 Heel af en toe hebben ze geen aquarium Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)
paqbro Geplaatst: 29 januari 2009 Geplaatst: 29 januari 2009 Origineel bericht van: Vette73 [... ik heb slechts op Google gezocht hoe je het schreef. En was het te lezen als Nederlander ? Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)
Gerdy Geplaatst: 5 februari 2009 Auteur Geplaatst: 5 februari 2009 Awel, t'is gisterenavond reuze meegevallen! Wij waren de énige niet chinezen aan de (lange) tafel, m.a.w. wij voelden ons vereerd als enige "westerlingen" uitgenodigd geweest te zijn voor HUN nieuwjaarsfeest. Voor de gastvrouw hadden wij een RODE omslag bij met daarin een chinese nieuwjaarskaart (opgezocht, gedownload van internet en uitgeprint) met daarbij een cadeaubon van een grote zaak in interieur en decoratieartikelen, wat erg in de smaak gevallen is. En dan de tafel: een overvloed aan gerechten, vlees en vis, groenten en fruit, koud en warm maar van de ganse avond géén enkel korreltje rijst te bespeuren (wat wij toch wel verwacht hadden in een "chinees restaurant"). Later kregen wij antwoord op onze vraag: rijst is voor hen zoals een aardappel voor ons en bij een feestmenu komt er zéker geen rijst aan te pas! Een gewoonte die wij herkenden van in rusland is het om de haverklap (zeg maar om de 10') de glazen hervullen en uitbundig (meestal rechtstaand) toasten op de gezondheid en het welvaren van de een of de andere persoon of gelegenheid. Ja, het was in de vroege uurtjes dat iedereen afscheid nam en huiswaarts keerde.................... En wij met een ervaring rijker Gerdy
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen